Auteur Topic: terugmeld adres Itrain bezetmelder s88SD16-n  (gelezen 7543 keer)

Offline Tim de Ruiter

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 31
  • Waardering: -1
terugmeld adres Itrain bezetmelder s88SD16-n
« Gepost op: 2016-05-07, 20:10:23 »
Alle blokken in onze baan zijn gemaakt, we zijn nu begonnen aan het aansluiten van bezetmelders.
We hebben de s88SD16-n van RocoSoft    http://rosoft.biedmeer.nl/Webwinkel-Product-87395519/s88SD16-n-(smd-version-1.1).html

In Itrain kan in nu de bezetmelders invoeren, maar is adres 1 op de s88SD16-n  ook gewoon adres 1 in Itrain bezetmelders, of werkt dat anders ?

als ik hem op adres 1 invoer gaat er in het balkje met bezetmelders in Itrain een wit "lampje" branden. wanneer ik er een trein overheen rijdt veranderd dit witte lampje niet. de trein rijdt er wel netjes overheen.

Gaat dit goed , zie ik iets over het hoofd of....

Roco Geoline H0, twee keer MultiMaus op 10764 Digital Console.
Ophijsbare treinbaan, in opbouw

GerardWassink

  • Gast
Re: terugmeld adres Itrain bezetmelder s88SD16-n
« Reactie #1 Gepost op: 2016-05-07, 20:21:24 »
Grappig, je vraagt op een Roco / TrainConroller forum naar het aansluiten van een Rosoft product op iTrain...
Zie je de mismatch?

Offline bertvisser

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 39
  • Waardering: 1
Re: terugmeld adres Itrain bezetmelder s88SD16-n
« Reactie #2 Gepost op: 2016-05-07, 21:23:22 »
Hallo Tim,

Ondanks de gesignaleerde "mismatch" hier toch misschien het antwoord op je vraag  ;)

Je moet in iTrain opgeven of je S88 terugmeldmodules gebruikt. Dat stel je in onder Wijzig/Interface tabblad Specifiek. Hier moet je de S88 basismodule op 1 zetten dan worden de meldingen vanaf adres 1 gebruikt.

Groeten,
Bert

Offline bertvisser

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 39
  • Waardering: 1
Re: terugmeld adres Itrain bezetmelder s88SD16-n
« Reactie #3 Gepost op: 2016-05-07, 21:38:43 »
Tim,

Nog even een aanvulling: de adressen bij de verschillende modules worden achter elkaar doorgeteld, dus als de eerste module met 16 adressen vol is ga je verder met de tweede module en die begint dan bij 17 enz.
Bij Voorkeuren tabblad Interface kun je aangeven of je de adressen wilt groeperen. Staat dit op "Standaard" dan dien je het eerste adres in te voeren als 1.1, de volgende als 1.2 enz. Bij de tweede module (dus vanaf adres 17) wordt dit dan 2.1, 2.2 enz. Als je liever gewone doortellende adressen wilt gebruiken moet je de groepering Terugmelderadressen op "Geen" zetten. Voor de werking van het programma maakt het helemaal niks uit, het is puur wat je zelf het prettigst vindt.

Groeten,
Bert

Offline Tim de Ruiter

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 31
  • Waardering: -1
Re: terugmeld adres Itrain bezetmelder s88SD16-n
« Reactie #4 Gepost op: 2016-05-09, 10:12:27 »
Dank je wel Bert ! Hier kan ik wat mee, super !

Roco Geoline H0, twee keer MultiMaus op 10764 Digital Console.
Ophijsbare treinbaan, in opbouw