Auteur Topic: Station As 1980  (gelezen 7774 keer)

Offline modelbouwpatrick

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 14
  • Waardering: 0
Station As 1980
« Gepost op: 2015-03-18, 22:53:56 »
Hallo

Ik ben Patrick en ben van plan om een baan te bouwen over station in ons dorp , rond 1980 de tijd dat het werd gesloten.
Ik had een baanplan klaar in c-rail,maar na verschillende bezoeken aan diverse beurzen en gesprekken met club maten vooral de oude garde,
heb ik beslist het roer om te gooien en verder te gaan in 2 rail.
Dus terug naar af.
Na een jaar van tekenen en plannen kende ik het c-rail gamma van buiten.
Nu roco line is een totaal andere geometrie ,dus van nul opnieuw beginnen en mij vertrouwd maken met roco.
Zal nog effen duren daar ik op het moment door werk weinig tijd heb en s'avonds niet echt de moed en de frisheid om te gaan puzzelen.
Zodra ik iets heb komt het op het forum.
De baan wordt module van +/- 6 meter op 1,8m.

Is er ergens een draadje hoe foto's op het forum te krijgen

tot de volgende
Patrick

GerardWassink

  • Gast
Re: Station As 1980
« Reactie #1 Gepost op: 2015-03-19, 08:20:44 »
Dag Patrick,

Welkom op dit forum. We wensen je veel lees- en leerplezier!

Wat betreft je rails: je zou ook kunnen overwegen om uitsluitend met flex-rails te werken. Dan kun je - binnen de limieten van je rollend materieel - met elke boogstraal werken die je wilt. In het begin is het even wennen met op maat maken enzo, maar ik wil niet meer anders. De rails die ik gebruik is Tillig Elite H0. Dit is rails van code 83. Roco line is code 100. Met name de wissels van Tillig vind ik persoonlijk erg mooi, natuurgetrouwer. En zeker met de ruimte die jij hebt is dit een overweging waard.

Wat betreft de foto's, er zijn twee manieren:
1. een externe link - je zet de foto's dan ergens anders op een site en linkt ze hier in je bericht
2. als bijlage - zie onder het venster waar je je bericht opstelt: "Bijlagen en andere opties"

In het tweede geval een dringend verzoek om het formaat van je foto's te beperken binnen 1200 x 1200 pixels, dit in verband met de hoeveelheid ruimte die het forum bij onze hosting-provider inneemt.

Groet,

Gerard Wassink


Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Station As 1980
« Reactie #2 Gepost op: 2015-03-19, 19:50:10 »
Hoi Patrick,
Ben benieuwd naar je baanplan. Die externe link welke Gerard adviseert, je kunt bijv bij Flickr.com een account openen, daar al je foto's 'storen' en via hier verwijzen naar Flickr. Fluitje van een cent en op Flickr is ook nog eens een grote groep (model)spoorliefhebbers actief dus ook nog leuk en interessant om daar rond te struinen en naar de duizenden foto's en filmpjes te kijken.
Gr.Martijn
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

Offline modelbouwpatrick

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 14
  • Waardering: 0
Station As 1980
« Reactie #3 Gepost op: 2015-03-19, 21:57:31 »
Hallo Gerard,
hier antwoord van Roco waar ik kan uit opmaken dat zij ook code83 hebben(2,1mm) of heb ik het fout
grtn
Patrick


Sehr geehrter Herr Peeters,

vielen Dank für Ihre E-mail und Ihr Interesse an unseren Produkten.
Die beiden bei Roco im Programm befindlichen Gleissysteme RocoLine (Artikelnummern 424xx) und geoLine (Artikelnummern 611xx) haben eine Schienenprofilhöhe von 2,1mm.
Wenn Sie auf der Roco-Homepage zunächst in der Produktsuche "Gleise" angegeben haben,....
http://www.roco.cc/de/productsearch/0-Gleise-0-0-0-0-0-0/products.html
....können Sie in den Untersparten "Gleissets", "Weichen und Kreuzungen", "Standardgleise" und "Drehscheiben" entsprechend dieser Nummernkategorien die Zuordnung feststellen.
Das Fleischmann-Profigleis HO hat noch die von Ihnen gesuchte Profilhöhe 2,5mm:
http://www.fleischmann.de/de/productsearch/0-0-0-0-0-0-0-005001/products.html
Suchen Sie hier unter "HO" ebenfalls nach denselben Kategorien!

​Wir hoffen, Ihnen geholfen zu haben und wünschen Ihnen weiterhin viel Vergnügen mit Ihrem Hobby, der Modelleisenbahn.

Mit freundlichen Grüßen

Modelleisenbahn GmbH
Ihr Roco Service Team
www.roco.cc

Offline modelbouwpatrick

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 14
  • Waardering: 0
Station As 1980
« Reactie #4 Gepost op: 2015-03-19, 22:34:46 »
Hier baanplan zo als het was in c-rail.

GerardWassink

  • Gast
Re: Station As 1980
« Reactie #5 Gepost op: 2015-03-20, 08:13:08 »
Hallo Gerard,
hier antwoord van Roco waar ik kan uit opmaken dat zij ook code83 hebben(2,1mm) of heb ik het fout
grtn
Patrick

Hi Patrick,

Ik heb het even opgezocht bij de NMRA:
Code 100 rail is .100" hoog, dat is 2,5 mm
Code 83 is .083" hoog, dat is 2,1 mm

Dat betekent dat 2,1 mm inderdaad code 83 is.

Gerard