Auteur Topic: z21 met Esu lokprogrammer op de pc  (gelezen 6941 keer)

Offline jteune

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 15
  • Waardering: 0
z21 met Esu lokprogrammer op de pc
« Gepost op: 2017-02-25, 20:37:47 »
Hallo, ik heb weer een vraag.
Ik wil de cv's in mijn lockpilot 4 xl aanpassen, en dan voolal de cv's voor de verlichting!
Nu heb ik op de laptop het Esu lockprogrammer programma gezet, en de z21 via de netwerkkabel op de pc aangesloten, maar dit werkt niet, wie weet de oplossing?
Verder is mij opgevallen dat alleen de functie f0 werkt, daar wil ik de frontverlichting op aansluiten, en de binnenverlichting werkt via de aux op f1.
De draad voor de achterverlichting heb ik ook aangesloter, maar deze werkt helemaal niet!
Wie weet de oplossing?

Offline Rob

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 30
  • Waardering: 0
  • Geniet van je hobby.
    • modeltreinautomatisering
Re: z21 met Esu lokprogrammer op de pc
« Reactie #1 Gepost op: 2017-02-25, 23:31:44 »
Hallo jteune,
ik heb geen idee .....maar het lijkt wel of je lockprogrammer geen koppeling heeft met je z21 , kijk daar eerst is naar. ;D

groetjes Rob

ik heb 3 Roco, 2 Piko locomotieven en tig wagons en rails van Roco en Peco, Digikeijs centrale DR5000 , bezetmelders DR4088 en schakeldecoders DR4018 , servodecoders DR4024 van Digikeijs, baan in opbouw.

GerardWassink

  • Gast
Re: z21 met Esu lokprogrammer op de pc
« Reactie #2 Gepost op: 2017-02-26, 09:00:37 »
Klopt, de ESU lokprogrammer wordt rechtstreeks op de PC of Laptop aangesloten en door het bijgeleverde programma bestuurd. Daar is geen centrale voor nodig.

Offline trikers

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 131
  • Waardering: 0
Re: z21 met Esu lokprogrammer op de pc
« Reactie #3 Gepost op: 2017-02-26, 14:49:25 »
beste Gerard,

zo als ik het lees heeft de persoon alleen de software en niet de locprogrammer zelf.

Mvg Henk

Offline jteune

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 15
  • Waardering: 0
Re: z21 met Esu lokprogrammer op de pc
« Reactie #4 Gepost op: 2017-02-26, 15:12:29 »
Klopt, ik heb de software en een z21, en deze combi wil ik vanaf de laptop aansturen, en dat is mij tot nu niet gelukt!

Offline Eeken

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 51
  • Waardering: 0
Re: z21 met Esu lokprogrammer op de pc
« Reactie #5 Gepost op: 2017-02-26, 16:32:39 »
Volgens mij is deze software gewoon te downloaden van de Esu site, dus dat gaat echt niet werken zonder de Lokprogrammer.
Marco

GerardWassink

  • Gast
Re: z21 met Esu lokprogrammer op de pc
« Reactie #6 Gepost op: 2017-02-26, 18:59:44 »
beste Gerard,

zo als ik het lees heeft de persoon alleen de software en niet de locprogrammer zelf.

Mvg Henk

Ik zie het inderdaad nu ik het weer lees!

Volgens mij is deze software gewoon te downloaden van de Esu site, dus dat gaat echt niet werken zonder de Lokprogrammer.

Klopt.

Klopt, ik heb de software en een z21, en deze combi wil ik vanaf de laptop aansturen, en dat is mij tot nu niet gelukt!

Dat gaat dus niet werken volgens mij.

Offline Hans Gvz

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 65
  • Waardering: 2
Re: z21 met Esu lokprogrammer op de pc
« Reactie #7 Gepost op: 2017-02-26, 20:33:29 »
Het gaat wel werken, alleen via een omweg. Je geeft in het lokprogrammer aan wat je veranderd wilt hebben, dat pas je aan in de software. Als je dat gedaan hebt kun je zien welke cv's je moet veranderen en dat doe je met de z21.

Gr Hans

Offline jteune

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 15
  • Waardering: 0
Re: z21 met Esu lokprogrammer op de pc
« Reactie #8 Gepost op: 2017-02-26, 22:25:07 »
Hallo Hans

Ik denk dat ik jouw tip ga proberen!

Bedankt. Jeroen

Offline trikers

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 131
  • Waardering: 0
Re: z21 met Esu lokprogrammer op de pc
« Reactie #9 Gepost op: 2017-02-27, 13:43:01 »
beste Hans,

Is deze omweg wel nodig volgens mij kan je direkt via Z21 de CV wijzigen.

Mvg Henk

Offline Hans Gvz

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 65
  • Waardering: 2
Re: z21 met Esu lokprogrammer op de pc
« Reactie #10 Gepost op: 2017-02-27, 17:31:00 »
Tuurlijk, maar dan moet je wel weten wat je wil veranderen, en daar is dat stukje software voor bedoeld. Hoef je niet te zoeken of uit te proberen. En je hebt geljjk met het rechtstreeks invoeren van de cv's in de z21. Vele wegen leiden naar Rome, maar waarom lopen als het op de fiets kan. Vliegtuig kan, auto kan, Wim kan ook.

Gr Hans

Offline Hans Gvz

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 65
  • Waardering: 2
Re: z21 met Esu lokprogrammer op de pc
« Reactie #11 Gepost op: 2017-03-02, 11:38:26 »
Jeroen, ben wel benieuwd of het gelukt is?
Het stukje software van ESU is ook alleen maar bedoeld voor decoders van dit merk.

Gr Hans.

Offline jteune

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 15
  • Waardering: 0
Re: z21 met Esu lokprogrammer op de pc
« Reactie #12 Gepost op: 2017-03-04, 20:57:02 »
Hallo Hans

Tot op heden is het niet gelukt om dit direct met de z21 te doen, maar ik heb wel de door jou voorgestelde omweg gebruikt, dat ging wel. Alleen heb ik nu het probleem dat als ik de waarde via mijn ipad naar de decoder stuur het lampje op de z21 groen kleurt en dit ook blijft. Nadat ik op het knopje op de centrale druk wordt dit weer blauw, alles functioneerd en de nieuwe waarde is overgenomen.