Auteur Topic: z21 geeft geen fout als het moet  (gelezen 4786 keer)

Offline Freek

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 2
  • Waardering: 0
z21 geeft geen fout als het moet
« Gepost op: 2018-03-03, 11:31:46 »
Hallo iedereen,

ik heb mij ook een 2de hands z21 aangeschaft (witte). Deze gebruik ik in combinatie met rocrail en er hangt ook een multimaus aan.
Soms heb ik echter nog voor dat er een kortsluiting komt door een lok die over een wissel rijdt. Ik gebruik van die oude lima wissels zonder gepolariseerd puntstuk  :-\
De centrale reageert hier op door de spanning af te zetten en dit komt dan ook op het scherm, in rocrail, en op de multimaus en de led op de centrale knippert rood. Tot hier is alles nog normaal.
Maar heel soms komt het voor dat de spanning wordt afgeschakeld zonder dat er enige feedback is. Ik ben er bijna zeker van dat het getriggerd wordt door een kortsluiting, want op dat ogenblik staat er wel ergens een lok op een wissel.
Ik moet dan gewoon effe de baanspanning afzetten en terug opzetten, en dan kunnen we weer gewoon verder. Dus bv 2x op stop drukken op de multimaus.
Zijn er nog mensen die dit probleem hebben en weten hoe ik dit kan oplossen?
Ok, die wissel moet aangepakt worden en er mag zich geen kortsluiting voordoen, maar ik wil wel altijd feedback hebben als het toch ergens fout loopt.
Ik heb de toegelaten kortsluittijd in de centrale al zo kort mogelijk gezet, maar dit gaf geen verschil.