Auteur Topic: Successors  (gelezen 8398 keer)

Offline Hans Oosterwijk

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 21
  • Waardering: 0
Successors
« Gepost op: 2016-02-08, 09:52:42 »
Geode morgen

Nog niet bij mij de  optie successors
Heb 2 blokken die stopped allebei een station

Vraag. Hoe geef ik dat aan ik de successors sowed in block 1 en 2

De twee locks pendelen dus heen en weer
Traincontroller brons, terugmelders Uhlenbrock, wissels
Intellibox 2, roco 2 rail, Amerikaanse treinen etc.

GerardWassink

  • Gast
Re: Successors
« Reactie #1 Gepost op: 2016-02-08, 10:37:22 »
Hans,

Een schedule (S1) voert een trein van een start-blok naar een eind-blok.
In dat schedule kun je een opvolger (successor) aanwijzen (een schedule (S2) dat start wanneer de vorige afloopt).
Dat kan pas wanneer het start-blok van S2 gelijk is aan het eind-blok van S1.


Als ik het goed begrijp wil je een trein laten pendelen.
Laten we zeggen dat het ene station blok A heeft en het andere blok B.

Maak nu een schedule S1 dat begint in blok A en eindigt in blok B.
Test dat schedule door een lok in blok A te zetten, het schedule S1 te starten en te controleren of hij echt stopt in blok B.

Maak nu een schedule S2 dat begint in blok B en eindigt in blok A.
Test dat schedule door een lok in blok b te zetten, het schedule S2 te starten en te controleren of hij echt stopt in blok A.

Pas als deze test goed lopen, open dan de eigenschappen van schedule S1 en maak S2 tot zijn successor.
Open dan de eigenschappen van schedule S2 en maak S1 tot zijn successor.

Als alles goed is moet je loc nu pendelen tussen A en B.

Laat je ons weten hoe het gaat?

Gerard

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Successors
« Reactie #2 Gepost op: 2016-02-08, 13:39:26 »
Als het alleen bedoeld in om een pendelrit te maken dan is er een eenvoudige oplossing,

Maak een autotrainrit van A naar B en ga bij deze rit naar eigenschappen en geef dan in dat deze rit als een pendelrit moet worden uitgevoerd, je kunt daarbij ook ingeven het aantal keren dat er gependeld moet worden
Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Hans Oosterwijk

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 21
  • Waardering: 0
Re: Successors
« Reactie #3 Gepost op: 2016-02-08, 14:11:50 »
Gerard

Lukt nog niet helemaal, bv schedule 1, pendelen naar blok b gaat prima en ook terug naar blok a
echter begint dan weer opnieuw

schedule 2, blok b als start aangegeven en blok a als eindpunt
zelfde probleem, start weer opnieuw
Traincontroller brons, terugmelders Uhlenbrock, wissels
Intellibox 2, roco 2 rail, Amerikaanse treinen etc.

GerardWassink

  • Gast
Re: Successors
« Reactie #4 Gepost op: 2016-02-08, 15:13:23 »
Dag Hans,

Dat is geen probleem, dat is een instelling, zoals Piet ook al aangeeft.
Ik wilde het eerst met successors doen omdat je daar om vroeg (topic-titel).

Maar de manier die Piet hiervoor aangeeft is de geëigende manier.
Je hebt dan niet twee, maar slechts één schedule nodig.
Dan verzorgt TrainController het zelf, en heb je geen succesors nodig.

Gerard

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Successors
« Reactie #5 Gepost op: 2016-02-08, 15:22:08 »
Even een aanvulling en/of vraagje.

Mogelijk heb ik de eerdere vragen niet helemaal goed begrepen, maar uit de het laatste berichtje zou ik kunnen opmaken dat je het doe zoals Gerard aangeeft maar omdat de trein gelijk weer terug rijdt neem ik aan dat je de schedule als pendel hebt uitgevoerd en dat is in dit geval niet goed.
Je moet deze uitvoeren als een normaal rit en niet als pendel en daaraan de opvolger laten starten, als deze als normaal rit is uitgevoerd dan zal hij niet gelijk terug gaan.

Ik hoop dat ik de antwoorden nu wel goed hebt begrepen

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

GerardWassink

  • Gast
Re: Successors
« Reactie #6 Gepost op: 2016-02-08, 15:33:28 »
Mogelijk heb ik de eerdere vragen niet helemaal goed begrepen, maar uit de het laatste berichtje zou ik kunnen opmaken dat je het doe zoals Gerard aangeeft maar omdat de trein gelijk weer terug rijdt neem ik aan dat je de schedule als pendel hebt uitgevoerd en dat is in dit geval niet goed.
Je moet deze uitvoeren als een normaal rit en niet als pendel en daaraan de opvolger laten starten, als deze als normaal rit is uitgevoerd dan zal hij niet gelijk terug gaan.

Ik weet het ook niet precies Piet, maar je stipt precies de verwarring aan die ik ook vermoed.

Gerard

Offline Hans Oosterwijk

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 21
  • Waardering: 0
Re: Successors
« Reactie #7 Gepost op: 2016-02-09, 10:19:50 »
Goedemorgen Heren

begreep jullie antwoorden al niet
jullie gaan ervan uit dat het om 2 blokken gaat, echter het gaat totaal  om 3 blokken !

blok a naar station en terug (pendel) opstelspoor
blok b ook naar station en terug (pendel) opstelspoor
blok 3 = station

waarschijnlijk nu dus wel 2 schedules aanmaken met pendel

hoor graag, mvg Hans
Traincontroller brons, terugmelders Uhlenbrock, wissels
Intellibox 2, roco 2 rail, Amerikaanse treinen etc.

