Auteur Topic: opstart problemen Traincontroller  (gelezen 3650 keer)

Offline ArievH

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 395
  • Waardering: 5
  • Geleidt door de Bovenleiding
opstart problemen Traincontroller
« Gepost op: 2017-04-27, 09:23:19 »
Helaas heb ik nu te maken met een denk ik serieus groot probleem. Ik krijg Train Controller niet meer opgestart. Als ik mijn opgeslagen ontwerp wil opstarten krijg ik de volgende tekst: When the file was stored the configuration of used digital system was diffierent from the current configuration of digital system. Do you want to adjust the current configuration to the configuration stored in the file? Nu is mijn kennis van de Engelse taal zeer minimaal en heb ik geprobeerd via zinnen vertalen te begrijpen wat er staat. Mogelijk heb ik op de verkeerde knoppen geklikt ja als het nee moest zijn en omgekeerd maar een feit is dat ik niets meer op kan starten. het lijkt dat ik terug bij af ben en alles opnieuw moet gaan tekenen en programmeren. Is dat juist geconcludeerd?

Hoewel het natuurlijk erg vervelend is om opnieuw te beginnen heb ik nu de gelegenheid om alle ballast van testen en ontwerpen, waar mogelijk fouten inzitten, van de pc te verwijderen en echt met een hele schone lei te beginnen.

Ik lees graag of ik er naast zit met mijn conclusie en of er een eenvoudigere oplossing is om bij mijn baan in TC te kunnen.

 
Met vriendelijke groet,
Arie,

Roco Z21 (zwarte), (Rode) Multimaus, Fleischmann, TrainController Gold, Digitrax, Digikeijs,  baan in opbouw.

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: opstart problemen Traincontroller
« Reactie #1 Gepost op: 2017-04-27, 11:56:07 »
Arie.

Als je het bestand dat je moet hebben niet meer kunt vinden of hij is beschadig dan kun je altijd nog proberen een BAK bestand van het plan op te halen. traincontroller maakt altijd een reserve bestand ( .BAK )

Ga naar verkenner en ga zoeken op de PC.
zet in de zoekopdracht de Naam van het bestand dat je zoekt of zet er .Bak in en de verkenner gaat zoeken, er komen er dan meerdere te voorschijn maar kijk dan even welke je moet hebben, dit mag ook een bestand zijn die je als voorlaatste hebt gebruik (waarschijnlijk dan een iets andere naam).
Maak een copy van het bestand en verander de aanhang .BAK in .yrrg en dan zou het bestand moeten werken

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline ArievH

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 395
  • Waardering: 5
  • Geleidt door de Bovenleiding
Re: opstart problemen Traincontroller
« Reactie #2 Gepost op: 2017-04-27, 14:47:18 »
Piet,

dank voor je reactie. helaas doen de bak bestanden het ook niet meer. Ik heb zojuist TC Gold opnieuw gedownload, de licentie stick geplaatst helaas zonder resultaat. Ik vrees dat de lincentiestick beschadigt is. Alleen hoe kom ik daar achter? Ik denk dat er maar een mailtje naar Freiwald moet.
Met vriendelijke groet,
Arie,

Roco Z21 (zwarte), (Rode) Multimaus, Fleischmann, TrainController Gold, Digitrax, Digikeijs,  baan in opbouw.

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: opstart problemen Traincontroller
« Reactie #3 Gepost op: 2017-04-27, 15:14:41 »
Arie.

Zit nu niet thuis en kan het niet nakijpken op de telefoon maar er is een manier en die staat op de site van Freiwald dat je de stick moet formateren en dan hersteld deze zich vanzelf.
Eerst controleren op de site van freiwald en anders kom ik er op terug als ik thuis ben.

Groetjes piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: opstart problemen Traincontroller
« Reactie #4 Gepost op: 2017-04-27, 18:57:24 »
Arie.

Even een aanvulling op het vorige bericht.
Als je het BAK bestand wilt gebruiken dan moet je de extentie   .BAK wijzigen in een ander extentie, voor de Gold versie is dat .yrrg.

Als je traincontroller opnieuw hebt geïnstalleerd dan moet de gewijzigde bak versie gewoon in de demo werken.
Als deze niet werkt kijk dan eens of je nog een iets oudere versie hebt dan hoef je niet alles opnieuw te maken.

Is het mogelijk dat de stick niet wordt herkent omdat er iets in Windows niet goed is ingesteld, ik heb namelijk soms ook een probleem dat de stick niet wordt herkent omdat de usb poort door Windows wordt uitgeschakeld, dit zou je kunnen instellen in Windows maar ik weet ook niet hoe, ik haal dan de usb snoer uit de pc en steek hem er weer in en dan is het weer goed.
Dit gebeurt meestal als ik de stick een aantal dagen niet heb gebruik en dat is niet alleen de stick maar mijn externe schijf heeft dat probleem ook.

Hoor wel of je hier iets aan hebt

Gr. PIET
« Laatst bewerkt op: 2017-04-27, 18:59:34 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline ArievH

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 395
  • Waardering: 5
  • Geleidt door de Bovenleiding
Re: opstart problemen Traincontroller
« Reactie #5 Gepost op: 2017-04-27, 21:43:45 »
Piet,
hartelijk dank voor je uitvoerige antwoorden.
Met behulp van mijn zoon die wat beter Engels kan dan ik heb ik toch nog een oudere versie gevonden. die heb ik eerst op een hele nieuwe eerst geformateerde usb stick gezet. Vervolgen afgesloten en opnieuw opgestart. Het lijkt er op dat dit nu werkt. Ik heb zeker wat aan je antwoorden en zal die zorgvuldig bewaren voor het geval dat. Jammer is dat ik de komende weken geen tijd heb om het verder uit te proberen en weer verder op te bouwen. Een ding is zeker voor ik afsluit wordt er een backup gemaakt op een aparte stick.
Met vriendelijke groet,
Arie,

Roco Z21 (zwarte), (Rode) Multimaus, Fleischmann, TrainController Gold, Digitrax, Digikeijs,  baan in opbouw.