Forum DutchRoco > Opmerkingen

Nieuwe Upgrade TC versie 9

<< < (2/4) > >>

GerardWassink:
Het staat elke leverancier natuurlijk vrij zijn eigen prijzen te bepalen, maar ruim 100 euro voor een upgrade vind ik buitensporig duur. Vroeger zeiden we: "spullen van IBM zijn net cocaine, het is hartstikke duur en je hebt er steeds meer van nodig". Dit lijkt ook die kant op te gaan...

Jammer hoor.

P.Heinst:
Gerard,

Helemaal mee eens, als je het niet perse noodzakelijk is dan kun best nog even wachten met het updaten.
Er komen beslist nog wat aanvullingen ter verbetering van kleine ongemakken die er inzitten, is altijd al zo geweest.

Gr Piet

Jan S:
Hallo Gerard en Piet,

Ik wil even een kleine correctie aanbrengen.
Dit is geen Update maar een Upgrade.
In die Upgrade zijn ruim 60 nieuwe tools ingebracht. 5 van de tools is dat alle bovenvensters onder Window raamwerk zijn veranderd. Je kunt die raamwerk ook omzetten naar versie 8 met behoud van de nieuwe toegevoegde tools.
Ik heb het vandaag uit nieuwsgierigheid uitgeprobeerd en het ziet niet verkeerd uit.

Echter trof ik, zoals Piet het ook vermelde, 10 fouten in de nieuwe versie 9.0 A1. Deze fouten zijn direct via terugmeld tools naar Freiwald verstuurd. Deze fouten worden daarna gecorrigeerd.

Afgezien van de foutjes kan ik gerust verder meegaan.

Persoonlijk had deze foutjes niet gehoeven.
Daar zijn de betatesters voor om dit nieuwe versie te testen.

Mvg

Jan S

Rocofan:
Hallo mede controllers :-)

uiteraard doen ugrades  vaak pijn. Maar waar " arbeid " geleverd wordt, zal ook een verdienste tegenover moeten staan. Indien deze "update " ( van een upgrade is bij mij nog geen sprake ) daadwerkelijk ook vernieuwingen brengt heb ik er niet zo'n moeite mee.

de Prijs van 100 euro is bij elkaar afgekeken. De macht ligt bij de gebruikers en niet bij de programmeur. Indien niemand het product koopt of niemand koopt de update, is het met de programmeur zeer snel gebeurt.

Mijn probleem ligt meer in het feit dat ik voor diverse onderdelen extra moet betalen, zoals sound, street en programmer en bij de update ook hier weer geld naar toe gaat om alles op de aktuele stand te krijgen. alles opgeteld zit je dan toch snel op meer als 700 euro voor het programma en daarna bij een update weer op minimaal 150 euro ...

dan lijkt het wel steeds meer op een melkkoe.

Interessanter is de discussie wat deze update ons uiteindelijk meer gaat brengen, alleen de nieuwe look vind ik geen meerwaarde. in het begin zoek je je zelfs te pletter naar alles.

het automatisch inmeten krijgt nu een extra funktie die ik totaal niet kan waarderen, omslachtig en enkel om niet toe te geven dat het niet zo vriendelijk was richting gebruikers om bv de mooi set van Brueller er zomaar uit te gooien.

Kortom, ik ben druk aan het zoeken naar echte verbeteringen, maar heb ze nog niet gevonden.

Jan S:
Hoi Eric,

Dat is jouw persoonlijke smaak wat betreft de Window balk. Ik werkte veel met Office pakketten en waaronder Excell en Word.
Het is even wennen aan deze balk configuratie.
Echter zit een pluspunt bij de nieuwe TC9.
Als je de Zugfahrt venster in je Stellwerk hebt en je klikt in die Zugfahrt regel aan, dan verandert direct in de Window venster een meldingkleur dat ook verbind met de alle bovenstaande window balk. Je hoeft niet te zoeken!.

Ik geef toe als je drie jaar met TC 8 versie gewerkt hebt, en dan over naar Window balk, is een overgang. Maar het verkort je zoekwerk.
Je kunt van TC9.0 A1 layout terug zetten naar de layout van TC8 met behoud van de nieuwe tools in de TC9.0

Groetjes,
Jan S

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie