Auteur Topic: Gebruiksaanwijzing nederlandse taal z21  (gelezen 10971 keer)

Offline Ferrie

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 4
  • Waardering: 0
Gebruiksaanwijzing nederlandse taal z21
« Gepost op: 2018-04-24, 10:40:39 »
Sinds kort ben ik overgestapt van Analoog rijden naar digitaal. Meteen zijn er van mijn kant nogal wat vragen gerezen. Zo ben ik op zoek naar de nederlandse beschrijving van z21. Mijn duits is redelijk maar kom toch duidelijk te kort om deze gebruiksaanwijzing goed te kunnen volgen.
Wie kan mij hieraan helpen

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.244
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Gebruiksaanwijzing nederlandse taal z21
« Reactie #1 Gepost op: 2018-04-24, 11:00:59 »
Hallo Ferrie,

een gebruiksaanwijzing in het Nederlands van de z21 bestaat niet, wel staat er onder het hoofdstuk handleidingen enkele vertaalde gebruikers handleidingen, ze zijn nog niet allemaal bijgewerkt tot de laatste versie maar wel goed bruikbaar.
Ik weet niet tot hoever je nu bent met het installeren en gebruiken van de z21, Waar veel gebruikers tegen aanlopen als ze een z21 hebben gekocht is dat deze eerst moet worden vrij geschakeld voordat deze kan worden gebruikt in combinatie bv een smartphone, daar staan ook een paar video YouTube, waar die staan staat bij diverse onderwerpen.

Als je er niet uitkomt dan gewoon vragen hier op het forum, er is altijd een oplossing te vinden.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Ferrie

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 4
  • Waardering: 0
Re: Gebruiksaanwijzing nederlandse taal z21
« Reactie #2 Gepost op: 2018-04-25, 08:18:07 »
Dank je wel Piet voor je reactie. Ik was zover dat ik het beginners baantje wat mee geleverd is uitgelegd en ook rijdend heb gekregen en toen moest ik helaas constateren dat er wat ontbrak aan een van de wagons . Toen ben ik dus maar niet verder gegaan om te voorkomen dat de leverancier later zou kunnen zeggen dat hij onbespeeld was. Nu een aantal weken verder heb ik inmiddels het ontbrekende onderdeel gekregen na veel gezeur van mijn kant. Nu ga ik eens rustig verder kijken wat ik er allemaal mee kan en waar ik vervolgens tegen aan loop. Ik heb al wel op You Tube gekeken naar de filmpjes maar moet eerlijk bekennen dat het wat te snel ging. maar ik zal eerst even alles erbij pakken en dan met de filmpjes erbij zal ik kijken hoever ik kom. Mocht ik er niet uit komen dan kom ik vanzelf hier weer terug.

Offline M. van Kammen

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 4
  • Waardering: 1
Re: Gebruiksaanwijzing nederlandse taal z21
« Reactie #3 Gepost op: 2018-04-29, 10:46:36 »
Ik denk dat je best zonder de NL gebruiksaanwijzing uit de voeten kunt, met plaatjes voor de juiste aansluitingen heb je  echt niet veel meer nodig voor een z21. Anders wordt het wanneer je de wifi (met 21app) gaat benutten. En via de PC het maintenance tool gaat gebruiken. Dan kan ik mij voorstellen dat je je achter de oren krabt van " wat vang ik hier mee aan?"  Maar gelukkig bestaat er het internet met vele personen die veel vragen en problemen weten te beantwoorden.
Ik had veel baat bij de volende link; https://www.wentinkhobby.nl onder home naar roco WLAN router zoeken en onderaan zie je de link naar hoe te vrijschakelen    , hier wordt met tekst stap voor stap uitgelegt voor bovenste installatie.
En anders kun je hier de specifieke probleempjes losvuren, nietwaar?

Gr. Martin

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.244
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Gebruiksaanwijzing nederlandse taal z21
« Reactie #4 Gepost op: 2018-04-29, 12:57:54 »
filmpje van de vrijschakelcode staat ook op de site van roco, 
https://www.youtube.com/watch?v=-xMkjUR7Iyc

Ook is er een filmpje van pijp-line over de z21,
https://www.bing.com/videos/search?q=pijpe+line+enschede+z21+youtube&view=detail&mid=1252E96B6A9B57A4B10F1252E96B6A9B57A4B10F&FORM=VIRE


Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders