Auteur Topic: Multimaus + Digikeijs centrale  (gelezen 6565 keer)

Offline Rob

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 30
  • Waardering: 0
  • Geniet van je hobby.
    • modeltreinautomatisering
Multimaus + Digikeijs centrale
« Gepost op: 2017-11-09, 10:50:39 »
Hallo allemaal,
Ik zou graag de Roco Multimaus draadloos op mijn Digikeijs centrale DR5000 willen aansluiten.
Weet iemand of dit mogelijk is en is er iemand die daar ervaring mee heeft.
Hoor graag jullie reactie.
Groetjes Rob.
ik heb 3 Roco, 2 Piko locomotieven en tig wagons en rails van Roco en Peco, Digikeijs centrale DR5000 , bezetmelders DR4088 en schakeldecoders DR4018 , servodecoders DR4024 van Digikeijs, baan in opbouw.

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Multimaus + Digikeijs centrale
« Reactie #1 Gepost op: 2017-11-09, 15:32:48 »
Rob,

Het gebruik van de Multimaus draadlloos werkt niet met de Dr 5000 voor zover ik weet, er zijn wel plannen bij Digikeijs om dat eventueel mogelijk te maken maar of dat al zover is en of het ook kan in de toekomst weet ik niet.
De Multimaus (pro) die bij de multipro centrale hoort heeft een ander protocol dan de nieuwe multimaus 10813 die via Wi-Fi gaat, mogelijk komt daar wel iets voor bij Digikeijs.

Even een aanvulling,
Inmiddels zou het al wel zo zijn dat alle functionaliteit van de WLANmaus voor 100% zijn te gebruiken.
Ik heb daar verder geen ervaring mee.

Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2017-11-09, 15:42:30 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Rob

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 30
  • Waardering: 0
  • Geniet van je hobby.
    • modeltreinautomatisering
Re: Multimaus + Digikeijs centrale
« Reactie #2 Gepost op: 2017-11-09, 19:01:15 »
Bedankt voor je reactie Piet,

Ik ga deze vraag ook bij Digikeijs stellen, wellicht zijn er mede spoorders die het ook graag willen weten,

Als ik meer weet laat ik het hier ook weten.

Groetjes Rob
ik heb 3 Roco, 2 Piko locomotieven en tig wagons en rails van Roco en Peco, Digikeijs centrale DR5000 , bezetmelders DR4088 en schakeldecoders DR4018 , servodecoders DR4024 van Digikeijs, baan in opbouw.

Rocofan

  • Gast
Re: Multimaus + Digikeijs centrale
« Reactie #3 Gepost op: 2017-11-10, 15:03:18 »
Ik ben niet zo in de Roco besturingen,

Maar vanaf FW 1.44 van de Dr5000 centrale , kun je ook het Roco Z21 wireless protocol kiezen. Er gaan verschillende video's op youtube de ronde waarin te zien is dat via dit protocol ook de Roco app te gebruiken is.

Het zou mij dus niets verbazen als ook deze wireless maus gewoon op de dr5000 werkt, technisch gezien is het aanmelden op de dr5000 via Wifi (ssdi) en gaan ...

zal vanavond eens kijken of het met de app lukt.


Rocofan

  • Gast
Re: Multimaus + Digikeijs centrale
« Reactie #4 Gepost op: 2017-11-10, 16:36:54 »
bij deze een printscreen van de LAN digikeijs centrale DR5000, let op met nieuweste FW 1.44

Offline Rob

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 30
  • Waardering: 0
  • Geniet van je hobby.
    • modeltreinautomatisering
Re: Multimaus + Digikeijs centrale
« Reactie #5 Gepost op: 2017-11-10, 17:13:57 »
Hallo allemaal,

ik heb onderstaande reactie van Digikeijs gekregen dus dit is weer een leuke aanvulling op de centrale DR5000 en zoals zij dit schrijven moet het simpel zijn.

