Auteur Topic: 2 loks samen koppelen  (gelezen 4013 keer)

Rocofan

  • Gast
2 loks samen koppelen
« Gepost op: 2016-11-02, 05:51:41 »
hallo,

ik heb een aantal rijwegen gemaakt om uiteindelijk 2 loks samen te voegen ... ( of om wagons los te koppelen en aan een andere lok weer vast te koppelen)

nu gaat alles lekker , alleen de laatste etappe niet.

ik heb ingesteld dat de 2e lok in hetzelfde blok kan rijden van de eerste, en dat doet hij ook
ik heb de eerste lok een eigen rem en stopinstelling gegeven in het blok
ik heb de 2e lok ook een eigen rem en stopinstelling gegeven

de eerste lok doet alles perfect,
de tweede lok ziet ook goed uit , er komt mooi een koppeling in beeld , echter ... hij remt niet en stoot gewoon door

iemand een idee waarom hij niet stopt ?

grtz

eric


GerardWassink

  • Gast
Re: 2 loks samen koppelen
« Reactie #1 Gepost op: 2016-11-02, 08:33:30 »
Vooruitlopend op Piet's antwoord: wil je jouw baanplan ook even plaatsen?
Dat helpt erg in het mee beoordelen.

Gerard

Rocofan

  • Gast
Re: 2 loks samen koppelen
« Reactie #2 Gepost op: 2016-11-02, 14:10:42 »
maar natuurlijk .....

Het gaat om rijweg rangeer 4

Deze rijdt een bezet blok in , maar houdt de stopsectie niet aan.

Overigens zodra hij het blok inrijdt zie je in de traffic control wel de afrem sectie oplichten, maar de stopsectie dus niet.
Langere tijd wachten om te kijken of de lok mogelijk na een langere afstand wel stopt gaven ook geen inzicht waarom hij niet stopt.

***  dit is puur een testbaan , dus je kunt vanalles tegenkomen, dit doet echter niet ter zake ***

Grtz eric

****edit ****

Zojuist de hele cycli eens laten lopen in de simulator, waar het geheel volgen plan verloopt. Je ziet de 2e lok netjes afremmen, aamkoppelen en samen het blok verlaten.

« Laatst bewerkt op: 2016-11-02, 16:30:01 door Rocofan »

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.247
  • Waardering: 28
    • home page
Re: 2 loks samen koppelen
« Reactie #3 Gepost op: 2016-11-02, 19:04:03 »
Eric.

Zit op de smartphone dus kan banenplan nu niet bekijken maar na je opmerking dat het in de simulator goed gaat zou ik het probleem in de lok zoeken.
Het is een goed begin om de lok te calibreren  en ook de cv die de rem vertraging regel goed in te stellen.
Als deze b.v. 0 staat dan zal de lok niet of onvoldoende afremmen

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Rocofan

  • Gast
Re: 2 loks samen koppelen
« Reactie #4 Gepost op: 2016-11-02, 20:31:16 »
hallo Piet,

bedankt voor je reactie.

De loks zijn gecalibreerd en stoppen overal precies zoals ingesteld.
Ook de remvertragingen zijn in orde. Na vele jaren win-digipet is dat me wel bekend.

zoals reeds vermeld, de lok remt helemaal niet en stopt ook niet. als ik hem niet handmatig stop, blijft ie tot het oneindige rijden.

als ik de eerste Lok overigens van het spoor haal, loopt de lok precies zoals vastgelegd in de rijweg en in het blok.

het zit hem dus ergens in de combi eerste lok in blok en de 2e lok die er dan bij komt.




Rocofan

  • Gast
Re: 2 loks samen koppelen
« Reactie #5 Gepost op: 2016-11-05, 06:33:48 »
Inmiddels is dit probleem ook weer getackled,

Voor dit soort operaties heb je een blok nodig waar toch op zijn minst 2 melders in zitten.

Ik ga dit nog uitwerken en zal hier dan het verhaal nog afmaken.


grtz

eric

GerardWassink

  • Gast
Re: 2 loks samen koppelen
« Reactie #6 Gepost op: 2016-11-05, 08:15:42 »
Voor dit soort operaties heb je een blok nodig waar toch op zijn minst 2 melders in zitten.

... en dat kunnen dan gelukkig virtuele melders zijn!

Rocofan

  • Gast
Re: 2 loks samen koppelen
« Reactie #7 Gepost op: 2017-09-28, 23:24:03 »
Dit item wordt komend treinseizoen weer opgepakt

uiteraard met V9