Auteur Topic: Geoline met flexibele bedding terug in het Roco assortiment  (gelezen 14348 keer)

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Geoline met flexibele bedding terug in het Roco assortiment
« Gepost op: 2017-01-11, 22:34:07 »
Dit jaar -medio juni 2017- brengt Roco terug in het assortiment de Roco Geoline Rails met flexibele bedding, de 'ouwe getrouwe'. Zie vanaf pagina 94;
https://www.flipgorilla.com/p/24850976372425964/show
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ******
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Geoline met flexibele bedding terug in het Roco assortiment
« Reactie #1 Gepost op: 2017-01-12, 09:47:15 »
Zoals het er nu naar uitziet is een actie van Roco en is dit maar tijdelijk en te bestellen tot eind mei door de handel

Het staat wel bij de producten nieuwigheden voor 2017 op de site van Roco (nog zonder foto erbij) en dan leverbaar pas ongeveer week 40 (dus eind 2017)

Zou wel jammer zijn als het dan weer voorbij zou zijn, is nog een beetje onduidelijk vind ik



Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2017-01-12, 10:02:31 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Geoline met flexibele bedding terug in het Roco assortiment
« Reactie #2 Gepost op: 2017-01-12, 21:37:07 »
Had het ook gelezen alleen niet dat het tijdelijk was. Enfin we zullen zien. Jammer inderdaad als ze dit niet pertinent in het programma opnemen. Gr.Martijn
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

Offline trikers

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 131
  • Waardering: 0
Re: Geoline met flexibele bedding terug in het Roco assortiment
« Reactie #3 Gepost op: 2017-01-13, 14:14:08 »
Beste Martijn en Piet,

Ik heb begrepen van mijn winkelier dat deze actie ieder jaar herhaald wordt, de patenten van de rails zijn eindelijk vervallen en er schijnt nog steeds veel vraag naar de rails te zijn.

Mvg Henk

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ******
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Geoline met flexibele bedding terug in het Roco assortiment
« Reactie #4 Gepost op: 2017-01-13, 14:40:15 »
Henk,

Ook dat heb ik inmiddels begrepen en er zou iets van op Roco facebooek  staan maar dat heb ik nog niet kunnen vinden of ergens anders een bevestiging van Roco van kunnen krijgen.

Dit zou inhouden dat de handelaar deze voor 31 mei (ieder jaar) zou moeten bestellen en moet inschatten hoeveel hij er denk nodig te hebben in het komende jaar.
Hierdoor wordt de handelaar wel een opslag magazijn voor Roco.

De vraag is zeker nog groot en als je met bedding wilt rijden dan is de keuze tussen roco met zachte bedding en de geoline met harde bedding zo gemaakt. De harde bedding is niks (vind ik) en gaat snel kapot

Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2017-01-13, 14:43:08 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Geoline met flexibele bedding terug in het Roco assortiment
« Reactie #5 Gepost op: 2017-01-13, 19:23:18 »
Goede avond,
Dat is wel een hele vreemde manier van 'terug in het programma'.
Enfin, niet om hier nu een kwisje 'welke bedding willen we' te lanceren.... maar Piet het klopt helemaal wat je zegt. Ik heb nu 7 jaar veel Geoline met harde bedding in bezit, de staat er van nu mag best erbarmelijk genoemd worden. De stukjes bedding vliegen je om de oren als ze lange tijd gelegen hebben en je gaat ze opnieuw weer ter hand nemen. Gebruik ze alleen nog in het schaduwstation.
Gr.Martijn
« Laatst bewerkt op: 2017-01-13, 19:25:52 door Martijn W »
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Geoline met flexibele bedding terug in het Roco assortiment
« Reactie #6 Gepost op: 2017-04-28, 19:36:25 »
Nu op de website van Roco; Roco Line mit Bettung ist wieder da!

citaat;
Es wird das gesamte Sortiment an Schienen und Weichen mit Bettung in einer jährlich wiederkehrenden Aktion produziert. Wichtig für Sie als Kunde ist, Ihre Wünsche schon vorab Ihrem Fachhändler bekanntzugeben, so dass dieser die Vorbestellungen tätigen kann. Bestellschluss für Ihren Fachhändler ist heuer der 31.05.2017.