Ja dat is mogelijk vanaf firmware versie 1.4.4
Deze firmware versie is op onze website te downloaden.

U kunt dan in het WiFi instellingen menu kiezen voor de Wireless Multimause.
Daarna kunt u verbinding maken met de DR5000.


Groetjes Rob
ik heb 3 Roco, 2 Piko locomotieven en tig wagons en rails van Roco en Peco, Digikeijs centrale DR5000 , bezetmelders DR4088 en schakeldecoders DR4018 , servodecoders DR4024 van Digikeijs, baan in opbouw.

GerardWassink

  • Gast
Re: Multimaus + Digikeijs centrale
« Reactie #6 Gepost op: 2017-11-10, 17:15:58 »
Kijk, dit is de reden dat ik met Loconet werk. Dat is vanaf het begin ontworpen voor samenwerking met alle leveranciers die dit protocol gebruiken...

Maar fijn voor je dat er een oplossing lijkt aan te komen!

Gerard

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Multimaus + Digikeijs centrale
« Reactie #7 Gepost op: 2017-11-10, 19:37:38 »
Rob heeft in zijn vraag aangegeven dat de draadlose multimuis wil gebruiken met de Dr5000.

De draadlose multimuis is een multimuis met artikelnummer 10812 en deze heeft een radio controle protocol en werk op 2.4Mhz en is daardoor niet bruikbaar met de Dr5000.
De andere multimuis is de multimuis Wlan met artikelnummer 10813 en deze werk met wifi en kan sinds september ook met de Dr5000.

Mogelijk is er een spraakverwarring door Rob over welke muis hij bedoeld, de draadlose of de wlan muis.

Ik heb in mijn bericht ook aangegeven dat de 10813 voor 100% bruikbaar is met de Dr5000.

De 10812 is speciaal bestemd voor gebruik met de multprocentrale 10830.
Als je de 10830 hebt dan kun je deze update met de versie 1.09 en dan is deze bruikbaar aan loconet aansluitingen aan de Z21 en waarschijnlijk dan ook aan de Dr5000 en via deze omweg zou het dan mogelijk zijn om de multimaus 10812 ook te gebruiken maar dat is wel een grote omweg.

Graag zou ik van Rob vernemen welke muis hui bedoeld de 10812 of de 10813.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Rob

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 30
  • Waardering: 0
  • Geniet van je hobby.
    • modeltreinautomatisering
Re: Multimaus + Digikeijs centrale
« Reactie #8 Gepost op: 2017-11-11, 00:11:36 »
Piet
Toen ik die vraag stelde of de multimaus draadloos kan had ik nog geen idee welk type het moet zijn maar heb nu op de roco site gekeken en het kan niet anders zijn dan model 10813 Z21® WiFi-MULTIMAUS® moet zijn. ( nummer 10812 staat er niet tussen is blijkbaar vervallen) jij zei al mogelijk kan de 10813 het wel dat heb ik dus bij Digikeijs nagevraagd en is bevestig dat het kan.
Ik moet dus nu zelf eerst mijn centrale updaten en de maus nog kopen.

Bedankt voor alle reacties hier denk ook dat een hoop andere er ook mee geholpen zijn met de bevestiging.
van Digikeijs ook goede service zo snel antwoord gekregen, vind het gaaf spul.

Gr Rob
ik heb 3 Roco, 2 Piko locomotieven en tig wagons en rails van Roco en Peco, Digikeijs centrale DR5000 , bezetmelders DR4088 en schakeldecoders DR4018 , servodecoders DR4024 van Digikeijs, baan in opbouw.

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Multimaus + Digikeijs centrale
« Reactie #9 Gepost op: 2017-11-11, 09:56:09 »
Rob,

inderdaad de 10812 is sinds kort niet meer in de productie.
Dat je nog geen wlan muis hebt dat en deze nog moet aanschaffen maakt het een stukje duidelijker welke je bedoeld.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders