Programma's > TrainProgrammer

automatic activation of programming track, hoe?

(1/2) > >>

Ferry Posthuma:
Hallo,

Heeft iemand ervaring met deze feature uit Train Programmer, zie pagina 37 van de handleiding voor v8.0? Het lijkt mij wel handig namelijk om dit aan een doodlopend zijspoortje te hangen. Wissel gaat om naar het doodlopende zijspoortje, lok rijdt dit zijspoortje op en stopt mooi op tijd. Vervolgens via TP de lok programmeren zonder deze van dat spoor te halen, het zijspoortje is dan het "programming track" en op het moment dat er geschreven wordt naar het programmeerspoor, schakelt de voeding van dat spoor automatisch naar programming track om. Ik begrijp dat je dit koppelt aan de output van een wisseladres en dat de rails L en R geïsoleerd aangesloten zijn van de rest van de baan, maar er moet nog iets van een schakelaar tussen die schakelt tussen voeding op main trank en programming track; het signaal voor die omschakeling komt van de wisseldecoder. Iemand een idee die mij op weg kan helpen?

Groet,
Ferry

Ferry Posthuma:
Ah, ik zie net dat onder schakelingen hier een aantal jaar geleden al een verhandeling over is geschreven, ik ga daar even verder speuren!

P.Heinst:
Ferry,

de 10785 heeft een programmeer uitgang (Prog out), als je nu dat zijspoortje isoleert (beide zijde) van het overige spoor en verbind met de Prog out uitgang van de 10785 dan staat daar bij normaal gebruik van de baan ook de gewone baan spanning op, als je met je multimaus of het programma trainprogrammer de programmeer stand inschakelt dan zal de 10785 het inwendig omschakelel en het zijspoortje dan alleen gebruiken om te programmeren en de programmeer signalen alleen naar het zijspoortje ( uitgang Prog out) zenden.

Gr Piet

Ferry Posthuma:
Piet,

Ah, dat maakt de boel een stuk eenvoudiger, m.a.w., het bi-stabiele relais zoals omschreven in schakelingen is niet noodzakelijk. Dan ga ik dat ook zo uitvoeren! Dus zijspoortje dubbel geisoleerd van de hoofdbaan en voeden met de Prog Out van de 10785. Dank je maar weer.  ;D

Groet,
Ferry

P.Heinst:
Ferry,

Nog een aanvulling, Om te programmeren op de Prog out moet de 10785 wel eigen stroomvoorziening hebben (trafo), dit is bij gewoon gebruik als interface niet noodzakelijk.

Gr Piet

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie