Electronica > Algemeen

Goedkope ledstrips Action

(1/1)

Jan Postema:
1 meter ledstrips warm wit te koop bij Action voor € 1,49.

Per led afknipbaar.

http://www.action.nl/led-strip-30led-1m-warm-wit


Jan Postema

Eeken:
Kan ik deze strips zo aansluiten op een decoder uitgang of moet ik aan de gang met weerstandjes?

P.Heinst:
Marco.

Als ik het zo bekijkt dan is de batterij houder geschikt voor 3 batterijen van 1,5 volt, dat houd in dat ze werken op 4,5 volt en de uitgang naar de leds, van een decoder is meestal ongeveer 16 volt.
Dus zul een weerstand ertussen moeten plaatsen, ook opletten hoeveel leds je achter/naast elkaar aan de decoder zet (bv in parallel) dit bepaald ook de hoeveelheid stroom die je afneemt, een decoder uitgang geeft meestal tussen de 0,5 en 1 amp (afhankelijk van welke decoder).


Gr Piet

Eeken:
Piet,

Dank voor je reactie, dan houd ik het wel bij de regulieren ledstrips (ik ben niet zo'n technisch wonder).

Gr,
Marco

ArievH:
Ik ben ook niet zo'n technische wonder en heb ook al diverse keren naar dit soort ledjes gekeken. Ik heb nogal wat personenwagons dus kunnen de kosten aardig oplopen. Wat ik me afvraag is moet je voor dit soort ledjes aparte smd weerstandjes gebruiken of kan dat ook met gewone weerstanden? Op diverse sites heb je zo'n leuk rekenhulpje om uit te rekenen wat je aan weerstand nodig hebt. Bijv. Tweakersnet.  Kan je die ook voor smd ledjes gebruiken?

Navigatie

[0] Berichtenindex

Naar de volledige versie