GerardWassink

  • Gast
Re: Successors
« Reactie #8 Gepost op: 2016-02-09, 10:27:12 »
Hans,

We beschrijven in onze antwoorden ook niet alle tussenliggende muiskliks en scroll-acties...

Natuurlijk kan een schedule bestaan uit meer dan één blok. Voor de beschrijvingen zijn de tussenliggende blokken niet relevant. Daarom zei ik ook "test de schedules eerst apart".

Gerard

PS: ik voeg de topics samen.

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Successors
« Reactie #9 Gepost op: 2016-02-09, 13:43:19 »
Hans,

kun je aangeven welke van de situatie dat het ongeveer is, situatie 1 of 2 of is het nog amders.

in een eerder bericht gaf je het volgende weer  "Lukt nog niet helemaal, bv schedule 1, pendelen naar blok b gaat prima en ook terug naar blok a"
hieruit lijd ik af dat er naar blok B word gereden en weer terug naar blok A maar in een later bericht komt daar het station bij en dan wordt het anders.
Laat maar eens horen of de situatie die nu geschetst is ook ongeveer hetgeen is wat je bedoeld.


Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Hans Oosterwijk

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 21
  • Waardering: 0
Re: Successors
« Reactie #10 Gepost op: 2016-02-10, 18:08:42 »
Hallo piet

Zie mijn bericht nr 18

Blok a naar blok station blok c
Blok b naar blok station blok c
Dus 3 blokken
Heb pendel ingesteld voor alle blokken



 Mvg en bvd Hans



Traincontroller brons, terugmelders Uhlenbrock, wissels
Intellibox 2, roco 2 rail, Amerikaanse treinen etc.

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Successors
« Reactie #11 Gepost op: 2016-02-10, 20:24:07 »
Hans,

Je verwijzing naar bericht 18, is niet zoals we meestal doen, we geven dan ook het berichtje aan dat ook in het onderwerp hoort in dit geval reactie 7 in dit onderwerp, dat zoekt wat makkelijker en nu valt het nog wel mee maar als je de berichten door moet spitten van iemand die er meer dan duizend geplaats heeft dan wordt het wat moeilijker maar dat komt wel goed.

Gelezen heb ik het goed en wilde alleen maar even weten of dat mijn voorstelling een beetje met jouw werkelijkheid klopt.
en heb daarom gevraagd of het zo ongeveer klopt met jouw plan.

Je hebt de pendel ingesteld voor alle blokken.
Dat kan niet, in de blokken kun je niets instellen voor een pendel en zeker niet in bronz, wat je wel kunt dat is een autotrainrit die je hebt aangemaakt de instelling meegeven of het een normale rit is of een pendelrit of een rondrit en daarbij kun je dan ingeven het aantal keren dat dit moet worden uitgevoerd.

Vraag, hoe is het nu, is er al vordering of wil het nog niet helemaal zoal je zou willen.

Eventueel kun je het banenplan (zippen) als bijlage bij een bericht erbij doen zodat we het kunnen bekijken wat er niet helemaal goed is of verbeterd kan worden.


Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Hans Oosterwijk

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 21
  • Waardering: 0
Re: Successors
« Reactie #12 Gepost op: 2016-02-11, 14:31:49 »
Goededag Piet

Heb inmiddels de schedule verwijderd en met atrein de trajecten aangemeld.
Dir werkt nu prima!
Door de filmpjes van ruudboer die met gold werkt dacht ik dat moet ook met brons werken.
Dus niet.
Bedankt voor je medewerking

Vriendelijke groet
Hans

Traincontroller brons, terugmelders Uhlenbrock, wissels
Intellibox 2, roco 2 rail, Amerikaanse treinen etc.

Offline Ferry Posthuma

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 305
  • Waardering: 7
  • Open your eyes, take a deep breath and relax!
Re: Successors
« Reactie #13 Gepost op: 2016-02-11, 14:54:55 »
Beste Hans,

Nee, er zijn belangrijke verschillen tussen TranController brons, zilver en goud; dat vindt je ook terug in de prijzen. Er zijn hier uitvoerige discussies gevoerd over wat nou het meest verstandig is, maar ik kan je zeggen dat de gouden variant zijn naam eer aan doet wat betreft prestaties en dan weegt de meerprijs best wel op tegen wat je krijgt. Maar goed, het is een zeer forse investering; ter grootte van 2 forse stoomloks. De bronzen variant is vergelijkbaar met rocomotion en wordt afgeraden aan te schaffen, beter is dan bij een beperkt budget voor zilver te kiezen.

De verschillen tussen de zilveren en de gouden versie worden in dit document uitgebreid omschreven, zie deze link http://www.freiwald.com/software/ChangeDescription.pdf

Groet,
Ferry
Schaal H0 (1:87), Multimaus, Rocomotion 10785 centrale met software TrainController Gold version 8.0 G2, windows vista, RS232 naar USB, lichtsluisjes voor kalibratie van loksnelheid, 4x 10787/GBM8, 2x DR4088RB-CS, Geoline H0 in schaduwstation met 10775 wisselaandrijvingen, Tillig Elite code 83 in zichtbare gedeelte, DR4024 voor servo-aansturing van de Tillig wissels.

Voornemen 2017: Volle afbouw baan zodat scenery erin kan!