Auteur Topic: Ook wat nieuws aangeschaft  (gelezen 6561 keer)

Offline Johan48

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 51
  • Waardering: 0
Ook wat nieuws aangeschaft
« Gepost op: 2016-02-11, 09:54:42 »
 Zo ik ook wat gekocht voor de baan ;D
En dat niet alleen ook maar een Esu EcoS 2 ;)
« Laatst bewerkt op: 2016-03-05, 20:38:31 door Johan48 »
Fleischmann/Roco HO  Esu EcoS 2 multimuis 1x

Offline Ferry Posthuma

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 305
  • Waardering: 7
  • Open your eyes, take a deep breath and relax!
Re: Ook wat nieuws aangeschaft
« Reactie #1 Gepost op: 2016-02-11, 11:19:07 »
Mooie spullen! Kijk die BR 01 lok gaat er bij ons ook nog komen; mooi met die grote wielen!
Schaal H0 (1:87), Multimaus, Rocomotion 10785 centrale met software TrainController Gold version 8.0 G2, windows vista, RS232 naar USB, lichtsluisjes voor kalibratie van loksnelheid, 4x 10787/GBM8, 2x DR4088RB-CS, Geoline H0 in schaduwstation met 10775 wisselaandrijvingen, Tillig Elite code 83 in zichtbare gedeelte, DR4024 voor servo-aansturing van de Tillig wissels.

Voornemen 2017: Volle afbouw baan zodat scenery erin kan!

Offline Johan48

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 51
  • Waardering: 0
Re: Ook wat nieuws aangeschaft
« Reactie #2 Gepost op: 2016-03-05, 20:37:15 »
Ferry als je mee gebogen wissels in je baan heb niet deze nemen !! hij loopt elke keer er uit
bij deze wissels is een bekend probleem geloof ik !
Ik heb nu de BR 43-007 Fleischmann zie afb

Gr Johan
« Laatst bewerkt op: 2016-03-05, 20:40:00 door Johan48 »
Fleischmann/Roco HO  Esu EcoS 2 multimuis 1x

Offline ArievH

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 395
  • Waardering: 5
  • Geleidt door de Bovenleiding
Re: Ook wat nieuws aangeschaft
« Reactie #3 Gepost op: 2016-03-06, 14:17:38 »
Johan, liggen de ontsporingen aan deze loc of aan het wissel? Ik heb ook geborgen wissels in de baan liggen waar een soortgelijke loc op ontspoorde. Na het wissel aan een nauwkeurig onderzoek te hebben onderworpen had ik de oorzaak gevonden. de wisseltongen sloten niet echt lekker tegen de spoorstaven. Daardoor reed de loc het wissel half open. Tja en dat gaat natuurlijk niet goed. Ik heb de spoorstaven ter plaatsen van de aansluiting met de wisseltong voorzichtig wat ingevijld en het probleem was verholpen. Het betrof een al wat ouder wissel van Roco met de spoorstaaf hoogte van 2,1 mm. Bij andere (nieuwe) wissels van Roco had ik een wat te krappe doorgang tussen puntstuk en spoorstaven. dit heb ik ook voorzichtig (minimaal) vijlend opgelost. 
Met vriendelijke groet,
Arie,

Roco Z21 (zwarte), (Rode) Multimaus, Fleischmann, TrainController Gold, Digitrax, Digikeijs,  baan in opbouw.

Offline trikers

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 131
  • Waardering: 0
Re: Ook wat nieuws aangeschaft
« Reactie #4 Gepost op: 2016-03-06, 15:36:48 »
Beste Johan en Ferry,

Het zal ook wel aan se soort meegebogen wissel liggen, de wissel waar de loc op ontspoord zal wel van R3 naar R2 gaan, de meeste loc's wordt de minimale bochtstraal R3 geadviseerd.

Mvg Henk

Offline Johan48

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 51
  • Waardering: 0
Re: Ook wat nieuws aangeschaft
« Reactie #5 Gepost op: 2016-03-07, 09:34:30 »
Hallo spoormensen.

Ik gebruik Fleischmann profi rail. en heb al heel wat treinen over dat stuk baan
laten rijden en geen probleem tot dat ik die Roco stoom lok er op zette ik heb 4 van die wissels in de baan
en die lok doet het bij alle 4 . ik heb zo'n zelfde lok gehaald in de winkel en die gaf ook dat probleem.
dus ja wat denk je dan ?? of eerst lezen wat de minimale bocht is, Fleischmann geeft dat aan maar Roco niet

Groet Johan
Fleischmann/Roco HO  Esu EcoS 2 multimuis 1x