De link naar de publicatie; http://www.roco.cc/de/news/items/Rocoline-ist-wieder-da/index.html
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

GerardWassink

  • Gast
Re: Geoline met flexibele bedding terug in het Roco assortiment
« Reactie #7 Gepost op: 2017-04-29, 08:33:31 »
... de staat er van nu mag best erbarmelijk genoemd worden. De stukjes bedding vliegen je om de oren als ze lange tijd gelegen hebben en je gaat ze opnieuw weer ter hand nemen.

Hetzelfde geldt voor de Geoline met flexibele bedding. Daar zitten harde stukjes aan het einde, die evengoed breken en verkruimelen als je ze weer oppakt na een langere periode. Echt spijt dat ik die rommel in het begin heb aangeschaft...

Gerard

Offline Rob

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 30
  • Waardering: 0
  • Geniet van je hobby.
    • modeltreinautomatisering
Re: Geoline met flexibele bedding terug in het Roco assortiment
« Reactie #8 Gepost op: 2017-04-29, 20:43:12 »
Hallo,

Ik heb zelf nog rails van 25 / 30 jaar terug wat nog in uitstekende staat is met oa de nummers MS4405 en MS 4421 enz. onder welke naam gaat deze rails ?
( geloof ook niet meer nieuw te koop)

Groetjes Rob
ik heb 3 Roco, 2 Piko locomotieven en tig wagons en rails van Roco en Peco, Digikeijs centrale DR5000 , bezetmelders DR4088 en schakeldecoders DR4018 , servodecoders DR4024 van Digikeijs, baan in opbouw.

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Geoline met flexibele bedding terug in het Roco assortiment
« Reactie #9 Gepost op: 2017-04-30, 16:43:47 »
De bedding die in de open lucht ligt of nog erger, zon opvangt, is de klos op termijn. Daar vliegen de stukjes vanaf na een jaar of pakweg 3.
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

Offline Rob

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 30
  • Waardering: 0
  • Geniet van je hobby.
    • modeltreinautomatisering
Re: Geoline met flexibele bedding terug in het Roco assortiment
« Reactie #10 Gepost op: 2017-04-30, 23:38:09 »
mag je toch niet verwachten van een merk als Roco. >:(
ik heb 3 Roco, 2 Piko locomotieven en tig wagons en rails van Roco en Peco, Digikeijs centrale DR5000 , bezetmelders DR4088 en schakeldecoders DR4018 , servodecoders DR4024 van Digikeijs, baan in opbouw.

Offline trikers

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 131
  • Waardering: 0
Re: Geoline met flexibele bedding terug in het Roco assortiment
« Reactie #11 Gepost op: 2017-05-02, 16:01:12 »
geacht forum,

Ik heb het idee dat er over 2 verschillende soorten word gesproken, de geoline (harde bedding) heeft inderdaad het probleem dat er stukjes af kunnen breken. Ik zelf gebruik al jaren (ong 20 jaar) de roco line met zachte bedding geheel zonder problemen en de bedding breekt niet, en als er iets af moet, zal dit met een schaar of mes moeten gebeuren.

Mvg Henk

GerardWassink

  • Gast
Re: Geoline met flexibele bedding terug in het Roco assortiment
« Reactie #12 Gepost op: 2017-05-03, 07:49:14 »

Hetzelfde geldt voor de Geoline met flexibele bedding. Daar zitten harde stukjes aan het einde, die evengoed breken en verkruimelen als je ze weer oppakt na een langere periode. Echt spijt dat ik die rommel in het begin heb aangeschaft...


Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Geoline met flexibele bedding terug in het Roco assortiment
« Reactie #13 Gepost op: 2017-05-04, 19:53:05 »
Sorry... ik had het inderdaad over de Geoline met harde bedding. En je mag dat inderdaad eigenlijk niet verwachten van een (prachtig!) merk als Roco. Maar het is wel zo.
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ******
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Rocoline met flexibele bedding terug in het Roco assortiment
« Reactie #14 Gepost op: 2017-06-06, 14:06:34 »
Roco heeft aangekondigd dat de rocoline rails met zachte bedding vanaf nu standaard in het programma zit en niet meer zoals eerder de bedoeling was dat het ieder jaar een terugkerende eenmalige bestelling zou zijn.


Levering vanaf week 42

Voor de beginners, Het gaat hier om de rails zoals Roco die jaren geleden ook in het programma had en nu dus weer heeft.


Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2017-06-06, 14:12:13 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders