Auteur Topic: Instellen stop en brake in een blok  (gelezen 3171 keer)

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Instellen stop en brake in een blok
« Gepost op: 2021-08-30, 10:30:46 »
Hallo Mede Spoorders,

In een block zet ik de beide stopmarkers op 100 cm (links en Rechts)
Nu stoppen de locs in beide richtingen op de Stop marker, prima geen probleem.
Voeg ik nu Brake markers toe (zie tekening), nu stoppen de locs niet meer op de juiste Stop markers (beide richtingen).
Wat gebeurd er?


Hallo Mede Spoorders,

In een block zet ik de beide stopmarkers op 100 cm (links en Rechts)
Nu stoppen de locs in beide richtingen op de Stop marker, prima geen probleem.
Voeg ik nu Brake markers toe (zie tekening), nu stoppen de locs niet meer op de juiste Stop markers (beide richtingen).
Wat gebeurd er?

Ik kom er technisch niet uit, wie kan me wat op weg helpen om het te begrijpen en het probleem op te lossen.
Bijvoorbaat dank, met warme groet, Ad.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.247
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Instellen stop en brake in een blok
« Reactie #1 Gepost op: 2021-08-30, 12:29:29 »
Ad.
Stoppen de treinen te vroeg of te laat. En hoeveel

Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2021-08-30, 12:31:04 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Re: Instellen stop en brake in een blok
« Reactie #2 Gepost op: 2021-08-30, 12:42:22 »
Hallo Piet,

In antwoord op je vraag het zal zo'n 10 a 15 cm zijn
Groetjes Ad.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.247
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Instellen stop en brake in een blok
« Reactie #3 Gepost op: 2021-08-30, 12:53:59 »
Ad.
Ik neem aan dat dit dan te vroeg is, hij stop dan ongeveer op het punt dat het rempunt is aangegeven.
Het meest waarschijnlijke wat ik nu kan bedenken is dat bij de lok/trein geen minimum snelheid is ingesteld, dus de cv voor minimum snelheid sal dan waarschijnlijk op 0 staan en daardoor zal de lok vanaf het rempunt (90cm) niet heel langzaam (kruipen) doorrijden tot het stoppunt en dan stoppen.
Stel de kruipsnelheid van de lok in op heel langzaam rijden.
Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2021-08-30, 18:46:30 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Re: Instellen stop en brake in een blok
« Reactie #4 Gepost op: 2021-08-30, 12:57:19 »
Hallo Piet, Ga ik morgen uitproberen. Bedankt warme groeten uit Thailand,  Ad.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.247
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Instellen stop en brake in een blok
« Reactie #5 Gepost op: 2021-08-30, 13:14:18 »
Ad.

Hier iets minder warm.
Goede nacht en tot morgen.
groetjes Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Re: Instellen stop en brake in een blok
« Reactie #6 Gepost op: 2021-08-31, 09:06:03 »
Piet,
Helaas geen resultaat.
De testloc staat Vstart op 10, Vmid op 25, Vmax op 53.
De loc stopt (gaat wel langzamer rijden) op het einde van de Brake setting 90 cm , stop marker staat op 100cm.
Haal ik de brake marker weg stopt de loc op de stop marker 100cm.
De test is op een recht stuk rail (buiten de baan) verdeeld in 3 blocks zoals jouw calibratie procedure aangeeft. (dus geen invloed van mogelijke settings van de grote baan).
De km/h meter staat ook op 0 bij het einde van de brake maker.
Al zoveel geprobeerd anders maar rijden zonder brake markers.
Fijne dag, groeten Ad.


Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.