Herman,
Zoals Gerard al aangeeft heeft dit te maken met het instellen van het snelheid profiel van de lok.
Om het helemaal duidelijk te maken (ook ik vind het verschil wel erg groot) zou je nog even kunnen aangeven hoe je de stopmelder hebt ingedeeld, omdat normaal de trein altijd door rijd totdat de stopmelder wordt geactiveerd.
De trein stopt normaal niet aan het einde van de remmelder (remuitloop) behalve wanneer je de minimum snelheid (kruipsnelheid)van de lok op 0 hebt staan.
Kijk maar een op afbeelding 76 Snelheidsprofiel daar zie je de bovenste schuif een klein beetje open staan (2 a 3 streepjes) en als die dicht staat dan stopt de lok aan het einde van de uitloop, als die openstaat dan kruip de lok totdat de remmelder wordt geactiveerd.
Dit alles wordt ingesteld als je de lok inregelt, maar je kunt ook eerst kijken naar de kruipsnelheid of die goed staat, dit wordt veel vergeten met het gevolg dat de lok niet doorrijd tot de remmelder. Maakt soms al een groot verschil
Voor een exacte en goede afstelling is het inmeten van de lok een pre.
Gr Piet