Naast het vertellen zou het ook handig zijn om het banenplan mee te zenden zodat we in de demo versie ook kunnen kijken wat er en hoe dat b.v. de blokken zijn ingedeeld en even kunnen proberen of de wijziging ook werkt.
Dit maakt het soms makkelijker en duidelijker zijn
Gr Piet
Piet, zie bijlage en mijn verdere opmerkingen hieronder.
Okay, ik snap het.
Wil je ons vertellen:
- tot waar het goed gaat,
- wat je vervolgens verwacht,
- en wat er (wel of juist niet) gebeurt?
Gerard
Gerard, in de bijlage vind je de demo baan. Ik heb niet mijn werkelijke baan toegevoegd, dit zou veel te ingewikkeld worden. Gaat om het principe.
In de testbaan kan je de sequentie starten door op de button te drukken.
Lok rijd station in. Wacht een aantal seconden, ontkoppeld en rijdt door tot het eind.
Andere lok in opstel spoor komt vervolgens station oprijden, koppelt wagons aan en rijdt verder.
Dit gaat allemaal prima zoals je in de demo ziet. Geen probleem.
Waar het probleem zit is dat je in TC verschillende mogelijkheden hebt om te bepalen hoever een lok kan oprijden. Hiervoor kan je enkele variabelen gebruiken voor bv lengte wagon e.d.
bv
Lengte blok is 150cm
Lengte wagons 120cm
Lengte lok 20cm
Dan kan je de formule voor het stoppen als volgt toepassen:
150-%L-%BA als stoppunt. ->150-20-120=10
Echter wat ik wil is een stukje extra zekerheid.
Dus de lok moet de wagons zover opdrukken totdat de lichtsluis geactiveerd wordt. Op dat moment zitten lok en wagons 100% zeker aan elkaar.
Mijn probleem zit heb in hoe ik dit software- en hardware technisch het beste kan uitvoeren.
Moet ik extra melders in blok plaatsen? Welke voorwaarden? Hoe deze weer te geven?
Een combinatie dus

Verander de extensie van het bestand van .zip naar .yrrg en je kan hem inladen in TC.
Werner