Auteur Topic: im-exporteren loks z 21  (gelezen 6641 keer)

Offline Bierwagen

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 46
  • Waardering: 1
im-exporteren loks z 21
« Gepost op: 2016-11-04, 13:21:57 »
Goedemidag beste forumgenoten / Piet:
Ik noem met opzet Piet erbij, omdat ik zie dat je online bent en omdat ik op een of andere manier altijd bij jou terecht kom -:)
Al eerder berichtte ik over problemen met de Multimuis Pro zentrale en blauwe muis. De problemen heb ik nooit meer opgelost, zodat ik alweer lange tijd met de z21 aan de gang ben en ik moet zeggen het was wennen maar ben nu toch goed tevreden; op een punt na:
Ik heb onlangs een goedkope kleine smartphone erbij gekocht naast mijn tablets en grote smartphone. Lekker handig zo'n klein ding. Werkt op zich ook uitstekend, maarrrrrrr.. ik heb heeeeeel veel loks in mijn bibliotheek van de tablets en smartphone staan en die wil ik graag overzetten op de nieuwe, want opnieuw inbrengen wordt een levenswerk. Met de functie im en exporteren kopieer je m.i. wel het baanontwerp, maar niet de "geprogrammeerde "loks. Wat zie ik over het hoofd, of wat doe ik verkeerd, of gaat dat gewoon niet????
Bij voorbaat dank,
Marius, alias Bierwagen

Online P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.247
  • Waardering: 28
    • home page
Re: im-exporteren loks z 21
« Reactie #1 Gepost op: 2016-11-04, 20:33:51 »
Mariuz,

Ik kan het zo niet zeggen in hoeverre met het importeren en exporteren alle instellingen worden meegenomen.
Zoals je schrijft dat het baanontwerp wordt geƫxporteerd geloof ik niet omdat je geen banenplan of ontwerp van je baan op je smartphone hebt staan.
Ik denk eerder dat alle instellingen zoals wissels en dergelijke worden geexporteerd en of hierbij ook de instellingen van de loks meegaan kan ik niet zeggen maar onmogelijk lijkt mij niet.
Ik zou het gewoon proberen en dat kun je doen door deze eerst te verzenden naar een sdkaart maar je kunt dit ook doen via een mail.

zou het gewoon proberen en als ik iets meer weet dan laat ik het horen.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Bierwagen

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 46
  • Waardering: 1
Re: im-exporteren loks z 21
« Reactie #2 Gepost op: 2016-11-06, 17:04:43 »
Beste Piet:
Ik geloof dat ik erachter ben. Ik ben steeds misleidt door het steeds vragen van het programma: "selecteer baan ". Dat heb ik altijd gek gevonden en nooit gedaan; ik (en met mij iedereen denk ik ) heb toch immers maar een baan??? En ik maar zoeken naar de ingebrachte locomotieven. Welnu. Als je exporteert, vraagt Z21 "SD kaart?" en dan moet je vervolgens een (naan)-naam opgeven. en dan gaat daar alles naar toe, inclusief ingebrachte loks Het zou trouwens geen exporteren moeten heten, maar kopieren, want het bestand blijft ook gewoon op je bronapparaat staan.  En bij importeren kun je dan weer de opgegeven naam opgeven en het doelapparaat vraagt je dan weer een baannaam op te geven. Allemaal heel ingewikkeld vind ik en uiteindelijk heb ik de sd kaartjes in een computer gestopt en jawel, gewoon gekopieert. Het heeft mij wel mijn complete ( denk ook aan alle geluidslocs met de functies ) originele bestand gekost. Gelukkig had ik nog een oud bestand, maar ca 40 loks heb ik toch opnieuw moeten ingeven. Goede vingeroefening zullen we maar zeggen.
Bedankt voor je moeite
vtiendelijke groet
Marius

Online P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.247
  • Waardering: 28
    • home page
Re: im-exporteren loks z 21
« Reactie #3 Gepost op: 2016-11-07, 15:11:40 »
Marius

Vanmiddag tijdens de regen er maar eens voor gaan zitten om te kijken wat de mogelijkheden zijn om een baan te in of exportren,
Het is inderdaad een gedoe dat je niet zomaar doet, het zal wel een gewenning zijn om het over te zetten.
Met de sd kaart lukt het wel maar om het via email te doen vergt wel wat meer oefening, heb het geprobeerd met 2 telefoons en een tab gelijk te doen maar in eerste instantie leek het goed te gaan maar uiteindelijk was het niet geheel naar wens.

Het ziet er naar uit dat tot op dit moment via de sd kaart het makkelijkste is, blijft mijn aandacht houden,

Gr Piet
 
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Bierwagen

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 46
  • Waardering: 1
Re: im-exporteren loks z 21
« Reactie #4 Gepost op: 2016-11-14, 10:00:05 »
Beste Piet:
Inderdaad; zo te ervaren, alleen via de SD kaart en als je de gegevens op een andere phone of tablet wil zetten, dan kun je dat m.i. nog het makkelijkst via de PC doen, met een (extra ) kaartlezer. Wel altijd zorgen, dat je de extensie .z21 meegeeft anders herkent de App het bestand niet en telkens een unieke naam voor  het bestand. Gelukkig heb ik na intensief zoeken mijn originele bestand weer teruggevonden, maar intussen had ik al veel opnieuw ingegeven en er veel tijd mee kwijt geweest. Leermomenten, zullen we maar zeggen >:(
Groet,
Marius