Auteur Topic: z21 start en ander router  (gelezen 4645 keer)

Offline Ron Bloem

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 4
  • Waardering: 0
z21 start en ander router
« Gepost op: 2018-03-28, 17:46:35 »
Beste forumleden,
Vandaag mijn multimaus en z21 startcentrale (wit) binnen gehad.
Ik heb nog een router liggen, kan ik die ook gebruiken, of moet je speciaal de router van Roco aanschaffen.
Als het kan, kan iemand even wat uitleg geven dan?
Alvast bedankt voor de moeite.
Groet Ron Bloem

Online P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.247
  • Waardering: 28
    • home page
Re: z21 start en ander router
« Reactie #1 Gepost op: 2018-03-28, 20:22:57 »
Hallo Ron

Het is mogelijk om een andere router te gebruiken, je moet dan wel bij de installatie je ip adres aanpassen.

Maar eerst een vraag,
Is het bij jouw bekent dat de z21 is voorzien van een blokkade (code) die je eerst moet ontgrendelen voordat je de z21 kunt gebruiken in combinatie met een router.
Deze code heb je nodig en daarmee kun je de z21 vrij schakelen, deze code kun je los kopen (z21® Freischalt-Code Art. Nr.: 10818) of samen met de router die Roco levert
(z21® WLAN Package Art. Nr.: 10814)

Los kost de code € 29,90
En router en code samen € 42,00

Het verschil is €13,00 en je bent dan wel zeker dat het goed werkt en zelf niets hoeft in te stellen.


Een video handleiding van Roco voor het instellen van de vrij schakel code van de z21 (witte) met de router kunt u vinden op YouTube.
onderstaande link voor vrij schakel code

https://www.youtube.com/watch?v=-xMkjUR7Iyc

Gr Piet


Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Ron Bloem

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 4
  • Waardering: 0
Re: z21 start en ander router
« Reactie #2 Gepost op: 2018-03-28, 20:48:43 »
Beste Piet,
Bedankt voor je reactie, ik was er inmiddels achter gekomen van de vrijschakel code.
Ik ga eens bedenken wat ik zal doen.
Waarschijnlijk eerst maar eens oefenen met de z21 start en de Multimaus.

Tot horens.

Groet Ron.

Offline M. van Kammen

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 4
  • Waardering: 1
Re: z21 start en ander router
« Reactie #3 Gepost op: 2018-03-29, 12:23:21 »
Ik had ook nog een router liggen, maar je zit inderdaad met ontgrendelen. En om dan een losse code aan te schaffen, terwijl je voor een fraktie meer de passende router erbij kunt kopen? Helemaal met Piet eens.

Gr. Martin