Auteur Topic: Z21 en TC7  (gelezen 7712 keer)

Offline limroco

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 18
  • Waardering: 0
Z21 en TC7
« Gepost op: 2016-12-25, 15:30:18 »
hallo mensen,
een vraagje als ik met tc 7 wil werken en met de Z21 vind ik deze niet in de digitale systemen kan dit?
moet ik misschien kiezen voor de multizentralepro?
mvg bjorn

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Z21 en TC7
« Reactie #1 Gepost op: 2016-12-25, 15:51:59 »
Bjorn

Klopt staat er niet in versie 7
Wordt pas vanaf versie 8 ondersteund in Traincontroller

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline limroco

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 18
  • Waardering: 0
Re: Z21 en TC7
« Reactie #2 Gepost op: 2016-12-25, 21:18:40 »
hallopiet,
dus die silver versie die ik laatst gekocht heb moet ik nu nogeens gaan upgraden?
mvg bjorn

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Z21 en TC7
« Reactie #3 Gepost op: 2016-12-25, 21:29:11 »
Bjorn,

Als je de Z21 wilt gebruiken met traincontroller dan zul je moeten updaten naar versie 8.
Een vraagje, heeft Peter het voor elkaar gemaakt met de licentie zoals hij heeft gezegd, overgezet op b.v.  jouw naam bij freiwald of heb je de versie 7 zo overgenomen zonder melding en goedkeuring bij Freiwals.

Kosten voor updaten zilver zijn €49.00
Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2016-12-25, 21:32:58 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline limroco

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 18
  • Waardering: 0
Re: Z21 en TC7
« Reactie #4 Gepost op: 2016-12-27, 12:22:54 »
hallo piet,
ik alles zover gekregen behalve een email van freiwald.
dan zou ik moeten bellen met hun of het al in orde is. ik hoop van wel.
mvg bjorn

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Z21 en TC7
« Reactie #5 Gepost op: 2016-12-27, 13:01:44 »
bjorn,

Ik zou Peter maar eens een Emailtje sturen en vragen wat hij heeft gekregen van Freiwald en of het in orde is met het overzetten, en zo ja laat hem dan de gegevens (bevestiging) van Freiwald naar jouw toe sturen.

Zelf naar Freiwald een berichtje sturen lijk mij weinig zin te hebben.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Peter

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 36
  • Waardering: 0
Re: Z21 en TC7
« Reactie #6 Gepost op: 2016-12-27, 16:05:43 »
Hallo Piet en Bjorn.

Ik heb in augustus een kopie naar Bjorn gestuurd van de mail
die ik naar Freiwald gestuurd heb.
Daarin heb ik alles vermeld zoals de voorwaarden aangeven voor een licentie-transfer.
Ik heb ze verzocht dit te bevestigen naar de nieuwe eigenaar.
Ik heb nu opnieuw een verzoek gestuurd om het overschrijven te bevestigen.

Freiwald is blijkbaar niet zo vlot met informatie........

Groet, Peter.

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Z21 en TC7
« Reactie #7 Gepost op: 2016-12-27, 20:17:56 »
Hallo Peter, Bjorn

Het is algemeen bekent dat freiwald niet zo voorstander is van het over of omzetten van een licentie naar een ander, dit is al vaker niet gelukt.

Maar even afwachten of Peter nu wel bericht krijgt op zijn email.

Anders zou het toch mogelijk moeten zijn dat Peter (vorige eigenaar) de update uitvoerd (tegen de gemaakte kosten) en dan de stick weer aan Bjorn doet toekomen.

Nog een mogelijkheid die misschien ook kan.
Dat Bjorn je de update zelf doet , zou mijn inziend ook moeten kunnen maar heb daar geen ervaring mee.
De Code blijft dan wel met dezelfde cijfers en letters staan (zit volgens mij de naam van Peter in verwerkt) maar als er een ander email adres en banknummer en adres zou geen probleem moeten opleveren, de kunt immers verhuist of van bank en Email adres veranderd zijn. dit is zomaar een gedachte onder voorbehoud.

Ik denk dat het grootste probleem is dat de meeste denken dat ze het programma kopen maar dat is niet zo, ergens in de voorwaarde bij Freiwald staat dat je het gebruikers recht koopt (licentie) en niet het programma, kort gezegd; dus je mag het tegen betaling gebruiken maar wordt geen eigendom.

Persoonlijk vind ik het ook een beetje raar dat je iets dat betaald is niet zomaar aan een ander mag of kunt geven.

Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2016-12-27, 20:19:43 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Peter

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 36
  • Waardering: 0
Re: Z21 en TC7
« Reactie #8 Gepost op: 2016-12-27, 23:25:22 »
Hallo Piet.

Zoals ik al eerder op dit forum geschreven heb :

In de voorwaarden van Railroad heb ik het volgende gevonden:

"If you acquire ownership of a license code from a dealer or another third party, then the license code must not be used, until the code has been registered by Freiwald Software to your name and after you have received a confirmation from Freiwald Software about this registration. Without such confirmation it is not allowed to enter the license code into the software. The registration may be done informally, e.g. by email. It is permitted to transfer license rights to other persons. For such transfer the explicit and written consent of the former licensee not to exercise his license rights any further and to be willing to transfer the rights to you is required. This statement can be made by the previous licensee directly to Freiwald Software prior to transfer of the license, or it can be solicited by you from the former licensee and passed to Freiwald Software during registration of the license to your name. The transfer of the license from the former licensee to you becomes effective, when we have commited reception of the above mentioned statement and when the related license code has been registered to the name of the new licensee."

Dit lijkt mij duidelijk.
Dus eigenlijk zou de licensie nu al op Bjorn moeten staan en
zou er gewoon ge-upgrade moeten kunnen worden.
Dit ondanks dat er geen bericht is geweest.

Indien niet, kan Freiwald erop aangesproken worden dat ze
volgens hun eigen voorwaarden moeten handelen!

Groet, Peter.

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Z21 en TC7
« Reactie #9 Gepost op: 2016-12-28, 13:29:31 »
Peter,

Of de licentie code al op Bjorn zijn naam staat of moeten staan is moeilijk te beoordelen als je geen bevestiging hebt ontvangen.

In het eerste stukje lees ik vrij vertaald het volgende,
Als u eigendom van een code of licentie vergunning bent die U van een handelaar of een andere derde partij hebt ontvangen, dan mag de code van de licentie niet worden gebruikt totdat de code is geregistreerd door Freiwald Software naar uw naam en nadat u een bevestiging hebt ontvangen van Freiwald Software over deze registratie. Zonder deze bevestiging is het niet toegestaan om de licentiecode in de software.

Hieruit zou moeten blijken dat je eerst een bevestiging moet ontvangen van Freiwald en zover ik nu begrijp is dat niet het geval.
Nu maar even afwachten of Freiwald reageert op het nieuwe verzoek, als dit niet gebeurt dan vind ik dat zeer nalatig ongeacht of het positief of negatief is de beoordeling.
Dus maar even afwachten.


Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Peter

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 36
  • Waardering: 0
Re: Z21 en TC7
« Reactie #10 Gepost op: 2016-12-28, 13:54:03 »
Hallo Piet.

Ik heb net de bevestiging van Juergen Freiwald ontvangen dat hij de licentie op Bjorns naam heeft gezet.
Maar er wordt gelijk bij gemeld dat je een "tweedehands licentie" niet kunt updaten/upgraden tegen
gereduceerd tarief.
Ik heb al gevraagd wat dan de zin van het melden van de licentiewijziging is en waar die clausule
in hun voorwaarden staat.
Ik ben bang dat ie erg vervelend doet hierover......

Groet, Peter.

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Z21 en TC7
« Reactie #11 Gepost op: 2016-12-28, 14:14:47 »
Peter,

Is Freiwald op zoek naar een klein addertje onder het gras?

En wat is een gereduceerd tarief?
Het bedrag van €49.00 is volgens mij geen gereduceerd tarief maar een vaste prijs die staat voor iedereen die een update zilver 7 naar zilver 8 doet.

Freiwald geeft in zijn voorwaarde ook aan dat de  "Preisangaben und Beschreibungen stellen kein Angebot dar" dus normale prijs

Vind het een slechte zakenman als het zo moet gaan.

Gr Piet

Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Peter

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 36
  • Waardering: 0
Re: Z21 en TC7
« Reactie #12 Gepost op: 2016-12-28, 14:18:26 »
Hij schrijft:

"I confirm the transfer of the license for TrainController 7 Silver to Bjorn Olischlager.

Note, that the transfer of the license is limited to the use of TrainController 7 Silver. With a license purchased second hand it is not possible to acquire a price reduced upgrade to a subsequent version or higher edition of the software.
"
Daaruit concludeer ik dat het niet mogelijk is te upgraden tegen gereduceerd tarief: ik neem aan die
49 euro.
Maar ik kan het niet in zijn voorwaarden vinden en het lijk mij er zomaar bij verzonnen.
Ik wacht zijn antwoord af...........als dat komt.

Groet.

Offline Peter

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 36
  • Waardering: 0
Re: Z21 en TC7
« Reactie #13 Gepost op: 2016-12-28, 14:49:50 »
Freiwald heeft gereageerd:

If their is no possibility to upgrade what is the use of
this action to ask you for license transfer??
<<
This is an advantage for the user for example in case that the USB stick gets defect. If a person contacts us with a defect stick and we do not know him, we cannot "repair" the license, if we don't know, which license that person uses.

In other words: a USB stick purchased second hand would become completely useless in case of a defect.

Registration of the license transfer is no big benefit for us. It's just a favor for the person, who purchases the license.

>>
And why cannot I find this clausule about "second hand"
in your conditions?
<<
- Terms and conditions specify the basic rules of contracting; but not the specific (pricing) conditions for individual offers.
- Terms and conditions specify the rules for contracts between our customers and us. But we do not close a contract with the person, who purchases the license from you. This person is not our customer. And therefore our general terms & conditions do not apply to him until this person closes a contract with us.
- Finally the specific conditions for our upgrade offers are outlined on http://www.freiwald.com/pages/upgrade.htm (at the bottom).

Tja, het is dus duidelijk dat het onduidelijk is wat de voorwaarden hieromtrent zijn en is
nogal gezocht. Dus toch een vorm van tegenwerking, hetgeen niet uit de voorwaarden blijkt.
En daarbij dus zeer klantonvriendelijk.

Groet, Peter

Offline limroco

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 18
  • Waardering: 0
Re: Z21 en TC7
« Reactie #14 Gepost op: 2016-12-28, 16:19:01 »
hallo piet,peter en iedereen,
ben met jurgen in gesprek en daar zegt hij ook dat ik het wel gebruiken kan alleen geen upgrade naar 8 of gold kan maken.
met andere woorden zou het 335 euries gaan worden voor de silver 8versie.:-(
nu heb ik een nieuwe vraag op hem afgeschoten wat als peter nou versie 8 zou kopen.
wacht nog op antwoord.
mvg bjorn