Auteur Topic: Heimatgleiss  (gelezen 4685 keer)

Rocofan

  • Gast
Heimatgleiss
« Gepost op: 2017-12-01, 10:06:56 »
Hallo TC'ers,

Zojuist heb ik de Heimatgleiss funktie op enkele loks toegepast en het is een hele leuke functie.

Tijdens het rijden druk je op een knop en de treinen vertrekken allemaal vanuit hun huidige positie naar een " Vaste lokatie " die je aan elke trein hebt toegekend.

Vandaag ga ik kijken of dit ook werkt naar het schaduwstation waar ik de "aufreihen" functie heb toegepast. Hier stoppen meerdere loks achter elkaar in één blok.

Dan zou het zo zijn dat met en druk op de knop alle loks terug gaan naar het schaduwstation en ik dus elke dag een zelfde startopstelling heb.

Gebruikt een van jullie ook de Heimatgleiss funktie ?  en zo ja welke methode ?

« Laatst bewerkt op: 2017-12-01, 13:41:17 door Rocofan »

Offline Jan S

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 193
  • Waardering: 7
Re: Heimatgleiss
« Reactie #1 Gepost op: 2017-12-01, 11:01:00 »
Hallo Eric,

Dat begint steeds leuker te worden. ;D

Als je een spoor in de schaduwstation met de Aufreihen methode werkt, en je past het Heimat methode toe.
Is het dan mogelijk om elke aankomende trein met zijn lengte willekeurig aan te sluiten in dat Aufreihen.
Of is het alleen mogelijk op volgorde van binnenkomst.

Met WDP kon dat, willekeurig of op volgorde.
Met TC Gold versie zal dit ook mogelijk kunnen.

Mvg,

Jan S
TC Gold 9.0 B2, Trainprogrammer, Animator. WDP 2018.2C. H0 2 spoor, Rautenhaus RMX952 (DCC), met bezetmelders, servo besturing en schakelmodule. LoDi-Rektor, LoDi-s88 Commander, LoDi-Shift Commander.

Online P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.247
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Heimatgleiss
« Reactie #2 Gepost op: 2017-12-01, 13:50:33 »
JanS, Eric.

Iets dergelijks maar natuurlijk niet te vergelijken met de fucties in TC 9 heb ik al eens in begin 2013 in gevoerd in het banenplan.
Hier is een autotrain rit gemaakt die alle lok's/treinen naar het schaduwstation dirigeerde met een opdracht.

kijk maar een bij Traincontroller zilver onder Rijden naar opstelblokken en met als voorbeelden in reactie 7.

Het is wel een oud en inmiddels vergeten voorbeeld maar mogelijk kun je er iets uithalen.

Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2017-12-01, 13:52:05 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Rocofan

  • Gast
Re: Heimatgleiss
« Reactie #3 Gepost op: 2017-12-01, 14:26:04 »
Hallo Jan,

Ja, ik begin inmiddels steeds meer overtuigd te raken dat WDP en TC hetzelfde kunnen, alleen is de weg via TC in heel veel gevallen een stuk makkelijker. Zo had ik de eerste Lok binnen 5 Min op zijn heimatgleiss.

Er zitten door de dropdown menu's al veel dingen " kant & Klaar '  ingebakken.

Dit weekend ga ik verder testen en zal dan weer berichten, maar uiteraard is dit mogelijk op basis van alle standaard " bedingungen"  zeer interessant is hierdoor ook het deel samenstellingen.

we spreken !


Offline Jan S

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 193
  • Waardering: 7
Re: Heimatgleiss
« Reactie #4 Gepost op: 2017-12-01, 19:42:47 »
Hallo Piet,

Ik heb het thema die je aangaf gelezen.
Dat is zeer netjes.

Hier blijkt dus mogelijkheden aanwezig te zijn die de gebruiker met verschillende opties te kunnen spelen.
Zodra ik de tijd heb ga ik dit materie verdiepen.
Bij de Gold 9.A2 versie, zoals Eric het al aangaf, zit die tools
als "standaard" opgenomen. Echter de Bedingungen, Ausloser, e.d. zijn handige handvaten die afwijkende bewerkingen kunnen uitvoeren.

Dat is leuk.!

Harstikke bedankt voor je input!.

Mvg,
Jan S

TC Gold 9.0 B2, Trainprogrammer, Animator. WDP 2018.2C. H0 2 spoor, Rautenhaus RMX952 (DCC), met bezetmelders, servo besturing en schakelmodule. LoDi-Rektor, LoDi-s88 Commander, LoDi-Shift Commander.

Rocofan

  • Gast
Re: Heimatgleiss
« Reactie #5 Gepost op: 2017-12-02, 01:52:03 »
en het vervolg ....

Na het inrichten van een volledige nieuwe 2e Heimatgleiss , nl "de Heimatschatten" heb ik hiervoor ingesteld dat alle loks een en het zelfde schaduwstation (blok) hebben.

In dit schaduwstation (blok)  heb ik tevens de "aufreihen" funktie geinstalleerd om te testen of het dan ook samen werkt met de heimatgleiss funktie .

en ja hoor , netjes achter elkaar lopen ze om de beurt binnen, en gaan met de ingestelde ruimte achter elkaar staan.

Dit maakt het zo mogelijk om bv met een druk op de knop alle stoomloks naar binnen te halen en een ander tijdperk te gaan rijden. Of om als het tijd wordt om te gaan slapen alle loks netjes naar het schaduwstation te halen.

Ook deze missie kunnen we dus weer als geslaagd van het lijstje "vinken"

« Laatst bewerkt op: 2017-12-02, 17:41:31 door Rocofan »

Offline Jan S

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 193
  • Waardering: 7
Re: Heimatgleiss
« Reactie #6 Gepost op: 2017-12-02, 10:07:28 »
Hallo Eric,

Dat is leuk. :D

Dit zet ik ook op mijn lijstje en zodra ik met TC-Gold intensief
me ga bezig houden, dan pas dat mooi in het plaatje voor de schaduwstation.

De zolder is bijna klaar, nog een paar dingetjes nog uitvoeren. Ik denk dat het leuk is om hier op het forum een verslag ga maken in de voortgang van mijn baanontwerp e.d.

Mvg,

Jan S
TC Gold 9.0 B2, Trainprogrammer, Animator. WDP 2018.2C. H0 2 spoor, Rautenhaus RMX952 (DCC), met bezetmelders, servo besturing en schakelmodule. LoDi-Rektor, LoDi-s88 Commander, LoDi-Shift Commander.

Rocofan

  • Gast
Re: Heimatgleiss
« Reactie #7 Gepost op: 2017-12-02, 10:48:47 »
hallo Jan,

Ja, een bouwverslag lijkt me geweldig !

het kwijl loopt me nu al langs het mondje :-)