Auteur Topic: Spooktrein  (gelezen 10473 keer)

Offline Nicoh

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 319
  • Waardering: 4
Spooktrein
« Gepost op: 2015-09-23, 18:24:49 »
Ik heb op vakantie in Duitsland een goedkope thalys van mehano op de kop weten te tikken. Nu heb ik er een decoder ingebouwd de dcc esu 4.0
Ik heb alles afgesteld en getuned in TC. Als de trein nu vertrekt lijkt het net of hij eerst een sprongetje geeft en dan gast hij normaal rijden. Als ik wil stoppen gebeurd hetzelfde, als hij bijna stil staat geeft hij nog een snel sprongetje van ca 5 cm. RaRa wat is dit
Groeten Nico
H0, Traincontroller Gold, versie 9 ,  Multimaus, Geoline, Litfinski GMB8. Loks: Hollands. taal voor TC: Duits.

Offline trikers

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 131
  • Waardering: 0
Re: Spooktrein
« Reactie #1 Gepost op: 2015-09-24, 14:50:05 »
Beste Nicoh,

ik denk dat je de decoder beter moet aanpassen aan de motor van Mehano, staat in de gebruiksaanwijzing van de decoder.

Mvg Henk

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Spooktrein
« Reactie #2 Gepost op: 2015-09-24, 15:20:27 »
Hallo Nico.

Denk ook dat het in de decoder zit en dan met name in CV's 54 en 55, deze eens aanpassen, zet CV 54 een op ongeveer 24 en CV 55 op  38 en kijk dan eens hoe het dan gaat. 

Ik heb zelf ook 2 van de treinstellen hier staan die ik nog moet ombouwen. nog niet aan toe gekomen

Heb je er toevallig een esu decoder in zitten.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Nicoh

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 319
  • Waardering: 4
Re: Spooktrein
« Reactie #3 Gepost op: 2015-09-24, 15:42:09 »
Hoi piet
Ik heb er een ESU 4.0 ingebouwd
Groeten Nico
H0, Traincontroller Gold, versie 9 ,  Multimaus, Geoline, Litfinski GMB8. Loks: Hollands. taal voor TC: Duits.

Offline Nicoh

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 319
  • Waardering: 4
Re: Spooktrein
« Reactie #4 Gepost op: 2015-09-24, 15:52:17 »
IK zal eens kijken of ik het in de gebruiksaanwijzing kan vinden
Groeten Nico
H0, Traincontroller Gold, versie 9 ,  Multimaus, Geoline, Litfinski GMB8. Loks: Hollands. taal voor TC: Duits.

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Spooktrein
« Reactie #5 Gepost op: 2015-09-24, 15:53:15 »
Nico,

een tip die ik een paar jaar geleden eens tegen ben gekomen op een ander forum,

De Lopi 4.0 heeft een automatische inregelfunctie, als het goed is.

Zorg dat F1 uit staat.
Schrijf de waarde 0 in CV 54.
Ga uit de programmeermodus en zet F1 aan. Niet schrikken, de loc zal er als een speer vandoor gaan, ongeveer 2 seconden. Stopt dan en als het goed is ben je dan van de hikjes af.
Zorg wel voor een voldoende lang stuk recht en vlak spoor.

Weet niet of dit help maar je kunt het proberen.
Heb er geen verklaring voor hoe dat kan.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Spooktrein
« Reactie #6 Gepost op: 2015-09-24, 15:57:26 »
Nico,

Nog iets, als de trein voorheen analoog was en je gaat ombouwen naar digitaal dan is het gebruikelijk dat de condensator wordt verwijderd.
Condensator is een klein plat rond schijfje die over de motor aansluitingen zit, bij de mehano als ik het goed hebt zonder mijn trein open te maken.
Zit voorin de trein net boven de stroomafnemers.

Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2015-09-24, 15:59:19 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Nicoh

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 319
  • Waardering: 4
Re: Spooktrein
« Reactie #7 Gepost op: 2015-09-24, 16:14:16 »
Ik heb de condensatoren verwijderd
Groeten Nico
H0, Traincontroller Gold, versie 9 ,  Multimaus, Geoline, Litfinski GMB8. Loks: Hollands. taal voor TC: Duits.

Offline Nicoh

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 319
  • Waardering: 4
Re: Spooktrein
« Reactie #8 Gepost op: 2015-09-24, 16:16:31 »
De instellingen voor mehano staan niet in de gebruiksaanwijzing van ESU. Ik kan op de motor zelf ook niets vinden.
Groeten Nico
H0, Traincontroller Gold, versie 9 ,  Multimaus, Geoline, Litfinski GMB8. Loks: Hollands. taal voor TC: Duits.

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Spooktrein
« Reactie #9 Gepost op: 2015-09-24, 19:19:08 »
Nico

Klopt staat niet in de handleiding van de Lopi 4 maar wel in de lok sound en de motor instellingen van beide zijn gelijk. Zou het gewoon proberen om de cv anders in te stellen met b.v. trainprogrammer.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Nicoh

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 319
  • Waardering: 4
Re: Spooktrein
« Reactie #10 Gepost op: 2015-09-24, 19:44:58 »
Hallo Piet, de truc met de F! knop werkt, hij rijd nu pefect
dank je wel
Groeten Nico
H0, Traincontroller Gold, versie 9 ,  Multimaus, Geoline, Litfinski GMB8. Loks: Hollands. taal voor TC: Duits.

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Spooktrein
« Reactie #11 Gepost op: 2015-09-24, 20:10:56 »
Nico,

Fijn, opgelost.

maar hoe het werkt ?

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Nicoh

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 319
  • Waardering: 4
Re: Spooktrein
« Reactie #12 Gepost op: 2015-09-24, 20:30:54 »
Ik heb ook geen idee
Groeten Nico
H0, Traincontroller Gold, versie 9 ,  Multimaus, Geoline, Litfinski GMB8. Loks: Hollands. taal voor TC: Duits.