Auteur Topic: Marion Zeller Rollenprüfstand  (gelezen 3548 keer)

Offline breitenstein

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 33
  • Waardering: 0
Marion Zeller Rollenprüfstand
« Gepost op: 2018-10-03, 10:08:19 »
Hallo,

Ik beschik over een Lenz Centrale en TC 9 Gold.
Ik overweeg een Marion Zeller Rollenprüfstand aan te schaffen. Ik verwacht, dat ik hiermee sneller en eenvoudiger de locomotieven kan ijken, dan met de gewone procedure van TC9.

Het is mij echter niet duidelijk hoe ik de Marion Zeller Rollenprüfstand aan moet sluiten via de Lenz Centrale; is dat via da aansluiting van het programmeerspoor, of rechtstreeks op de computer.

Is het ook noodzakelijk om het bijkomende SpeedMax systeem aan te schaffen?

MVG

Casper
Lenz LZV100; TC 8.0; Tillig Elite en Piko Rails; Rosoft bezetmelders en keerlusmodules

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.244
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Marion Zeller Rollenprüfstand
« Reactie #1 Gepost op: 2018-10-04, 13:47:56 »
Casper,

Zelf gebruik ik geen lenz centrale maar dat zal niet zoveel uit maken.
De Rollenprüfstand sluit je gewoon op de rails aan en dat kan zijn het normale spoor of het programmeerspoor, is afhamkelijk hoe je de centrale op dat moment hebt ingesteld en daar zal Tc ook mee overweg kunnen.
Bij de Rollenprüfstand zit ook een programmatje bi (cd) en die installeer je op je pc.

De speedmax is denk ik niet noodzakelijk maar deze kun je dan verder aan je pc aansluiten  (via usb).


Ik heb ook de Rollenprüfstand maar gebruik hem zelden en dan meestal om een lok te late proefdraaien maar het inmeten die ik via TC op de klassieke manier.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline breitenstein

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 33
  • Waardering: 0
Re: Marion Zeller Rollenprüfstand
« Reactie #2 Gepost op: 2018-10-04, 14:12:40 »
Bedankt voor je uitleg.

Casper
Lenz LZV100; TC 8.0; Tillig Elite en Piko Rails; Rosoft bezetmelders en keerlusmodules

Offline bertcaus

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 289
  • Waardering: 1
Re: Marion Zeller Rollenprüfstand
« Reactie #3 Gepost op: 2018-10-06, 18:35:52 »
Hallo,

Zonder de SpeedMax zie ik niet goed in hoe je de snelheid gaat meten: dan heb je volgens mij enkel een rollenbank voor het onderhoud/testen van je locs.

Is het ook niet zo dat sinds versie 9 van TC de ondersteuning van de hardware op een andere manier gebeurt? Moet niet elke fabrikant nu zijn eigen interface/driver maken om met TC 9 te kunnen werken zodat Freiwald geen lijst meer moet bij houden van wat wel of niet werkt in combinatie met zijn software? Ik meen dat ergens gelezen te hebben maar corrigeer me als ik het mis heb.

Groetjes,

Bert
Roco Geoline - z21 start + router + WLAN maus - 1 multimaus als slave - 2 x Roco 10764 als booster - 3 x Roco 10787 + GBM-8 Littfinski als terugmeldsysteem - 4 x 10775 Wisseldecoder - Rocomotion 5.9 en Train-controller Gold 8.0 - Voorliefde voor oude E-locs met drijfstangen

Offline breitenstein

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 33
  • Waardering: 0
Re: Marion Zeller Rollenprüfstand
« Reactie #4 Gepost op: 2018-10-07, 22:00:44 »
Beste Bert,

Bedankt voor je opmerkingen. Ik vind tot op heden geen duidelijke uitleg over het hoe en wat van de Speedmax. Ik zal het ijken van de locomotieven voorlopig gewoon doen via het TC-ijkprogramma. Het duurt wat langer, maar het werkt.

Groet uit België

Casper

Lenz LZV100; TC 8.0; Tillig Elite en Piko Rails; Rosoft bezetmelders en keerlusmodules