Auteur Topic: Dr4088RB CS +Dr 4088  (gelezen 4084 keer)

Offline Raymond Mansfelt

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 6
  • Waardering: 0
Dr4088RB CS +Dr 4088
« Gepost op: 2017-03-13, 14:09:07 »
Beste allen,
Voor de Z21 heb ik een DR4088RB startset gekocht bij Digikeijs, en heb een aantal vragen.

Op de verpakking staat  DR4088RB CS OPTO + DR4088  CS GND.
IN de verpakking zit DR4088RB CS OPTO  + DR4088 CS GND OPTO.

Deze laatste is een andere dan er op de verpakking staat.
Mijn vraag in deze is ; wat is hier in het verschil.

Wanneer ik de DR4088RB CS OPTO  aansluit op de Z 21 ga ik naar de Z21 Maintenance. Volg de stappen op pagina 28.
Nu is mijn vraag wat zijn hierin de juiste handelingen.
Ik heb bij modules onderin het aantal 4 ingegeven.
Vervolgens heb ik assign gedaan en de procdures die in het scherm kwamen gevolgd.

Na dit gedaan te hebben ben ik op de Ipad  naar track control settings gegaan.
Hier ben ik vervolgens naar Detector module gegaan.
Heb het vlakje Roco 10787 aangetikt.
Heb vervolgens  detector adres : 1
                              input:             1
                              afterglow        1 ingetikt.
Draadje op de eerste positie van de module bevestigd.
Heb vervolgens het ledje dat groen knippert ingedruk waardoor deze sneller gaat knipperen en heb op gereed gedrukt.
Locje over de teststrook laten rijden en op het scherm kleurt het strookje oranje wanneer de loc over de bezet melder rijdt.
De eerste module heb ik 1:1 t/m 1: 8 gedaan. De tweede module Heb ik 2:1 t/m 2:8 gedaan. Of dit goed is weet ik niet.
Bij de derde module krijg ik het niet voor elkaar.
Nu zag ik dat de CC op de DR4088 CS niet wordt aangesloten. Wanneer je de procedure 3:1 en verder wil uitvoeren gaat dit niet.
Het locje kun je over de teststrook laten rijden maar stopt op de bezetmelder. Zodra ik op de DR 4088 cs opto de CC aansluit dan rijd het locje er overheen, maar je krijgt niet het oranje balkje te zien.
het rode lampje op de melder flikkert rood zodra de trein er over is.
Mijn vraag is wat doe ik fout. Ik heb de procedures handleiding maintenance gevolgd.

mvg

Raymond

 
   
 

Offline Rob

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 30
  • Waardering: 0
  • Geniet van je hobby.
    • modeltreinautomatisering
Re: Dr4088RB CS +Dr 4088
« Reactie #1 Gepost op: 2017-03-20, 23:05:56 »
Hallo Raymon,
Het enige wat ik weet dat CS voor 2 rail is en GND voor 3 rail systeem, wat OPTO betekend weet ik niet.
Op je andere vraag kan ik geen antwoord geven want ik heb geen Z21 maar de centrale DR5000 van Digikeijs en daar was het aansluiten heel simpel.

groetjes Rob
ik heb 3 Roco, 2 Piko locomotieven en tig wagons en rails van Roco en Peco, Digikeijs centrale DR5000 , bezetmelders DR4088 en schakeldecoders DR4018 , servodecoders DR4024 van Digikeijs, baan in opbouw.