Auteur Topic: Sluiting in Multimaus Pro centrale  (gelezen 5774 keer)

Offline the bold

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 18
  • Waardering: 0
Sluiting in Multimaus Pro centrale
« Gepost op: 2016-06-10, 07:30:34 »
Goedemorgen allemaal,
Gisteren een ontsporing gehad van een treinstel op een wissel, niet snel genoeg op gemerkt. Op zich geen probleem dacht ik, treinstel weer goed op de rails gezet en "stopknop" ingedrukt. Werkte niet, treinstel van de baan gehaald, nog steeds sluiting. Centrale stroom loos geschakeld, niets. Gisteravond stekker uit stop contact gehaald, vanmorgen weer aangesloten,  centrale blijft sluiting aangeven...Ben ten einde raad, zou een van jullie mij kunnen helpen??
Bedankt  alvast voor het mee lezen/denken.

Vriendelijke groet,

Hans
spoor N, Fleischmann Multimouse Pro, Rocomotion, digitiaal aangestuurde wissels d.m.v. Roco Decoders/Digikeijs
Posts op N-spoorforum.nl: https://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewtopic.php?t=8881

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.247
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Sluiting in Multimaus Pro centrale
« Reactie #1 Gepost op: 2016-06-10, 14:28:14 »
Hans,

Probeer eens de verbinding tussen de centrale en de baan los te maken en kijk dan of het indrukken van de stopknop de kortsluiting wel opheft, als je na het loshalen van de verbinding centrale/baan de centrale opnieuw inschakelt dan zou er geen kortsluiting mogen zijn.
Is er dan geen kortsluiting op de muis te zien dan kun je vaststellen dat er wel ergens een sluiting moet zijn op de baan, is er wel kortsluiting dan zit het probleem in de centrale of muis, dan eventueel een andere muis proberen met of draadloos, beide kan.

Zit de kortsluiting op de baan dan zou ik eerst even het stukje rails waar het wissel bij behoort los maken van de stroom voorziening en vandaar uit gaan kijken waar de sluiting eventueel zit.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline the bold

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 18
  • Waardering: 0
Re: Sluiting in Multimaus Pro centrale
« Reactie #2 Gepost op: 2016-06-10, 21:34:27 »
Goedenavond Piet,
Mijn weekend kan niet meer stuk!! ;)
Dankzij jouw tips ben ik tot de oplossing gekomen. Inderdaad, met de railaansluiting afgekoppeld van de centrale was de sluiting weg. Toen ben ik eens naar de wissel gaan kijken waar het treinstel was ontspoort en daar zat de boosdoener... Het bekende stroom geleidingsklemmetje van de Fleischmann spoor N wissel was losgekomen, door het treinstel meegnomen en veroorzaakte tussen de railstaven een vette sluiting.  :'(
Mijn baan werkt weer als vanouds, klemmetje weer op zijn plek vast gezet.
Nog super bedankt voor jouw tips.

Vriendelijke groet en prettig weekend,

Hans
spoor N, Fleischmann Multimouse Pro, Rocomotion, digitiaal aangestuurde wissels d.m.v. Roco Decoders/Digikeijs
Posts op N-spoorforum.nl: https://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewtopic.php?t=8881