Auteur Topic: Locmaus ?  (gelezen 4364 keer)

Offline Tim de Ruiter

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 31
  • Waardering: -1
Locmaus ?
« Gepost op: 2016-05-16, 12:50:35 »
Beste mede forum-leden,

Op marktplaats zag ik een aardig setje met een ICE-2 trein enz.
Deze set is al digitaal.
Bij de set zit een zogenaamde ROCO Locmaus,  ROCO 10760.

Wij rijden met 2 multimausen en via de PC

Kan iemand mij vertellen of deze ROCO 10760 gewoon met DCC werkt, of eigenlijk, of de loc en de wissels gewoon aan te sturen zijn met de multimaus ?

Ik vermoed van wel, maar voordat ik iets koop waar ik achteraf niet veel mee kan....

Roco Geoline H0, twee keer MultiMaus op 10764 Digital Console.
Ophijsbare treinbaan, in opbouw

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Locmaus ?
« Reactie #1 Gepost op: 2016-05-16, 14:14:00 »
Tim,

Je bedoeld de set met de spoorbrug (rose)erbij.
Als het de set is die ik op markplaats zie dan even opletten of de rails die erbij staan op de foto (los op de tafel liggen)  er ook bij horen want zoveel zitten er niet in de startpakking, staat er niet bijgeschreven of die er ook bij zijn,
Stuur een bericht naar de verkoper dan weet je het zeker

De set ICE-2 met de lokmaus 2 10760 is een set die al +- 15 jaar oud is. De rails die erbij zijn nog van het oude type met zachte bedding maar goed bruikbaar
Deze set is bruikbaar met het systeem dat heden ten dagen ook wordt gebruikt, bv de multimaus en is ook DCC.
De versterker die bij de set is een van de eerste serie 10760, bij de later multimaus zit de 10761 of de 10764 bij maar kunnen beide worden gebruikt.
Ook de lokmaus 2 kun je naast de multimaus  op je versterker aansluiten als slave, je hebt dan wel minder mogelijkheden met de lokmaus 2 als e multimaus die op de master ingang zit omdat er minder knoppen op zitten.
Ook de wissel kun je gewoon met de multimaus bedienen, met de lokmaus 2 heb je hier wat minder mogelijkheden.
Waarschijnlijk zit in de lok een decoder in die niet lastgeregeld is, dit houd in dat wanneer je helling op rijd de lok snelheid minderd en berg af harder gaan rijden, een lastgeregelde lok past dit zelf aan.

Afhankelijk van de prijs kun je deze set kopen en zonder meer gebruiken.

Gr Piet
 
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Tim de Ruiter

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 31
  • Waardering: -1
Re: Locmaus ?
« Reactie #2 Gepost op: 2016-05-17, 11:05:24 »
Idd die set met de roze spoorbrug.
Bedankt voor de info, ik ga eens kijken.
Roco Geoline H0, twee keer MultiMaus op 10764 Digital Console.
Ophijsbare treinbaan, in opbouw