Auteur Topic: MultimausZentrale Pro en Multimaus Pro f21 f28  (gelezen 4226 keer)

Offline jwweisfelt

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 7
  • Waardering: 0
MultimausZentrale Pro en Multimaus Pro f21 f28
« Gepost op: 2018-11-29, 15:38:39 »
Hallo allemaal, mijn naam is Jan Weisfelt en ben nieuw op dit forum. See intro onder Nieuwe leden.

Nu dus hier met mijn eerste vraag.

Ik heb gehoord dat de MultimausZentrale Pro en Multimaus Pro geupdate kan worden met F21 t/m F28. Voor ik verder ga met mijn vragen in dit onderwerp wil ik eerst een definitief antwoord hebben. Anders heeft het toch weinig zin.

Even nog wat meer info over mijn setup. Ik heb alleen een MMZpro en MMpro (de blauwe). Dus niets met een Z21 of zoiets.

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.247
  • Waardering: 28
    • home page
Re: MultimausZentrale Pro en Multimaus Pro f21 f28
« Reactie #1 Gepost op: 2018-11-29, 16:06:53 »
Jan,

De multimaus pro kan worden geupdate naar versie V1.06 en daarvoor is het wel nodig dat je ook de multiZentralepro ook update met versie V1.0C als deze nog b.v. op V1.0A staat

Bij het gebruik van de versie V1.06 kun je de functies F21 t/m F28 benaderen door op de multimauspro  de shift toets twee maal te activeren dus dubbleklikken.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline jwweisfelt

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 7
  • Waardering: 0
Re: MultimausZentrale Pro en Multimaus Pro f21 f28
« Reactie #2 Gepost op: 2018-11-29, 21:57:08 »
Piet,

bedankt voor het snelle antwoord. Dat is duidelijk een ja in andere woorden.

Maar .... , altijd een "maar" toch, mijn versie op de Zentrale is V1.04, als ik onder MENU/SETTINGS/INFOS/SOFTWARE kijk.
En zover ik weet is mijn Multimaus V1.0. Kan ik daar gewoon overheen updaten door overschrijven aan te vinken tijdens het updaten.
 
Tussen haakjes ik gebruik engels als de taal op mijn muis, aangezien mijn duits niet zo fantastisch was in 2012, net terug uit de VS.

Dan de laatste vraag. Het update programma voor de muis heeft drie vragen die moeten worden aangevinkt of niet.
De eerste is de bestaande versie overschrijven of niet, dus ja, vinken.
De tweede is de bestaande 'Resourcen' overschrijven of niet. Ik weet dus niet wat ze hiermee bedoelen. Wat zijn die 'Resourcen' ???
De derde is 'Uebertragene Datenpakete sofort pruefen'. Ook hier weet ik niet wat bedoeld wordt?

Dat is het hele verhaal. Bij voorbaat mijn waardering voor enige opheldering.

Vriendelijke groet,

Jan

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.247
  • Waardering: 28
    • home page
Re: MultimausZentrale Pro en Multimaus Pro f21 f28
« Reactie #3 Gepost op: 2018-11-29, 22:38:27 »
Jan,

citaat van Jan,
mijn versie op de Zentrale is V1.04,


Dit is niet van de zentrale maar de software van de multimauspro, deze is dus versie V1.04

De versie V1.0 is van de zentrale


Bij de eerste ja ingeven, en de andere ook

Bij de tweede Resource heeft volgens mijn te maken met extra date of hulpdata die verbinding met elkaar maken (weet niet met zekerheid de juiste benaming)


Bij de derde, Uebertragene Datenpakete sofort pruefen, hierbij wordt gelijk tijdens het proces bekeken (gecontroleerd) of alles goed gaat.

Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2018-11-29, 22:55:18 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline jwweisfelt

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 7
  • Waardering: 0
Re: MultimausZentrale Pro en Multimaus Pro f21 f28
« Reactie #4 Gepost op: 2018-11-30, 16:19:03 »
Piet,

even nog laten weten dat de update van mijn MultimausPro en MultimausZentralePro succesvol zijn voltooid.
Alles werkt naar behoren, inclusief de F21 t/m F28.

Mijn hartelijke dank voor de hulp en informatie.

Tot mogelijk in de toekomst.

Vriendelijke groet,

Jan Weisfelt

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.247
  • Waardering: 28
    • home page
Re: MultimausZentrale Pro en Multimaus Pro f21 f28
« Reactie #5 Gepost op: 2018-12-01, 11:12:23 »
Jan.

Fijn dat het allemaal werkt, was natuurlijk ook de bedoeling van de update

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders