Auteur Topic: Wisselaandrijving en decoder  (gelezen 4790 keer)

Offline tom1403

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 2
  • Waardering: 0
Wisselaandrijving en decoder
« Gepost op: 2017-03-24, 17:10:54 »
Dag,

Net een wisselaandrijving en decoder (geo line) aangeschaft. (zie bijlage)
Nu moet ik in Z21 app een adres toevoegen.
Kan iemand me vertellen waar ik daar een beschrijving van kan vinden?
Of wat ik moet doen?

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.247
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Wisselaandrijving en decoder
« Reactie #1 Gepost op: 2017-03-24, 22:00:46 »
Hallo Tom,

Onder het hoofdstuk handleidingen kun je een Nederlandse versie vinden van hoe je de wisselaandrijving kunt programmeren.
In deze handleiding staat nog wel niet specifiek hoe het met de app moet maar dat is geen probleem, in plaats van dat je moet drukken op de pijltjes toets van de multimaus en het gewenste wisseladres doe je dat nu op de wissel in de app.

Je kun ook deze link aanklikken en dan kom je ook bij de handleiding.
http://www.dutchroco.nl/index.php?topic=163.0

kijk maar eens of het lukt en anders horen we het wel.
Groetjes Piet
« Laatst bewerkt op: 2017-03-24, 22:04:07 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.247
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Wisselaandrijving en decoder
« Reactie #2 Gepost op: 2017-03-25, 11:37:38 »
Hallo Tom

Mogelijk heb ik je vraag niet geheel goed gelezen en was je vraag deze,
Nu moet ik in Z21 app een adres toevoegen.

Als je in de app bij instellingen en seinhuis een wissel hebt toegevoegd dan kun je deze gelijk een adres geven.
Als je bij bedienings element een wissel toevoegt dan zie je dat deze een adres krijgt toegewezen, klik op het adres nummer en je kunt deze wijzigen in het nummer dat je wenst.
Later kun je dit adres ook nog wijzigen door bij seinhuis op het adres dat bij het betreffende sein staat te klikken (b.v. #3), is een hekje met nummer en dan deze ook lwijzigen.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders