Auteur Topic: Hulp gezocht bij het installeren van de z21 en multimaus/Router  (gelezen 4564 keer)

Offline Arjan74

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 2
  • Waardering: 0
Ik heb van de week van iemand een centrale z21 met multimaus overgenomen.
In de multimaus staan een aantal treinen van deze verkoper maar ik krijg deze er niet uit.
Ik heb de handleiding gelezen maar het ververderen en terug zetten naar fabrieksinstellingen lukt mij niet.
Verder krijg ik mijn eigen treinen niet rijdend bij de multimaus.
En ook de Router PT link krijg ik niet geïnstalleerd.

Is er misschien een lid die bij mij langs kan komen om alles in werking te stellen en hier hoort natuurlijk wel een vergoeding bij.
Ik woon zelf in Rotterdam.

Arjan

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.247
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Hulp gezocht bij het installeren van de z21 en multimaus/Router
« Reactie #1 Gepost op: 2018-05-02, 14:20:10 »
Arjan,

ik zou eerst eens proberen of je de train aan het rijden kunt krijgen met de eenvoudigste methode,

Sluit je z21 aan op een stuk rails van bv 2 meter Main track uitgang en dan de multimaus eraan X bus en dan de spanning eraan, trafo in inschakelen en kijken of de blauwe led brand.
Dan een lok van jezelf op de rails  en de multimaus in de lok mode en het juiste adres ingeven en kijken of de lok wilt rijden
wisseling tussen rijden in de bibliotheekmodus en adresmodus, dit geschied door de shifttoets in te drukken gelijk met de lok/wisseltoets.

Als dit werkt dan kun je verder kijken maar dan weet je in ieder geval dat de z21 en de multimaus werken

laat maar eens horen of dit werkt

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders