Auteur Topic: Locomotieven synchronisren ???  (gelezen 2924 keer)

Offline SAN

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 37
  • Waardering: 0
Locomotieven synchronisren ???
« Gepost op: 2019-01-08, 19:16:34 »
Hallo weer allen,

Nog een "newbee" vraagje, kan ik de lijst met locomotieven synchroniseren tussen Traincontroller en de Ecos ?
Ik maak nu de locs aan in traincontroller en doe dat dan "nogmaals" in de Ecos. In een ander programma (koploper) was ik gewend dat die lijst gesynchroniseerd werd maar is daar ook een mogelijkheid voor in traincontroller ?
Hoe doen jullie dat ?

San




Online P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Locomotieven synchronisren ???
« Reactie #1 Gepost op: 2019-01-08, 20:27:06 »
San.

Ik heb geen idee omdat ik de ecos niet gebruik en derhalve daar dan ook geen ervaring mee heb.
Wat ik wel weet dat er in Traincontroller een mogelijk is om ingevoerde en ingestelde lok met de functie van import en export kunt verplaatsen naar een ander banenplan, mogelijk kan het daarmee ook naar de ecos exporteren en ook importeren.
Bekijkk maar eens of die mogelijk er is.

Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2019-01-08, 20:29:52 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline SAN

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 37
  • Waardering: 0
Re: Locomotieven synchronisren ???
« Reactie #2 Gepost op: 2019-01-08, 23:52:48 »
Hi Piet,

Dank vast voor je reactie, welke centrale gebruik jij dan en hoe krijg jij de eens in traincontroller locomotieven dan in je centrale. Voorheen gebruikte ik een periode koploper en die was in staat de zaak te synchroniseren dus vandaar mijn wens/vraag.

Nico

Offline SAN

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 37
  • Waardering: 0
Re: Locomotieven synchronisren ???
« Reactie #3 Gepost op: 2019-01-14, 17:04:45 »
Voor wie het (ook) weten wil....

Ja er is een uitgebreide mogelijkheid om de Loc-gegegevens tussen traincontroller en de Central Unit uit te wisselen. In mijn geval een Ecos, dus zal voor de central stations wel hetzelfde werken maar van de overige central units durf ik niets te zeggen. In het tabblad "edit" is er een optie "Loco database in central unit" Daarin zijn alle mogelijkheden om Loc-gegevens tussen de CentralUnit en traincontroller uit te wisselelen.  Van belang is wel dat er in de de CentralUnit en Traincontroller geen dubbele nummer zijn aangemaakt want dan werkt het niet. Anders gezegd: maak een keuze op of je Loc's aan maakt op de CentralUnit OF in Traincontroller.

Suc6