Auteur Topic: TC-Collection lizenz code  (gelezen 5469 keer)

Offline Jan S

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 193
  • Waardering: 7
TC-Collection lizenz code
« Gepost op: 2018-02-23, 22:49:54 »
Beste Allen,

Ik heb bij Freiwald een Collection besteld en de lizenz code ontvangen.

Kan iemand mij uitleggen waar ik die lizenz code kan invoeren in de Collection??.
Het is mij niet gelukt.
Met de A3 Update versie heb ik de Collection vanuit de Website van Freiwald ingeladen en voert de installatie uit, maar het verdwijnt in de achtergrond en het wordt ook niet naar gevraagd.
Ik zit met die lizenz code nummer waar ik nog van toeten en blazen niet in de beschrijving kan vinden waar ik die moet neerzetten.

In de Animator worden de beelden met een Dollar tekens weergegeven. Daaruit blijkt dat men een Collection moet aanschaffen en krijg daar keurig de lizenz code voor terug.

Kan iemand mij even uitleggen wat ik hier aan kan doen. :-[

Alvast bedankt voor de genomen moeite.

Met vriendelijke groet,

Jan S
« Laatst bewerkt op: 2018-02-23, 23:08:14 door Jan S »
TC Gold 9.0 B2, Trainprogrammer, Animator. WDP 2018.2C. H0 2 spoor, Rautenhaus RMX952 (DCC), met bezetmelders, servo besturing en schakelmodule. LoDi-Rektor, LoDi-s88 Commander, LoDi-Shift Commander.

GerardWassink

  • Gast
Re: TC-Collection lizenz code
« Reactie #1 Gepost op: 2018-02-24, 07:28:59 »
Heb je hierop gelet?

Important:
If you are using more than one of the items listed below, then ensure please, that all programs and modules, that you are using together, or which are installed in the same folder on your computer, have the same version ( Version 9.0 A3 ).


Staat op deze pagina van Freiwald.

Offline Jan S

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 193
  • Waardering: 7
Re: TC-Collection lizenz code
« Reactie #2 Gepost op: 2018-02-24, 08:41:20 »
Hallo Gerard,

Ja.
TC-GOLD, TC-P, TC-A allemaal onder A3 geïnstalleerd.

Bij het instaleren van de bovengenoemde programma geeft het programma zelf aan op welke Dir wordt geïnstalleerd.
In :C/ schijf zijn alle programma's daar geïnstalleerd en de projecten worden door dezelfde installatie procedure onder documenten geplaatst. Het werkt allemaal goed.

Echter die Collection wordt geïnstalleerd en verdwijnt onmiddelijk in de achtergronde. En ik zit met die lizenz sleutel waar ik niet weet waar ik dit kan invoeren.
De beschrijving staat heleboel juridische termen die ik al helemaal niet interessant vindt, maar op geen enkele wijze een verwijzing naar hoe je die lizenz sleutel kan invoeren.


Mvg,

Jan S
« Laatst bewerkt op: 2018-02-26, 09:04:00 door Jan S »
TC Gold 9.0 B2, Trainprogrammer, Animator. WDP 2018.2C. H0 2 spoor, Rautenhaus RMX952 (DCC), met bezetmelders, servo besturing en schakelmodule. LoDi-Rektor, LoDi-s88 Commander, LoDi-Shift Commander.

Rocofan

  • Gast
Re: TC-Collection lizenz code
« Reactie #3 Gepost op: 2018-02-24, 09:16:04 »
Hallo Jan,

volgens mij als je een beeldje vanuit collection toepast , komt de vraag voor de licentie automatisch.

Zit nu niet achter mijn computer waar collection opstaat, maar meen mij zoiets te herinneren.

daarna gaat de controle automatisch elke keer.

Ik probeer vanavond voor je !

grtz


Offline Jan S

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 193
  • Waardering: 7
Re: TC-Collection lizenz code
« Reactie #4 Gepost op: 2018-02-24, 09:52:13 »

volgens mij als je een beeldje vanuit collection toepast , komt de vraag voor de licentie automatisch.


Hallo Eric,

Nou, dat gebeurt dus niet.
Bij het installeren wordt er geen code voor gevraagd.

Mvg,

Jan S
TC Gold 9.0 B2, Trainprogrammer, Animator. WDP 2018.2C. H0 2 spoor, Rautenhaus RMX952 (DCC), met bezetmelders, servo besturing en schakelmodule. LoDi-Rektor, LoDi-s88 Commander, LoDi-Shift Commander.

Rocofan

  • Gast
Re: TC-Collection lizenz code
« Reactie #5 Gepost op: 2018-02-24, 10:13:34 »
zojuist bij mij getest ...

ik kies een Picture uit de collection map, als het goed is , zie je dan een beeld met deze s s s  door het beeld heen. dit geeft aan dat het er een is uit de collection ( als je namelijk een kiest niet onder licentie komen deze  s s s niet )

zodra je deze dan kiest , komt meteen het licentiescherm waar je de kode moet invullen.

kies je er een die niet onder de licentie valt, krijg je geen s s s en ook niet de vraag voor de licentiekode.\

LET OP : TIJDENS INSTALLATIE VAN COLLECTION ZIE EN HOOR JE NIETS VAN EEN LICENTIE. PAS BIJ TOEVOEGEN VAN EEN NIEUWE LOK EN HET OPHALEN VAN EEN AFBEELDING UIT COLLECTIE !!

Ik heb overigens een vrij grote collectie verzameld de laatste jaren, deze kan ik eventueel klaar zetten voor download. weet alleen niet of deze al goed gesorteerd is, ik ben niet zo van de juiste nummering :-)

lukt het nog niet, zou ik de collection nog eens opnieuw installeren.

Grtz eric

« Laatst bewerkt op: 2018-02-24, 10:17:13 door Rocofan »

Offline Jan S

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 193
  • Waardering: 7
Re: TC-Collection lizenz code
« Reactie #6 Gepost op: 2018-02-25, 14:58:16 »
Hallo Eric,

Citaat

PAS BIJ TOEVOEGEN VAN EEN NIEUWE LOK EN HET OPHALEN VAN EEN AFBEELDING UIT COLLECTIE !!


Daar gaat het fout.
Als ik uit de Collection een foto aanklikt, dan start gelijk de Animator programma en vervolgens zie ik nog steeds die foto met de Dollar tekens.
Dus bij het opvragen van de foto, zou normaliter de Lizenz code moeten activeren.
Dus, niet.

Op de Duitse forum wordt ook beschreven, wat je al noemde.

Ik ga nog verder zoeken, en als uit dat zoekwerk niets uitkomt, dan neem ik contact op met Freiwald.

Alvast bedankt!.

Groetjes,

Jan S
TC Gold 9.0 B2, Trainprogrammer, Animator. WDP 2018.2C. H0 2 spoor, Rautenhaus RMX952 (DCC), met bezetmelders, servo besturing en schakelmodule. LoDi-Rektor, LoDi-s88 Commander, LoDi-Shift Commander.

Offline Jan S

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 193
  • Waardering: 7
Re: TC-Collection lizenz code
« Reactie #7 Gepost op: 2018-02-25, 15:23:38 »
Hallo Eric,

Al gauw gevonden.
Het is echt je wezenloos zoeken hoe je die Lizenz code voor Collection moet ingeven.

Je hebt correct weergegeven dat je de Collection vanuit de Website van Freiwald kunt inladen, en daarna gebeurt het niets.
Na betaling ontvangt men de Lizenz code.
Nu komt het.

Als je via Collection een foto aanklikt, dan start de Animator en doet vervolgens bij mij niets (die Dollar teken blijft).
Als je alleen via TC-Animator opstart en je klikt een nieuwe loc in die Animator, en de loc foto, geeft het dezelfde effect.

Maar, ga je naar TC-Programmer en je maakt een nieuwe loc aan en je klikt op de loc foto in de Programmer.
Dan komt die Lizenz code vraag.

Dus, kennelijk is dat bij mij via Programmer en niet via Animator of Collection.

Dit is wel waar je wezenloos zoekt.
Het handboek doorgenomen en gezocht, en nog een keer gezocht, zonder resultaat.

Bij het ontvangst van die Lizenz code had Freiwald mogen vermelden dan je via TC-Programmer die Lizenz code kunt invoeren.

Update:
Ondertussen heb ik van Freiwald (op zondag nog wel) een bericht gekregen dat het ook werkt wanneer je via TC-G een nieuwe loc wil invoeren en een andere loc foto opvraagt, dat daar ook de lizenz code wordt gevraagd. Dus, of je het via Programmer of TC-G programma een nieuwe loc invoert en een ander foto wil plaatsen, gaat op dezelfde wijze van Lizenz code opvraging.

Weer wat geleerd. ;) :D

Mvg,

Jan S
 
« Laatst bewerkt op: 2018-02-26, 09:09:11 door Jan S »
TC Gold 9.0 B2, Trainprogrammer, Animator. WDP 2018.2C. H0 2 spoor, Rautenhaus RMX952 (DCC), met bezetmelders, servo besturing en schakelmodule. LoDi-Rektor, LoDi-s88 Commander, LoDi-Shift Commander.

Rocofan

  • Gast
Re: TC-Collection lizenz code
« Reactie #8 Gepost op: 2018-02-25, 20:28:27 »
Hallo Jan,

Precies zoals ik het je beschreven heb,alleen heb je niet exact gedaan wat ik schreef :-)
vreemd dat het bij jouw niet heeft gewerkt zoals ik heb gedaan.

Ik heb het op mijn laptop nog eens gedaan.

collection  installeren,
TCGold opstarten,
pic ophalen uit collection ( dus toevoegen aan een nieuwe of bestaande lok) 
dan komen de s s s door het beeld en komt ook de vraag om de licentiekode in te voegen.

Met trainanimator werkt het niet omdat hierin niet de controle is ingebouwd. ook logisch want men wil natuurlijk niet dat de beeldjes copyright verliezen. TA zal hier dus niet helpen.

ik kan het niet anders bechrijven ...  bij mij werkte het in ieder geval alle keren.

Grtz