Auteur Topic: Z21 en Flm wissels met elek.magn. bediening en geleidend hartstuk  (gelezen 5419 keer)

Offline Bart51

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 4
  • Waardering: 0
Hallo,
Wat gebruiken jullie om deze wissels om te zetten via de Z21?
Hoor/lees het graag!

Groet Bart

Online P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Z21 en Flm wissels met elek.magn. bediening en geleidend hartstuk
« Reactie #1 Gepost op: 2016-09-10, 10:56:13 »
Bart,

Wat bedoel je met wat jullie gebruiken?
Bedoel je mogelijk de aandrijving onder de wissels of bedoel je waarmee je de wissels omzet op de handregelaar, bv een multimuis

De aandrijving onder de wissels is een beetje afhankelijk van welke rails je gebruikt of dat je deze aanstuurt met servo aandrijving.
Voor de bediening met de handregelaars zijn er ook verschillende mogelijkheden maar de multimuis van roco wordt in het algemeen veel gebruikt.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Bart51

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 4
  • Waardering: 0
Re: Z21 en Flm wissels met elek.magn. bediening en geleidend hartstuk
« Reactie #2 Gepost op: 2016-09-10, 16:29:34 »
Piet,
Ik heb een Z21 en ik flm wissels met bedding, elektromagnetische aandrijving en met geleidend hartstuk.
Ik wil de wissels omzetten met mijn Z21.
Wat gebruiken jullie daar voor? Dinamo, Rosoft, Digikeijs of nog iets anders?
Groet Bart

Online P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Z21 en Flm wissels met elek.magn. bediening en geleidend hartstuk
« Reactie #3 Gepost op: 2016-09-11, 11:18:53 »
Bart,

Het maakt niet zoveel uit wat je gebruikt, je moet in ieder geval een wisseldecoder hebben om je  elektromagnetische aandrijving aan te sturen die op zich weer zijn opdracht krijgt van se Z21.
Deze kunnen van verschillende merken zijn, (wel DCC in dit geval) er zijn er in verschillende prijsklasse en mogelijkheden.
Zelf gebruik ik wisseldecoders van Roco 10775 maar dat komt omdat er in het verleden nog niet zoveel te krijgen was en dat ik nog een redelijke voorraad van deze wisselaandrijvers heb, mede omdat de ook gemakkelijk zijn in te stellen en probleemloos werken.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Eeken

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 51
  • Waardering: 0
Re: Z21 en Flm wissels met elek.magn. bediening en geleidend hartstuk
« Reactie #4 Gepost op: 2016-09-11, 12:14:23 »
Dit zijn echter wel zo'n beetje de duurste die er zijn. Ik ben zeer tevreden over Digikeys.
Marco

Online P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Z21 en Flm wissels met elek.magn. bediening en geleidend hartstuk
« Reactie #5 Gepost op: 2016-09-11, 12:47:05 »
Marco,

Klopt het zijn niet de goedkoopste en als ik ze nu moest kopen dan zou ik ook overwegen om een ander merk te nemen, bv ook de schakeldecoders van Digikeijs , deze in inderdaad een stuk goedkoper.

Maar omdat de vraag was, Wat gebruiken jullie,  heb ik deze maar even aangegeven.
Heb de decoder van roco al gekocht voor de tijd dat de eerste eigenaar van roco  zijn bedrijf faillissement liet gaan, heb toen voor een zacht prijsje ( guldens) een redelijke hoeveelheid van roco weten in te slaan.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Eeken

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 51
  • Waardering: 0
Re: Z21 en Flm wissels met elek.magn. bediening en geleidend hartstuk
« Reactie #6 Gepost op: 2016-09-12, 01:12:55 »
Ze zijn prima, ik heb er ook 3 uit de tijd dat er weinig op de markt was. Op dit moment maakt Digikeys betrouwbare artikelen voor een scherpe prijs.
Marco

Offline Bart51

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 4
  • Waardering: 0
Re: Z21 en Flm wissels met elek.magn. bediening en geleidend hartstuk
« Reactie #7 Gepost op: 2016-09-13, 18:47:29 »
Inmiddels enkele prijzen opgevraagd en daaruit mijn conclusie getrokken.
Ik blijf de loks besturen met de Z21 en al het andere blijft analoog.
Het kostenaspect zou te hoog worden en ik ben geen programmeur o.i.d. voor de instellingen van de diverse attributen. Heb er gewoon niet het geduld voor.
Gewoon een paar (8 tot 10) door een stationnetje en door de scenery laten rijden vind ik veel leuker, evenals het tijdig omzetten  van wissels ed. En het op tijd laten stoppen en optrekken van de treinen.
Een ieder bedankt voor het meedenken.

Groet Bart