Auteur Topic: Adressen wissel- en melders  (gelezen 4308 keer)

Offline Hansman

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 37
  • Waardering: 0
Adressen wissel- en melders
« Gepost op: 2016-10-25, 13:46:58 »
Dag allemaal,

Ik weet dat loc-adressen en wisseladressen elkaar niet in de weg zitten en gelijk mogen zijn.
Maaaarrrrr, hoe zit het nu met wissel- en terugmeld adressen. Mogen die ook hetzelfde zijn of moet ik doornummeren?

Groet Hansman
z21, Multimouse en iPad. Sprog3. Fleischmann wissels en rail, iTrain 4 Pro op Apple iMac met High Sierra

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Adressen wissel- en melders
« Reactie #1 Gepost op: 2016-10-25, 15:10:49 »
Hansman.

wisseladressen en terugmeld adressen kunnen gewoon hetzelfde zijn, ze worden dan ook anders aangesloten.
wissels (adressen) lopen via de wisseldecoder naar de rails van dan naar de versterker/booster en terug.
De terugmelding gaar via de terugneld decoder en naar een ingang van de versterker/interface.

Wissel hebben dan ook meestal een doorlopende nummering die niet opvolgend moet zijn en ook niet allemaal moeten worden aangesloten.
Terugmelders hebben meestal een nummering van de terugmeldmodule en de aansluiting op deze module.

Afwijking kunnen er zijn omdat er veel soorten van wissel en terugmelders zijn maar in het algemeen geeft het geen probleem.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Hansman

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 37
  • Waardering: 0
Re: Adressen wissel- en melders
« Reactie #2 Gepost op: 2016-10-25, 16:59:07 »
Dank je Piet, ik kan nu rustig doorgaan met plannen. Ik zal eerdaags een nieuw draadje openen over mijn modelbaan.
z21, Multimouse en iPad. Sprog3. Fleischmann wissels en rail, iTrain 4 Pro op Apple iMac met High Sierra

Offline GertMeering

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 28
  • Waardering: 1
Re: Adressen wissel- en melders
« Reactie #3 Gepost op: 2016-12-03, 21:49:44 »
Ik zet hier even mijn probleem bij want dat heeft er denk ik wel mee te maken.
Ik maak gebruik van Digikeijs decoders en dan onder anderen de DR4024 , nu heb ik er 2 van .. en wil de 2de nu programmeren.

De eerste heb ik op 9999 gedaan , maar als ik het goed lees mag dus de 2de dat niet ?
Die moet ik dus een andere nummer geven bv 9990 ?