Auteur Topic: µCon-Railspeed niet in TC 8  (gelezen 4842 keer)

Offline Rvswol

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 21
  • Waardering: 0
µCon-Railspeed niet in TC 8
« Gepost op: 2017-01-02, 19:48:47 »
beste forum leden,
Is er iemand die een oude versie van TC heeft waar ik de loks kan in meten.
Ik heb op een Duits forum dit gelezen, echter de TC 7 die nog te downloaden is van de freiwald site  zit het er ook niet meer in.
of is er een mogelijkheid in TC 8 waar ik de gevonden km/h per snelheidstrap 1 tm 28 kan invoeren.

met vriendelijke groet

Rupert van Swol
Spoor 0 , Lenz systeem met Lw 100 , TC Gold, tijdperk III

Rocofan

  • Gast
Re: µCon-Railspeed niet in TC 8
« Reactie #1 Gepost op: 2017-11-03, 20:23:17 »
Hoi

nog steeds aktueel ?   

In V9 is het inmiddels weer open gezet, alleen ls digital moet nu wat aanpassen geloof ik ...

ik heb oudere versies voor je eventueel.

Offline Rvswol

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 21
  • Waardering: 0
Re: µCon-Railspeed niet in TC 8
« Reactie #2 Gepost op: 2017-11-06, 19:08:36 »
Hoi Rocofan,
Ben eigelijk wel teleur gesteld in Freiwald inzake  de update V9. ik kan niet zo 1-2-3 zien hoe ik het snelheidsprofiel makkelijk en handmatig kan invoeren. In V9 is zelf de koppeling met M Zeller rollerbank eruit geprogrammeerd. Op de website worden de leveranciers opgeroepen om de software zodanig te herschrijven dat de verkregen gevens via het clipboard  in TC 9 kan komen.
Het werkelijke probleem is dat TC niet goed met meerdere centrales tegelijkertijd om kan gaan. Iets wat iTrain blijkbaar wel kan.
straks komt versie 4.1 van iTrain beschikbaar , dan kunnen de locomotieven netjes afkoppelen  omlopen, belangrijkere ook software matig wordt er afgekoppeld en aan de andere kant weer aankoppelen van de trein.  dus het plaatje van de trein veranderd ook .En echt het rangeren is heel nauwkeurig. Bij TC moet ik voor elke lok een rem en stop profiel in een blok proppen om het zelfde resultaat te verkrijgen
Maar terug komend op TC v9  ik krijg het niet echt voor elkaar om de gegevens achter elkaar in te kloppen.

Met vriendelijke groet.
Rupert van Swol
enkhuizen
Spoor 0 , Lenz systeem met Lw 100 , TC Gold, tijdperk III

Offline Jan S

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 193
  • Waardering: 7
Re: µCon-Railspeed niet in TC 8
« Reactie #3 Gepost op: 2017-11-07, 10:43:13 »
Beste Rupert,

Ik ben welles waar geen Rocofan, maar dit onderwerp treft mij ook aan.

In de periode van de TC8 versie was dat ook zo door Freiwald doorgevoerd.
Ikzelf bezit ook dit systeem en ben daar best tevreden over. Echter niet te koppelen met de TC- Gold 9.A2 versie. Daar heb ik via privé contact opgenomen met Freiwald en het blijkt het volgende te zijn.
Vanaf TC- 9.A2 versie en de daarop volgende generaties is met de randapparatuur leveranciers zoals centrales, e.d. dat de leveranciers een connectie convertor programma schrijven en die direct wordt gekoppeld met TC.
Als de leverancier daar dit programma voor schrijven, dan is bij TC alle mogelijke toegangen aanwezig. Dit geldt bij mij met WDP precies hetzelfde. Men schijnt een uniforme afspraak te willen maken dat er een transparante programma uitwisseling plaatsvindt.

En het laatste is, de wil opbrengen of de toeleveranciers dit willen doen.
Die vraag moet ik schuldig blijven.
Had het graag positiefs gezien.

Met vriendelijke groeten,

Jan S
« Laatst bewerkt op: 2017-11-07, 10:52:07 door Jan S »
TC Gold 9.0 B2, Trainprogrammer, Animator. WDP 2018.2C. H0 2 spoor, Rautenhaus RMX952 (DCC), met bezetmelders, servo besturing en schakelmodule. LoDi-Rektor, LoDi-s88 Commander, LoDi-Shift Commander.

Rocofan

  • Gast
Re: µCon-Railspeed niet in TC 8
« Reactie #4 Gepost op: 2017-11-09, 00:13:58 »
Hallo Rupert,

Als aanvulling op jan's onderstaande ...

