Programma's > Rocomotion

Overstap van Rocomotion naar Railroad Brons

(1/3) > >>

Jan A:
Na lang overwegen de witte Roco z21 aangschaft met wlan package.
De muis en de ipad werken prima met de z21 en het pakage met de bestaande interfaces. 10787 en 10775 
De langgebruikte Rocomotion software beschikt niet over LAN communicatie naar de computer.
Ik overweeg dus de overstap naar Railroad Brons versie 9 (ziet er goed uit)
Demo versie geladen. .yrb bestanden van de oude Rocomotion met behulp van een usb stick gedownload naar de demo Railroad versie.
Probleem:
Op het scherm van de Fahrdienstleiter zie ik het baanontwerp met slechts de baannummering. (in edit mode)
De instelgegevens van de baan- en wissel interfaces zijn onzichtbaar. Ook zijn de mogelijkheden om de LAN (ik gebruik kabel) verbinding te maken onzichtbaar.
Het overschakelen naar het ontwerpscherm (dus Fahrdiensleiter uitschakelen) levert een blanco scherm op.
Doe ik iets fout met het downloaden van de .yrb bestanden of moet ik eerst de licentie kopen?
Graag zou ik eerst de proef doen met de demoversie om te voorkemen dat ik de baan weer in zijn geheel moet inbrengen.
Graag advies.     

P.Heinst:
JanA,

Je schrijft dat je de yrb bestanden hebt overgenomen maar moet dit niet de yro bestanden zijn, als je de yro bestanden opnieuw opend in bronz dan worden deze op de juiste manier omgezet zonder dat je daar iets aan hoeft te doen (programma vraagd wel eerst of het omgezet moet worden en dat beantwoordt je met ja)
Sla eerst je rocomotion bestanden op in een extra map zodat je deze niet worden overschreven, terug kan niet meer

Gr Piet

Jan A:
Dank voor je snelle reactie.
Ok, ik doe iets fout
Inderdaad start ik met een YRO bestand uit Rocomotion
Dan krijg ik de melding dat bestand is aangemaakt op Rocomotion. (klopt)
Dan vraagt de pc om het te mogen omvormen. (ik zag "ja".)
Vervolgens zie ik het bestand weer terug als YRRB of eerder als YRB
Het resultaat op mijn scherm blijft ongewijzigd zoals beschreven.   
Ik zie mijn baan en kan er verder niets mee.
Mvg Jan A

P.Heinst:
JanA

kun je het bestand van rocomotion eens naar mij mailen of hier op het forum als een zip bestand in een bijlage bijvoegen.

Gr Piet

Jan A:
Dag Piet,
Op je mail staat het .yro bestandje.
Mvg
Jan A

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie