Auteur Topic: digitaal  (gelezen 5371 keer)

Offline wouter

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 5
  • Waardering: 0
digitaal
« Gepost op: 2018-01-18, 20:19:53 »
Goedendag,
Ik wil mijn Roco baan gaan digitaliseren.
Het gaat om de volgende locs.
Roco 43677 NS 200/300
Roco 43673 NS 2200
Holland Rail NS 2400
Alle gelijkstroom.
Mijn vraag is deze:
Heeft het zin om deze om te laten bouwen naar digitaal met geluid,
of is het verstandig qua kosten om ze in te ruilen en nieuwe aan te schaffen.
Graag jullie advies. Alvast bedankt. Gr. Wouter.

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: digitaal
« Reactie #1 Gepost op: 2018-01-18, 20:29:32 »
Hallo Wouter,
Deze locs zullen digitaal 'voorbereid' zijn, dwz klaar voor decoder inbouw. Met of zonder geluid is dat dan de goedkoopste optie. Bij verkoop van analoog en dan nieuwe aanschaf digitaal van deze locs ga je meer geld inleveren. Dat is althans mijn inschatting.
Gr.Martijn
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

GerardWassink

  • Gast
Re: digitaal
« Reactie #2 Gepost op: 2018-01-18, 21:50:05 »
Hallo Wouter,
Deze locs zullen digitaal 'voorbereid' zijn, dwz klaar voor decoder inbouw.
...

Dit hangt wel een beetje van de leeftijd van de locs af. Geen van de aanbiedingen die ik op de verkoop sites vond geven aan dat ze digitaal voorbereid zijn...

Gerard

Offline Eeken

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 51
  • Waardering: 0
Re: digitaal
« Reactie #3 Gepost op: 2018-01-18, 23:10:11 »
Volgens mij is er geen geluid voor een ns 200/300, inbouw van een decoder kost je zo maar € 75,- inclusief decoder, of je moet het zelf doen ben je voor € 25,- / € 30,- klaar. Een digitale sik kost bij MTE € 115 - (is wel een groene).

2200 zou ik een Piko met sound kopen voor € 194,- inbouw van een sounddecoder kost je minimaal € 150,- of zelf doen sounddecoder 2200 zijn ruim € 100,-

Sound voor een 2400 is er ook niet, een V100 komt in de buurt. Zelfde verhaal € 75,- inclusief decoder, zelf doen € 25,- / € 30,- voor een sounddecoder ben je € 150,- met inbouw en € 100,- als je het zelf doet. O ja kom en nog kosten bij voor het Wav file en dat moet er nog op. Ik zou lekker een 2de hands digitaal voor bereid model zoeken op het net.
Marco

Offline Jan S

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 193
  • Waardering: 7
Re: digitaal
« Reactie #4 Gepost op: 2018-01-19, 11:05:24 »
Beste Wouter,

Ik kan mij beamen wat de voorgangers hebben geschreven.
Je zult hoe dan ook keuze moeten maken en besluiten wat je ermee wil gaan doen.

Ik heb een oude Fleischmann stoomloc van 58 jaar oud en puur uit emotionele waarde wilde ik dit niet wegdoen.
Deze stoomloc is naar digitaal getransformeerd zonder sound en rijdt als de beste waar ik plezier aan heb.
Het heeft mij wel een flinke duit geld gekost, maar uit emotionele waarde vind ik dit gerechtvaardigd om dit te transformeren naar digitaal.

Andere oude, maar ook nieuwe, analoge locs die wat schort aan de slechte mechanische eigenschappen heb ik weg gedaan. Daarvoor heb ik besloten nieuwe voor te kopen.
Maar een goede digitale tweedehands loc (als je de voorgeschiedenis een beetje weet) is ook niet mis.

Duidelijk ligt het hier ook om de kostenplaatje zoals Eeken het ook formuleerde.

Het is altijd een afweging maken van wat je ziet hoe de analoge rijeigenschappen en het uiterlijkheid van een loc, en je wens naar zoveel mogelijke echtheid naar bijv. digitale overname met al dan niet met sound.

Mvg,

Jan S

« Laatst bewerkt op: 2018-01-19, 11:09:38 door Jan S »
TC Gold 9.0 B2, Trainprogrammer, Animator. WDP 2018.2C. H0 2 spoor, Rautenhaus RMX952 (DCC), met bezetmelders, servo besturing en schakelmodule. LoDi-Rektor, LoDi-s88 Commander, LoDi-Shift Commander.

Offline wouter

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 5
  • Waardering: 0
Re: digitaal
« Reactie #5 Gepost op: 2018-01-19, 20:59:25 »
Beste forumleden, bedankt voor jullie reactie.
Morgen ga ik eens rondsnuffelen in Houten op de beurs.
Gr. Wouter.

Rocofan

  • Gast
Re: digitaal
« Reactie #6 Gepost op: 2018-01-19, 21:19:39 »
Hallo,

Basis is , en dat geld voor elke lok , als hij analoog niet goed rijdt zal hij dat digitaal ook niet doen.

Dus als je tevreden bent met de loks, is het een kwestie van geld of je ze digitaliseert met of zonder sound

Natuurlijk is een geheel nieuw model of gebruikt model aantrekkelijk, maar daar hangt ook een prijskaartje aan vast.

vergelijk de prijzen eens gewoon van een lok met en zonder sound. meestal is het verschil 100 euro. Voordeel van een analoog voorbereide lok is dat deze door eenvoudig inprikken digitaal gemaakt kan worden. zo bepaal je zelf je uitgave patroon.


succes met je besluit.