Auteur Topic: Nieuw baanplan anno 2018  (gelezen 4407 keer)

Offline bertcaus

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 289
  • Waardering: 1
Nieuw baanplan anno 2018
« Gepost op: 2018-06-18, 23:21:56 »
Zoals ik bij "even opnieuw voorstellen" al aan gaf heb ik het oude baanplan dat besproken werd in het topic "Hulp gevraagd bij knelpunt in baanplan" van 11/01/2012 vereenvoudigd door de 4 keerlussen weg te laten. Ter herinnering: je vindt de vorige laatste stand van het oude baanplan hieronder in de bijlage van 2013. Tevens zie je ook het nieuwe baanplan van 2018. De achterste (bovenste op de tekening) 4 baanvakken vormen het schaduwstation dat dus niet zichtbaar gaat zijn. Het is de bedoeling om van hier uit automatisch treinen te laten rijden op de buitenbaan (in tegenwijzerzin, dus rechts rijdend verkeer). De binnenste baan wil ik hoofdzakelijk reserveren voor rangeerwerk en af en toe een kort treinstel om toch een 2-richting verkeer te bekomen. Het is de bedoeling om het binnenste gedeelte manueel te besturen, met uitzondering van de aankomst - en vertreksporen (voorste rangeersporen links en rechts, onderste op de tekening): daar zou ik automatisch treinen van de buitenbaan willen laten toekomen en deze verder manueel verwerken. Hier zit ik met een eerste vraag: het blok tussen de 2 ontkoppelrails is lang genoeg voor de wagons, maar niet met de loc erbij. Dit blok langer maken gaat niet, want dan is er voorbij de omloopwissels niet voldoende ruimte voor grotere locs zoals een krokodil bv. Ik zou bij het automatisch binnen rijden de loc willen laten doorrijden tot in het eindstuk voorbij de wissels. Is dit mogelijk met traincontroller? Mag ik de omloopwissels opnemen in één blok of moet ik van het eindstuk een apart blok maken (hoewel enkel de loc en niet de hele trein hier in past?  Alle tips of opmerkingen zijn welkom  :).
Roco Geoline - z21 start + router + WLAN maus - 1 multimaus als slave - 2 x Roco 10764 als booster - 3 x Roco 10787 + GBM-8 Littfinski als terugmeldsysteem - 4 x 10775 Wisseldecoder - Rocomotion 5.9 en Train-controller Gold 8.0 - Voorliefde voor oude E-locs met drijfstangen

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Nieuw baanplan anno 2018
« Reactie #1 Gepost op: 2018-07-05, 19:40:01 »
Bert,
Ik weet te weinig van Traincontroller om specifiek antwoord te kunnen geven. Maar ik zou wel aparte blokken maken voor het eindstuk... dat altijd.
Gr.Martijn
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor