Auteur Topic: +4DSound  (gelezen 13464 keer)

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
+4DSound
« Gepost op: 2011-12-28, 13:41:45 »
De Nederlandse handleiding voor +4DSound staat in het onderdeel Handleidingen.

Onderdeel handleidingen is alleen voor geregistreerde en in gelogde leden zichtbaar.

Dit draadje is verder bedoeld voor aanvullingen, vragen, opmerkingen enz, van +4DSound

Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2011-12-28, 13:46:37 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Nicoh

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 319
  • Waardering: 4
Re:+4DSound
« Reactie #1 Gepost op: 2012-01-26, 20:08:22 »
Zijn er onder ons die een licentie hebben voor 4D Sound
Ik ben erg benieuwd hoe het toegepast wordt
Freiwald geeft aan op een vraag van mij, dat er voldoende geluid op internet te vinden is.
Ik heb al wat afgezocht en kan weinig bruikbaars vinden
op de site van koploperforum staat wel het een en ander
maar om hiervan een compleet trein geluid te maken valt tegen
ik hoor graag van jullie
Groeten Nico
H0, Traincontroller Gold, versie 9 ,  Multimaus, Geoline, Litfinski GMB8. Loks: Hollands. taal voor TC: Duits.

Offline wersitime

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 25
  • Waardering: 2
    • Vierlandenbaan
Re: +4DSound
« Reactie #2 Gepost op: 2016-03-31, 11:55:06 »
Zelf heb ik ook de nodige geluiden toegevoegd aan Traincontroller Brons 8. Ik gebruik dit alleen in standaard stereo. Aangezien ik de geluiden allemaal gevonden heb op een site plaats ik de link hier: http://geluidvannederland.nl/kaart en dan zoeken op treinen.

Zelf heb ik hiervan verschillende geluiden samengesteld met een sound editor. Alllereerst heb ik de vertrektijd en aankomsttijd van een trein gemeten en hierbij een geluid gemaakt wat in lengte exact overeenstemt met de betreffende vertrekkende of aankomende trein. Het effect is zeer realistisch.

Het is maar een tip aangezien ik hier lees dat geluiden moeilijk te vinden zijn.

Groeten,
Henny
Traincontroller 8 Brons Engels, Ecos 2, Ecos Controller App via WiFi, Digirails 4018 en Rosoft functiedecoders, Rosoft S88 Blokmelders, HO, Roco, Fleischmann, Pico, Lima, Rivarossi, Athearn, Trix, Hamo, Mehano, Fleischmann Profi Rails, DCC en Selectrix Locomotief Decoders, Conrad wisselmotoren en Fleischmann wisselspoelen.