Auteur Topic: S160 stoomloc, de Ratelslang  (gelezen 6479 keer)

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
S160 stoomloc, de Ratelslang
« Gepost op: 2017-01-16, 00:04:39 »
Hoi,
Even de aandacht op een prachtige en uitzonderlijke stoomloc. Uitzonderlijk? Ja, deze USA USATC stoom locomotief kwam met de Amerikaanse bevrijders mee en deed dienst in vnml Zuid-Nederland in de jaren 1944 en 1945. Standplaats Heerlen. Deze Roco loc is nu in H0 verkrijgbaar en ziet er in de eerste publicaties, filmpjes werkelijk prachtig uit. Hierbij enkele plaatjes die ik uit de digitale reclamefolder van Modeltreincenter Den Bosch heb gekopieerd. Er is overigens in publicaties veel over deze loc en inzet te lezen/zien, leuk!
Mvg
Martijn

H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

Offline Jan S

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 193
  • Waardering: 7
Re: S160 stoomloc, de Ratelslang
« Reactie #1 Gepost op: 2017-01-16, 08:37:18 »
Hallo Martijn,

Er komen steeds meer modellen met een geschiedenis op de markt. En dat is leuk!.

Je had het eerder in een ander topic over de NS1201 turquoise kleur van Roco.
Ook zo'n loc/trein met een Nederlandse geschiedenis. Prachtig en toen als kleine jongen in die trein naar Zandvoort ging. Dat maakt mij nog meer bindend.

Bedankt voor je leuke info.

Groetjes,

Jan

TC Gold 9.0 B2, Trainprogrammer, Animator. WDP 2018.2C. H0 2 spoor, Rautenhaus RMX952 (DCC), met bezetmelders, servo besturing en schakelmodule. LoDi-Rektor, LoDi-s88 Commander, LoDi-Shift Commander.

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: S160 stoomloc, de Ratelslang
« Reactie #2 Gepost op: 2017-01-16, 16:19:34 »
Hallo Jan,
Inderdaad, en dat is mooi! Persoonlijk heb ik niet veel op met het nieuwe materieel (TP V en VI bijv) tenzij een loc of treinstel direct aanspreekt. Het is een beetje zoals met vrouwen ;)  In dat kader vind ik bijv de FLIRT (whats in a name) een prachtig nieuw treinstel. Of hélemaal de gloednieuwe Vectron 193846, dat is zo'n geweldenaar, zo'n fantastisch design. Die 2 zou ik zomaar ooit in model kunnen kopen, net als de Class 66. Gewoon, omdat het fantastische locs of treinstellen zijn.
Maar er ontbreekt vooralsnog één belangrijk element en dat is historie. Ze liggen nog niet verankerd in je beleving.
Erg leuk is het dat er werkelijk een vloedgolf aan -vooral- naoorlogs materieel op de markt verschenen is in de afgelopen jaren. En ja vaak hangen er mooie persoonlijke verhalen aan vast.
Gr.Martijn
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

Offline Jan S

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 193
  • Waardering: 7
Re: S160 stoomloc, de Ratelslang
« Reactie #3 Gepost op: 2017-01-16, 17:22:25 »
Hallo Martijn,

Ik kan mij daarbij helemaal van voorstellen, vooral verhalen van een loc of trein.
Opzich vind ik dat wel leuk als de leveranciers zoals Roco met treinen of een loc met een geschiedenis aanzit.

Op de beurzen zie je ook dat modelbouw hobbyisten prachtige module banen hebben gebouwd uit de Epoche 3 periode met een stuk geschiedenis.
Tig voorbeelden daarvan, en de Engelsen zijn daar Heer en Meester in het bouwen van "goeie ouwe tijd."

Ik laat mij altijd verrassen met die prachtige locs en scenery van banen.

Bedankt voor je bijdrage en ik zie ze graag. :D

Mvg,

Jan
 
TC Gold 9.0 B2, Trainprogrammer, Animator. WDP 2018.2C. H0 2 spoor, Rautenhaus RMX952 (DCC), met bezetmelders, servo besturing en schakelmodule. LoDi-Rektor, LoDi-s88 Commander, LoDi-Shift Commander.

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: S160 stoomloc, de Ratelslang
« Reactie #4 Gepost op: 2017-01-29, 11:26:33 »
Jan,
Zat daarnet nog even naar de plaatjes van de Ratelslang hier te kijken. Grappig... een stoomloc van het US leger dat door bevrijd NL reed in zeg maar de oorlogsjaren. Maar niet hier; langs in tact zijnde duitse leger onderdelen en met een plan V of plan U op de achtergrond, zéér merkwaardig voor de werkelijkheid toen  ;D ;)
Enfin, als ik weer iets heb dan zet ik het hier graag weer neer!
Gr.Martijn
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: S160 stoomloc, de Ratelslang
« Reactie #5 Gepost op: 2017-02-10, 20:36:55 »
En hoe toevallig deze maand in Railhobby een mooi artikel over de inzet van de S-160 destijds en de achtergronden van de USATC. En op de kop toe nog een ander artikel waarin het Roco model uitgebreid besproken word. Mooie artikelen, heerlijk leesvoer voor de koude winteravond!
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor