Auteur Topic: Den Arn [h0]  (gelezen 6465 keer)

Offline dennissturm

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 7
  • Waardering: 0
  • Modulebaan Den Arn
Den Arn [h0]
« Gepost op: 2015-11-28, 22:18:34 »
Door wat aanschaf en handel in rail materiaal heb ik aardig wat Geoline rail van Roco, decoders, Multi-Mouse etc liggen. Arne (mijn zoon van 11 jaar) en ik hadden het idee om hier eens wat mee te doen op zijn slaapkamer. In AnyRail een plan gesmeed: een module met een zichtbaar gedeelte van ca. 160 cm en links en rechts hiervan een schaduwkopstation van ca. 1 meter. Het is de bedoeling om lekker veel te rangeren met een Sik en een Hippel bijvoorbeeld. Ook willen we graag een halteplaats realiseren voor een DE1 en/of een DE2, en wel volledig automatisch pendelen en halt houden.

Vandaag Roco wisseldecoder 10775 aangeschaft bij Vissertoys in Goes voor €50,- nieuw in doos, zijn laatste. Nee als echte Zeeuw niet om korting gevraagd. Verder nog wat klein spul voor de baanbouw.

Hierbij wat foto's van ons baantje in wording en het baan plan. Den Arn staat overigens voor pa Den(nis) en zoon (Arn)e
« Laatst bewerkt op: 2015-11-28, 22:25:09 door dennissturm »

GerardWassink

  • Gast
Re: Den Arn [h0]
« Reactie #1 Gepost op: 2015-11-29, 10:04:03 »
Dag Dennis,

Je spreekt over een "schaduwstation" aan weerszijden. Bedoel je dan een niet zichtbaar gedeelte? Als je dat bedoelt dan lijkt me dat zonde van de ruimte, zeker als je wilt gaan rangeren!

Je kunt dan ook kiezen om "point to point" te gaan werken. Een paar industrietjes aan de linkerzijde, en een paar industrietjes aan de rechterzijde, en, als je wilt, een klein inhaalspoortje in het midden met een goederenloods of zo.

Dat is in elk geval hoe we het in het Amerikaanse rijden doen. Spoorwegen zijn immers bedoeld om goederen van A naar B te brengen?

Succes!

Gerard

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Den Arn [h0]
« Reactie #2 Gepost op: 2015-11-29, 11:38:35 »
Dennis,


citaat;
Hierbij wat foto's van ons baantje in wording en het baan plan.

Mogelijk is er bij mij iets niet compleet maar foto's van de baan zie ik niet of heb je deze niet bijgevoegd of mogelijk ergens anders geplaatst.


Gr piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Ferry Posthuma

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 305
  • Waardering: 7
  • Open your eyes, take a deep breath and relax!
Re: Den Arn [h0]
« Reactie #3 Gepost op: 2015-12-01, 09:48:08 »
Maximaal 1200 pixels breed of hoog en maximaal 768 kB individuele bestand grootte. Foto's toevoegen door onderaan dit invulscherm op het plusje links van de zin "Bijlagen en andere opties" te klikken en de knop "Bestand kiezen" waarna een nieuw scherm opent waarop je via de mappenstructuur van je PC het fotobestand kunt aanklikken. Voor meer bijlagen, kies je de knop meer bijlagen waarna er een tweede knopje "Bestand kiezen" komt en zo verder. Daarna alles verzenden. Dit zou toch goed moeten werken, suc6!
Schaal H0 (1:87), Multimaus, Rocomotion 10785 centrale met software TrainController Gold version 8.0 G2, windows vista, RS232 naar USB, lichtsluisjes voor kalibratie van loksnelheid, 4x 10787/GBM8, 2x DR4088RB-CS, Geoline H0 in schaduwstation met 10775 wisselaandrijvingen, Tillig Elite code 83 in zichtbare gedeelte, DR4024 voor servo-aansturing van de Tillig wissels.

Voornemen 2017: Volle afbouw baan zodat scenery erin kan!

Offline dennissturm

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 7
  • Waardering: 0
  • Modulebaan Den Arn
Re: Den Arn [h0]
« Reactie #4 Gepost op: 2015-12-03, 21:00:34 »
In ieder geval het baan plan is weer gelukt. Nu de foto's nog. De pixels zouden het probleem geweest kunnen zijn.

Offline dennissturm

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 7
  • Waardering: 0
  • Modulebaan Den Arn
Re: Den Arn [h0]
« Reactie #5 Gepost op: 2015-12-03, 21:03:50 »
En dan nu de foto's van de module bouw.

Offline dennissturm

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 7
  • Waardering: 0
  • Modulebaan Den Arn
Re: Den Arn [h0]
« Reactie #6 Gepost op: 2015-12-03, 21:12:19 »
Achter deze deur is nog een treinbaan in onze hobbyruimte van 3X4 meter.

Offline dennissturm

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 7
  • Waardering: 0
  • Modulebaan Den Arn
Re: Den Arn [h0]
« Reactie #7 Gepost op: 2015-12-03, 21:18:49 »
Nu heb ik jullie natuurlijk nieuwsgierig gemaakt? Hij zou weg mogen, maar dan tegen een wel heel aantrekkelijk bod!