Auteur Topic: Variable in TCGold  (gelezen 3735 keer)

Rocofan

  • Gast
Variable in TCGold
« Gepost op: 2018-01-12, 11:49:22 »
Om niet steeds in Jan's layout draadje off topic te gaan ...

hier een nieuwe discussie over de Variabele.

om meteen nog met een voorbeeld te komen,

schakelen van lokfunkties met variabelen.

tevens de zip bijgevoegd om meteen inhoudelijk te zien hoe en wat.


Rocofan

  • Gast
Re: Variable in TCGold
« Reactie #1 Gepost op: 2018-01-13, 19:03:07 »
Hieronder een link van een TCGold collega ...

https://www.youtube.com/watch?v=US63PknIbpM

hierin komt ook een klein stukje over Variabelen, bij mij ging er heel zwak een lampje branden. vanavond ga ik wat meer oefenen op mijn testbaantje.


Offline Jan S

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 193
  • Waardering: 7
Re: Variable in TCGold
« Reactie #2 Gepost op: 2018-02-18, 23:33:44 »
Hallo Eric,

Ik heb mij even met mijn baanbouw rustig zitten denken en tijdens het denken stuit ik toch op de Duitse TC forum een passage, het thema Variable.

Het schijnt via Explorer die Variable met heel veel mogelijkheden te kunnen bouwen.
Ik was eigenlijk zo nieuwsgierig hoe dat ging.
Was voor mij even een leuke afwisseling en ga dit zo tussendoor wat mee spelen.

Het blijkt dat dit onderwerp nog een beetje van de grond moet komen.

Mvg,

Jan S
TC Gold 9.0 B2, Trainprogrammer, Animator. WDP 2018.2C. H0 2 spoor, Rautenhaus RMX952 (DCC), met bezetmelders, servo besturing en schakelmodule. LoDi-Rektor, LoDi-s88 Commander, LoDi-Shift Commander.

Rocofan

  • Gast
Re: Variable in TCGold
« Reactie #3 Gepost op: 2018-02-19, 10:24:32 »
hallo Jan,

Klopt helemaal ...

we weten dat de variabelen een walhalla aan mogelijkheden openen, we weten hoe ze aangemaakt worden, we weten waar ...

alleen het Hoe is nog niet echt een duidelijke handleiding voor. Wel hier en daar losse oplossingen van gebruikers zelf.

Mij is het wel duidelijk wat er mee kan en hoe het moet, alleen elke toepassing werkt niet altijd zoals ik het dan wil.

Ik heb bv eens de Klok laten uitlezen, dat werkt perfect, alleen wordt de waard van de klok uitgelezen, in de variabele gezet en dat is het, hij wordt niet continue ververst. dat is wel weer beetje lastig.

Mijn project op dit moment met variabelen is het uitlezen van de booster gegevens , bv Power, stroom en warmte en dit via een leuk HTMl geschreven metertje visueel op mijn " regelscherm te krijgen"

Wat ik graag zou willen weten, hoe de belasting is van deze variabelen...  je merkt dat iedereen druk deze variabelen voor wil gebruiken, ( soms in mijn ogen te pas en te onpas)  en loopt straks de boel niet vast :-)



Offline Jan S

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 193
  • Waardering: 7
Re: Variable in TCGold
« Reactie #4 Gepost op: 2018-02-20, 10:31:57 »
Hallo Eric,

Dank voor je uitvoerig uiteenzetting.

Ja, precies wat ik al vermoede en het wordt langzamerhand mondjes maat hier en daar wat suggesties aangedragen.

Ik blijf het wel leuk vinden, dat puzzelwerk met variable.

Ga het volgen.

Mvg,
Jan
TC Gold 9.0 B2, Trainprogrammer, Animator. WDP 2018.2C. H0 2 spoor, Rautenhaus RMX952 (DCC), met bezetmelders, servo besturing en schakelmodule. LoDi-Rektor, LoDi-s88 Commander, LoDi-Shift Commander.