Hallo San,
Dank je wel voor de mooie post.

Ik moet er wel aan toevoegen dat mijn oude (10 jaar) computer bij de verhuizing uit mijn handen zijn uitgegleden en denderde aardig vanaf de zoldertrap rechtstreeks enkele reis naar de begane grond is terecht gekomen. Het zag eruit als een vervormde toren van Pisa.
Na door een ICTjer geïnspecteerd te hebben blijkt een hopeloze reparatie te gaan worden en heb besloten een nieuwe PC aan te schaffen.
Met de oude PC had ik 4 monitoren van 22" en dat voldeed buitengewoon aan mijn verwachtingen.
Maar ja, de nieuwe generatie PC zit vrijwel in de moederbord ook geïntegreerd de videokaart.
Dat is de basis levering en men kan de video opties uitbreiden middels een slotpoort binnen die moederbord. Vroeger de bekende videokaart, maar nu geïntegreerde chipkaart die de videosignalen direct naar Win10 en de alle parameters snel kan verwerken.
Dat is voor mij nieuw, en werkt razendsnel.
De vier 22" monitoren kan ik later in de omtrek van de zolder gaan plaatsen. Momenteel zit aan de nieuwe PC 3 stuks 27" monitoren die alle drie prachtige gelijke achtergrond kleuren hebben en zeer zuinig zijn in energie.
Vandaar dat ik aan het experimenteren bent om de 3 stuks 27" monitoren met TC-Gold programma de Stellwerke aan het oefenen bent.
Ik had ook in mijn gedachten over een videokaart aan te pluggen, maar dat is sterk veranderd in de nieuwe generaties. Bij de oude PC had ik dat, maar ja, ongelukkigerwijze is ie in de schroothoop terecht gekomen.
Met vriendelijke groeten,
Jan S