Ik denk dat je een Itrain  niet echt met TC kunt vergelijken, maar die discussie zal altijd blijven :-)

De zaken die je noemt in de nieuwe Itrain, zitten reeds lange tijd in TC, met de versie 9 zijn daar een paar leuke handigheidjes bij gekomen. Binnen itrain met 1 druk op de knop het door jouw beschreven lokwissel, kan ik niet geloven. Hier is het juist de flexibiliteit die het mogelijk maakt om alles voor elkaar te krijgen zoals het gewenst is :-)

wat betreft de railspeed, ik geloof wel in deze universele optie. Eerst moest betreffende systeem hardware matig ingevoerd worden alvorens je het kon gebruiken. Nu met deze tussenopslag is het juist mogelijk dat ieders keuze mogelijk gaat worden. Echter ligt het balletje wel bij de fabrikant.

Het gaat zeker goed komen, maar inderdaad is het een beetje een arrogante houding om vrij bekende systemen in eens de rug toe te keren. Maar zo is onze programmeur nu eenmaal, hierdoor hebben we wel altijd een vrij stabiel programma :-)


Offline Jan S

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 193
  • Waardering: 7
Re: µCon-Railspeed niet in TC 8
« Reactie #5 Gepost op: 2017-11-09, 09:54:59 »
Beste Rupert,

Wat Eric hieraan heeft toegevoegd met wat betreft de besturingsprogramma's kan ik je het volgende daarover zeggen.

Het is precies hetzelfde tactiek bij het kopen van een auto, fiets, keuken, en noem ze maar op.
Daar is altijd wat op te merken en het is in principe voor onze begrippen nooit goed.

Die keuze maakt een ieder zelf uit wat die ermee wil gaan doen, als jij maar tevreden mee bent met het aangekochte product.

Ikzelf heb twee besturingsprogramma's , WDP en TC. Ik zelf begin er nooit aan om te propageren welke twee van de beste programma het zijn. Nooit!!!.

Bij mij is het heel eenvoudig, ieder mens heeft zijn eigen behoefte en kennis die de keuze kan maken bij het kiezen wel of niet digitaal wil gebruiken.
Voor mij is het veel belangrijker dat je daar plezier en lol daaraan hebt.
Ik heb daar lol in met hetgeen wat ik heb.  ;D

Met vriendelijke groeten,

Jan S
« Laatst bewerkt op: 2017-11-09, 10:00:04 door Jan S »
TC Gold 9.0 B2, Trainprogrammer, Animator. WDP 2018.2C. H0 2 spoor, Rautenhaus RMX952 (DCC), met bezetmelders, servo besturing en schakelmodule. LoDi-Rektor, LoDi-s88 Commander, LoDi-Shift Commander.

Offline Jan S

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 193
  • Waardering: 7
Re: µCon-Railspeed niet in TC 8
« Reactie #6 Gepost op: 2017-11-23, 21:28:08 »
Beste Allen,

In de bijgaande link schijnt wanneer je met LS-Digital contact opneemt, de mogelijkheid bestaat dat je van dat betreffende firma een Bèta versie
kan aanvragen en vervolgens met TC-9.A2 kunt werken.

Zie onderstaande link met de commentaar.
http://www.freiwald.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=30196

Mvg,

Jan S
TC Gold 9.0 B2, Trainprogrammer, Animator. WDP 2018.2C. H0 2 spoor, Rautenhaus RMX952 (DCC), met bezetmelders, servo besturing en schakelmodule. LoDi-Rektor, LoDi-s88 Commander, LoDi-Shift Commander.

Rocofan

  • Gast
Re: µCon-Railspeed niet in TC 8
« Reactie #7 Gepost op: 2017-11-23, 22:24:38 »
Hallo Jan,

Bedankt voor de info.

Bij mij stond de railspeed alweer enige tijd in de koelkast gezien de blokkade sinds versie V8.  Dit geeft mij echter weer hoop dat het toch weer goedkomt :-)

mogelijk komt de aanschaf weer dichterbij :-)

Offline Rvswol

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 21
  • Waardering: 0
Re: µCon-Railspeed niet in TC 8
« Reactie #8 Gepost op: 2017-11-26, 19:22:35 »
Dank voor jullie reacties,
Ik wacht even af wat de ontwikkelingen bij LS digital zijn. Voorlopig in TC9 V2  de loks op de oude manier maar ingemeten op een melder van 45 cm. Gezien de door mij ingestelde snelheid voor mijn spoor nul baan in het stations gebied zo rond de 25 <> 30 km is , moet dat voldoende zijn.
Ik ben met Jan S eens,  dat TC V9-gold een goed en uit gebreid programma, met in de kern veel meer mogelijkheden dan iTrain.
Daarvoor heb ik Train controller ook aangeschaft.
iTrain had ik aangeschaft voor op  de Mac Pro en het is in het Nederlands.
Wat me direct opviel dat iTrain heel veel slimmer om gaat met de gegevens die zijn ingevoerd en een mooie interface met de  µCon-Railspeed heeft.
blijf het klant onvriendelijk vinden om een werkend systeem in V7, na de invoering van V8 eruit te programmeren. Zelf de roller banken van de beiden firma zeller zijn nu verwijderd. Daar is vervolgens ook weer een softwarematige aanpassing opgekomen op de software.
 

met vriendelijke spoor groet
Rupert van Swol
 
Spoor 0 , Lenz systeem met Lw 100 , TC Gold, tijdperk III