Auteur Topic: Probleem met witte z21  (gelezen 5622 keer)

Offline jteune

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 15
  • Waardering: 0
Probleem met witte z21
« Gepost op: 2018-01-05, 22:30:06 »
Hallo, ik heb een probleem met de witte z21 centrale.
Elke keer als ik een loc uit wil lezen via de optie cv programming op mijn tablet reageert de loc wel, hij schokt even om vervolgens een errormelding te krijgen, en het groene lampje op de centrale gaat dan branden. Als je een cv veranderd gebeurd precies hetzelfde met ook een errormelding, maar de verandering wordt wel overgenomen, maar het lampje op de centrale wordt ook dan weer groen.
Weet iemand wat er aan de hand is, het heeft in het verleden wel goed gewerkt!
Ik gebruik LGB spoor, maar dit zal volgens mij niet het probleem mogen zijn......

Offline ArievH

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 402
  • Waardering: 5
  • Geleidt door de Bovenleiding
Re: Probleem met witte z21
« Reactie #1 Gepost op: 2018-01-08, 16:12:28 »
Het verschil tussen de z21(wit) en de Z21(zwart) die ik zelf heb ken ik onvoldoende om aan te kunnen geven wat er aan de hand is. Wel kan ik mijn ervaring met de Z21 delen. Als ik een lok wil programmeren dan reageert de lok ook even een klein beetje en gaat het groene lampje langzaam knipperen. De centrale is de lok aan het lezen. Daarna krijg ik de waardes in beeld en kan ik die naar believen wijzigen. Ik gebruik daarvoor altijd een stuk programmeerrails.
Met vriendelijke groet,
Arie,

Roco Z21 (zwarte), (Rode) Multimaus, Fleischmann, TrainController Gold, Digitrax, Digikeijs,  baan in opbouw.

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.247
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Probleem met witte z21
« Reactie #2 Gepost op: 2018-01-08, 16:43:13 »
Een ding ontbreekt in de vraag van jteune,

Waar wordt er uitgelezen, is dat op het hoofdspoor of het programmeerspoor.
volgens de handleiding wordt voor het uitlezen een programmeerspoor gebruikt, dus Z21 in de programmeermode.

in de handleiding (duits)
Wenn Sie die Decodereinstellungen auslesen möchten oder die Adresse des Lokdecoders nicht mehr wissen, verwenden Sie zum Auslesen und Programmieren ein separates Programmiergleis.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline jteune

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 15
  • Waardering: 0
Re: Probleem met witte z21
« Reactie #3 Gepost op: 2018-01-08, 18:47:17 »
Hallo P. Heist
Het uitlezen gebeurd op het hoofdspoor, bij mij is dat altijd een los stukje spoor van een paar meter waar ik de centrale dan op aansluit!

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.247
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Probleem met witte z21
« Reactie #4 Gepost op: 2018-01-08, 18:58:14 »
jteune

Dat het uitlezen plaatsvindt op een los stukje spoor van het hoofdspoor is op zich geen probleem maar staat dan de Z21 ook ingesteld in de programmeermode zoals de handleiding vermeld.
Heb daar geen ervaring mee maar mogelijk zit daar het verschil.

Zoals Arie al aangaf is het normaal dat de een lok klein sprongetje maakt bij het programmeren.

Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2018-01-08, 19:00:06 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline jteune

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 15
  • Waardering: 0
Re: Probleem met witte z21
« Reactie #5 Gepost op: 2018-01-08, 19:28:24 »
Het probleem is dus dat de centrale blijft lezen, en na een minuut een errormelding geeft, en het lampje op de centrale blijft groen terwijl dat blauw zou moeten worden.