Auteur Topic: Toevoegen extra DR4088CS van Digikeijs  (gelezen 16149 keer)

Offline Rob

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 30
  • Waardering: 0
  • Geniet van je hobby.
    • modeltreinautomatisering
Re: Toevoegen extra DR4088CS van Digikeijs
« Reactie #15 Gepost op: 2018-02-14, 01:47:50 »
Hallo Cees,

Het is wat Jan ook al zeg lastig omdat zo van hier uit te beoordelen, als ik het goed begrijp heb jij verbinding met wifi, ik denk zelf  dat je beter bekabeld is moet proberen.
Ik heb zelf een Digikeijs centrale  en daar werk het met een USB kabel , hoe dat met Z21 moet weet je waarschijnlijk beter dan ik.
Maar probeer het is ..nee heb ja kan je krijgen. ;D

Groetjes Rob
ik heb 3 Roco, 2 Piko locomotieven en tig wagons en rails van Roco en Peco, Digikeijs centrale DR5000 , bezetmelders DR4088 en schakeldecoders DR4018 , servodecoders DR4024 van Digikeijs, baan in opbouw.

Offline ArievH

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 401
  • Waardering: 5
  • Geleidt door de Bovenleiding
Re: Toevoegen extra DR4088CS van Digikeijs
« Reactie #16 Gepost op: 2018-02-14, 11:02:28 »
Dag Cees,
Ik werk met de zwarte Z21 het verschil tussen de z21 en Z21 ken ik niet. De info die ik van het forum heb is dat de z21 wat minder mogelijkheden zou hebben. Maar ik had ook problemen met de communicatie met Digikeijsproducten. Piet heeft me toen advies gegeven om een Loconet als tweede adres in te stellen (zie http://www.dutchroco.nl/index.php?topic=1200.60) Vanaf dat moment werkte het perfect. Bij mij ging het voornamelijk om de communicatie met loconet. In de reacties lees ik nu dat er producten van Digikeijs zijn die ook via de Loconet poort werken.

Een ander probleem kan zijn dat je last hebt van de hoeveelheid wifi die in lucht zitten. Ook daar is een topic over maar die heb ik niet opgezocht. Er zitten tegenwoordig  zoveel wifi signalen in de lucht dat er sprake is van een verzadiging en daardoor storingen. (ik heb er met mijn zakelijke tablet ook last van) Als je met een vaste verbinding zo kunnen werken zoals Eric ook al voorstelt ben je minder storingsgevoelig. Wat betreft je vraag aan Digkeijs, zij zitten de vragen die binnenkomen uit bij andere kopers die hetzelfde product hebben gekocht. Dat antwoord wordt weer aan de vragensteller doorgegeven. Dat kan als gevolg hebben dat een antwoord best lang op zich laat wachten. Suk6 met je zoektocht naar de oplossing. De aanhouder wint. 
Met vriendelijke groet,
Arie,

Roco Z21 (zwarte), (Rode) Multimaus, Fleischmann, TrainController Gold, Digitrax, Digikeijs,  baan in opbouw.

Offline Jan S

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 193
  • Waardering: 7
Re: Toevoegen extra DR4088CS van Digikeijs
« Reactie #17 Gepost op: 2018-02-14, 17:25:10 »

Beste Rob en Arie,

Daar zit een flinke waarheid in jullie uitleg. ;)

Echter wat Arie schrijft.


Wat betreft je vraag aan Digkeijs, zij zitten de vragen die binnenkomen uit bij andere kopers die hetzelfde product hebben gekocht. Dat antwoord wordt weer aan de vragensteller doorgegeven. Dat kan als gevolg hebben dat een antwoord best lang op zich laat wachten. Suk6 met je zoektocht naar de oplossing. De aanhouder wint.


Ik wil hier absoluut niet de intentie om te propageren in welke vorm dan ook, dan alleen maar positief openlijke en transparante ervaring uitwisseling zonder iemand ermee te kwetsen. ;) :D
Het gaat mij meer om de inhoudelijk argumenten.

Als ik Cees zijn bericht zo leest, die in paniek situatie dringend om hulp vraagt, dan moet ik mij hierbij bekennen dat de communicatielijn, met en van, Digikeijs slecht is.

Afgezien van hun fantastische producten die ze leveren, en zelfs ik heb de compleet Digikeijs producten in mijn treinbaan zitten en werkt absoluut perfect, geen problemen mee, zou haast bijna zeggen Top product, maar de communicatie is slecht.

5 weken gelden een ticket afgegeven met de vraag, en direct krijg ik een melding dat zij wegens vele drukte het antwoord kan uitlopen tot 14 dagen.
Dus met smart zit je te wachten op hun antwoord.
Wat schept mij tot de verbazing, het ticket is gewoon gedeletet, gewoon weg.

Weer een ticket verstuurd, en wederom verdwenen.

En daar kan ik Cees helemaal in mee gaan, dat je soms radeloos van wordt, als je die producten niet aan de praat kunt krijgen. En natuurlijk zoekt deze hulpeloze man hier om hulp op dit forum en natuurlijk helpt Piet en ongetwijfeld de hobbyisten die met alle mogelijke kennis en kunde hulp aan te bieden aan deze arme man.

We kunnen daar alles over speculeren wat er aan de hand is met de communicatie van Digkeijs.
Maar 1 ding.
Ze moeten de deuren niet dicht doen bij klanten die bij hun de producten hebben gekocht.
Digikeijs levert ook online, en dus klanten die bij Digikeijs de producten kopen, zijn hun directe klanten.
Is er wat mee, dan is Digikeijs verantwoordelijk voor het functioneren van de geleverde producten en het goed uitvoeren van een handleiding.

En het mag ook zo zijn dat er tussen handelaren worden gecontracteerd die deze producten ondersteunen.
Gelukkig kon ik bij Bentink die vragen droppen, en de oplossing was simpel.
Had Digikeijs niet simpel dit aan mij kunnen aangeven dat het om een simpele handeling ging, nee ze sluiten meteen de deur dicht.

Daarnaast heb ik een Workshop gevolgd bij Bentink die door Karst Drent werd verzorgd.
Perfect geregeld, het was een voorbeeld functie van goed informatie overdracht en alles loopt als een trein, maar het hoofdkantoor, die is dicht en blijft dicht.

Een Amsterdammer zal zeggen, schiet me maar in de loempia, ik weet het echt niet meer.

Arme Cees, ik leef met je mee. ;)

Mvg,

Jan S     
TC Gold 9.0 B2, Trainprogrammer, Animator. WDP 2018.2C. H0 2 spoor, Rautenhaus RMX952 (DCC), met bezetmelders, servo besturing en schakelmodule. LoDi-Rektor, LoDi-s88 Commander, LoDi-Shift Commander.

Rocofan

  • Gast
Re: Toevoegen extra DR4088CS van Digikeijs
« Reactie #18 Gepost op: 2018-02-14, 19:44:57 »
Hallo Cees,

De duitse Fora staan eerlijk gezegd vol met jouw probleem , als ik je probleem goed heb begrepen. Een oplossing wordt er echter ook aangeboden.
Deze lijkt mij ook al door piet te zijn gegeven, ik vermoed dat je niet alle stappen correct hebt uitgevoerd .

Ik woon in Heerlen mocht het in de buurt zijn kunnen we samen kijken, ik heb ook een dr5000 wat het testen makkelijk maakt.

Hier de link naar een oplossing , is in het duits, meld je als je hier problemen ondervind.

https://www.stummiforum.de/viewtopic.php?t=150855

Mij vallen deze stukken op, waarvan ik denk dat ze niet goed zijn opgevolgd, deze duiste modelbahner zegt nl hetzelfde als jij , let op :

Karst zegt :   Du solltest nur die DR4088RB programmieren mit Moduladdresse 1 und Modulzahl 4.

Dabei bleibt es dann. Die DR4088-CS ist dann dabei automatisch einbezogen. Möchtest du nacher noch mehr DR4088-CS anschliessen, dan nur wieder die DR4088RB neuprogrammieren

gebruiker zegt :  ich kann im Tool der z21 aber nur die Moduladresse angeben und nicht die Modulzahl. Wo soll den dieser Punkt sein ?

Karst zegt : iehe Anleitung weiter oben, ab Punkt 3

Programmiertaste drücken, Adresse (1) senden
Programmiertaste 2x drücken, Modulzahl (hier: 4) senden

Programm beenden

Das beschrieben Ändern der Blinkfrequenz ist meiner Erfahrung nach quasi nicht zu erkennen. Also nicht darauf verlassen.


vooral dat laatste lijkt me iets wat over het hoofd gezien wordt.

in het nederlands staat dit in de manual, maar dat heb je natuurlijk zelf ook al.

1. Aantal modules (optioneel, zie boven): Sluit de DR4088RB alleen (!!!) aan op de R-Bus™ . De groene LED naast de programmeerknop knippert in een matig tempo (aan-uit-aan-uit).
2. Volg de procedure zoals beschreven voor de Roco™ 10787 om modules te programmeren.
3. Als het programma vraagt om de terugmelder los te koppelen, druk dan op het programmeerknopje van de DR4088RB. De groene LED zal nu langzamer knipperen (lang-uit, kort-aan, lang-uit, kort-aan enz.)
4. Druk nu nogmaals op het knopje, De groene LED zal nu knipperen in het zelfde tempo, maar met een ander pa-troon: lang-aan, kort-uit, lang-aan, kort-uit enz.)
5. Geef nu in plaats van het getal voor het module-adres het aantal modules in. Dit getal is het aantal aangesloten modules gedeeld door twee. B.v. Alleen 1 DR4088RB -> 2, 1 DR4088RB + 1 DR4088 s88 -> 4, 1 DR4088RB + 4 DR4088 s88 -> 10
6. Ga verder met de procedure voor het geven van het module-adres. De centrale stuurt nu het aantal modules naar de R-Bus™ .
7. Als de DR4088RB zijn aantal modules heeft ontvangen, keert de LED terug naar zijn aanvankelijke knipper frequen-tie: aan-uit-aan-uit-aan-uit etc.
8. Beëindig de procedure om Roco™ 10787’s te programmeren



« Laatst bewerkt op: 2018-02-14, 19:55:24 door Rocofan »

Offline cees.cornelissen

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 12
  • Waardering: 0
Re: Toevoegen extra DR4088CS van Digikeijs
« Reactie #19 Gepost op: 2018-02-16, 13:26:48 »
Jan

dank voor je reactie
Je hebt prima verwoord hoe ik mij voel.

in mijn speur tocht naar de oplossing denk ik dat ik maar 2 van die  DR4088CS had moeten kopen
en daar aan  DR4088 koppelen.

Digikeijs laat via plaatjes zien dat je 10 stuks van die  DR4088CS kan koppelen.
dus ik heb er drie bij gekocht maakt samen vier

ik hoop volgene week contact te krijgen Digikeijs is mij toe gezegd


groet cees


Offline Soulier57

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 6
  • Waardering: 0
Re: Toevoegen extra DR4088CS van Digikeijs
« Reactie #20 Gepost op: 2018-02-17, 00:27:47 »
Heren,

Mijn Digikeijs modules heb ik gekocht via PiCommIT, zij reageren meteen op je mails. Zij verwijzen voor problemen door naar de leverancier. Dit is zo afgesproken.

Heb bij Digikeijs een melding gemaakt en na ongeveer 14 dagen een reactie gekregen.
Eind conclusie is dat mijn Digikeijs module 4088 RB stuk is. Als de Z21 via de RBUS is gekoppeld moet er een groene LED branden, deze brand bij mij niet.
Achter dit alles ben ik gekomen door een module te lenen van een collega hobbyist. Mijn advies is om minimaal 2 4088 RB's aan te schaffen, dan is dit alles uit te sluiten en scheelt je weken ergernis.

Offline Jan S

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 193
  • Waardering: 7
Re: Toevoegen extra DR4088CS van Digikeijs
« Reactie #21 Gepost op: 2018-02-17, 10:48:03 »
Jan

dank voor je reactie
Je hebt prima verwoord hoe ik mij voel.


Beste Cees,

Geen Dank. ;)

We begrijpen de situaties dat er altijd wat ontbreekt als het gaat om de communicatie tussen de leverancier en de klant.
Dit kan bij de anderen zeer positief uitvallen maar ook negatief.

Klantvriendelijk optreden en opstellen zijn de eigelijke voorwaarden van een bedrijf.

Soulier57 merkte ook terecht op dat Picomitt direct reageert.
Ook mijn ervaring bevestigde dit ook.
In mijn geval hetzelfde bij Bentink.

Het was eigenlijk prettiger geweest als Digikeijs in hun website de vragen door verwijzen naar hun dealers.
Zo kan de klant doorverwezen worden naar hun dichtbijzijnde dealer enzo de onbewuste problemen worden verholpen.

Klantvriendelijkheid en klantgericht denken en uitvoeren is de draagkracht van de ondernemer!.
Door openheid en transparant aan te geven.

Het kopen van een artikel, is evenredig ook het verkopen van een service. Zonder service wordt het echt moeilijk voor de huidige ondernemers.

De bekende visitekaartje. ;)

Nu je de komende week geholpen wordt, stemt mij tot de positiviteit.

Succes.

Mvg,

Jan S
« Laatst bewerkt op: 2018-02-17, 10:53:25 door Jan S »
TC Gold 9.0 B2, Trainprogrammer, Animator. WDP 2018.2C. H0 2 spoor, Rautenhaus RMX952 (DCC), met bezetmelders, servo besturing en schakelmodule. LoDi-Rektor, LoDi-s88 Commander, LoDi-Shift Commander.