Auteur Topic: Inbouw binnenverlichting Roco VT 12.5  (gelezen 6597 keer)

Offline hansrovers

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 2
  • Waardering: 0
Inbouw binnenverlichting Roco VT 12.5
« Gepost op: 2016-01-01, 12:26:06 »
Allereerst de beste wensen en een gezond en mooi 2016 toegewenst aan iedereen. Een week geleden heb ik mijn treinstel van Roco de VT12.5 voorzien van binnenverlichting. De binnenverlichtingsset had ik besteld bij Jorns Modellbeleuchtung in uiteraard Duitsland. Dit is echt een aanrader. Binnenverlichtingsstrips passen precies in alle delen en belichten elk deel goed. Van de inbouw en het resultaat heb ik een kort filmpje gemaakt. Klik op de volgende link http://youtu.be/MaVslTtwS6c of ga naar YouTube en toets mijn naam hansrovers in en je komt op mijn videokanaal. Beelden zijn gemaakt met mijn IPad en bewerkt in IMovie. Mijn baan wordt bestuurd met de zwarte uitvoering Z21.

Offline Richard

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 1
  • Waardering: 0
Re: Inbouw binnenverlichting Roco VT 12.5
« Reactie #1 Gepost op: 2016-06-18, 12:57:59 »
Hoi ik ben Richard Snel,
Ik wil ook de binnenverlichting inbouwen maar in jou video kon ik niet zien hoe je de kap van het onderstel los maakt.
kan iemand mij dat vertellen hoe dat moet voor ik iets stuk maak?
vast bedankt.

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ******
  • Berichten: 2.247
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Inbouw binnenverlichting Roco VT 12.5
« Reactie #2 Gepost op: 2016-06-18, 13:29:24 »
Richard

waarschijnlijk alleen maar geklemd aan de zijkanten, steek aan de onderkant op een paar plaatsen tussen de zijkant en het onderstel een saté prikker of iets dergelijks en probeer aan de voorkant de kap omhoog te drukken van het binnen stel (voor zover ik weet zit er geen schroefjes in) het schroefje dat vooronder zit is om binnen interieur vast te houden,

voorzichtig met de lipjes die achter opzij onder zitten bij de overgang tussen de treinstellen, deze zijn kwetsbaar.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders