Auteur Topic: Verkeerde unlockcode  (gelezen 7464 keer)

Offline whaasbroek

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 8
  • Waardering: 0
Verkeerde unlockcode
« Gepost op: 2019-02-08, 18:51:39 »
Hallo allemaal,

Ik ben in het bezit van  de z21 inclusief de multimaus en wlan. De wlan heb ik getracht te unlocken met de bijbehorende code, maar door een verkeerd serienummer van de z21 start genoteerd te hebben (1 cijfer verkeerd) heb ik een verkeerde code gegenereerd waardoor ik nu een andere z21 code heb. Ik heb al een mail verstuurd (afgelopen dinsdag) naar ROCO servicedesk maar helaas nog geen antwoord ontvangen.
Is er misschien nog een andere manier om de code te resetten?
Alvast bedankt.

Online P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Verkeerde unlockcode
« Reactie #1 Gepost op: 2019-02-09, 08:08:16 »
William,

Dit probleem heb ik nog niet eerder gehoort maar zal ongetwijfeld wel een zijn voorgekomen,dus in zoverre heb ik daar geen kant en klare oplossing voor

Voorstel,
Kun je eens proberen om de code geheel vanaf het begin eens opnieuw te programmeren, lijkt mij dat dit zou moeten lukken.
Er zijn op dit forum een paar voorbeeld youtube filmpjes beschikbaar hoe je dit moet doen.
Kijk maar eens bij vragen, z21 aansluiten aan laptop bij reactie #3

Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2019-02-09, 11:01:11 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

GerardWassink

  • Gast
Re: Verkeerde unlockcode
« Reactie #2 Gepost op: 2019-02-09, 08:43:50 »
Piet,

Ik plaats maar gelijk een link, want ik denk dat je reactie #4 bedoelde...

Gerard

Offline whaasbroek

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 8
  • Waardering: 0
Re: Verkeerde unlockcode
« Reactie #3 Gepost op: 2019-02-09, 11:15:06 »
Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb het nogmaals geprobeerd om van het begin af aan de unlockcode te genereren, helaas geeft de site aan dat de code al gebruikt is voor de z21 met code waarvan ik een cijfer verkeerd had ingevoerd.
Het blijft dus helaas wachten op Roco, misschien kunnen ze de code resetten in hun systemen.
Iemand al eens contact gezocht met Roco?, want ik vind het nu wel erg lang duren voordat ze reageren op mijn mail.

Online P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Verkeerde unlockcode
« Reactie #4 Gepost op: 2019-02-09, 12:26:49 »
William,

Weet het niet zeker maar het proberen waard.
Heb je al eens geprobeerd om de z21 terug te zetten naar de fabriek instelling en dan deze weer opnieuw te voorzien van de code.

Terug zetten naar de fabriek instelling doe je door knop (stop) minimaal 5 seconden ingedrukt te houden tot deze lila gaat knipperen en dan moet deze terug zijn gezet in de fabriek instelling.
Als je te kort drukt (3 sec) dan wordt de led rood (knipperen) en dat is dan een nieuwe start, dus langer ingedrukt houden minimaal 5 sec.

Eventueel zou je ook nog de router kunnen resetten

Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2019-02-09, 12:31:10 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline whaasbroek

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 8
  • Waardering: 0
Re: Verkeerde unlockcode
« Reactie #5 Gepost op: 2019-02-09, 12:50:01 »
Hallo Piet,

Zonet ook geprobeerd maar helaas blijft de internetsite de melding geven dat de code al gegenereerd is.
Zou ook een beetje raar zijn, want de unlockcode in het youtube filmpje is goed te zien, dan zou iedereen die code ook kunnen gebruiken toch?
Ieder geval bedankt voor het meedenken.

Groetjes William

Online P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Verkeerde unlockcode
« Reactie #6 Gepost op: 2019-02-09, 17:52:15 »
William.

Dit heeft niets te maken met de code die in het filmpje wordt getoond, de code is immers in samenwerking met je eigen router en die in het filmpje is dus anders.
Ik zou nogmaals maar een keertje proberen om de router en de z21 terug te zetten naar de fabrieks instelling endan de code opnieuw invoeren.
Dat moet zeker lukken, hoe zou je het anders moeten doen als je bv de router stuk zou zijn en er een nieuwe eraan moet zetten.
Het kan toch niet de bedoeling zijn dat je dan alles nieuw moet kopen.
Hoe je de router terug zet naar de fabriek instelling staat in de handleiding denk ik.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline whaasbroek

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 8
  • Waardering: 0
Re: Verkeerde unlockcode
« Reactie #7 Gepost op: 2019-02-09, 18:33:09 »
Hallo Piet,

Ik heb het serienummer van de z21 verkeerd ingevoerd. Ipv bv 123456, 123356 en daarmee naar de internetsite www.roco.cc gegaan waar ik de unlock code plus het verkeerde serienummer gebruikt hebt.
Ik heb nu 123356 geactiveerd ipv 123456 van mijn eigen z21. Nu geeft de www.roco.cc aan dat de code al gebruikt is voor 123356. Hopelijk begrijp je het nog een beetje haha

Offline whaasbroek

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 8
  • Waardering: 0
Re: Verkeerde unlockcode
« Reactie #8 Gepost op: 2019-02-12, 17:30:31 »
Vandaag een mail terug ontvangen van Roco en bij uitzondering hebben ze mij een nieuwe unlock code gegeven en alles werkt nu. Goede service moet ik zeggen, ze hadden ook kunnen beslissen dat ik een nieuwe code moest gaan kopen.
Bedankt voor jullie meedenken.

Online P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Verkeerde unlockcode
« Reactie #9 Gepost op: 2019-02-12, 20:14:56 »
WilLiam.

Fijn dat het opgelost is en zo hoort het ook met de sevice

Wat ik echter iet begrijp dat je dit niet kunt oplossen door een reset of iets degelijk.
Neen nu een aan dat de z21 stuk gaat en de garantie voorbij is dan moet een nieuwe kopen en dan moet je ook een nieuwe unlock kopen kopen.
Terwijl je de Z21 en de code wel of niet I combinatie met een router los van elkaar kunt kopen.

Ben de laatste tijd niet meer zoveel in de gelegheid (ziekte) om bv op een beurs of dergelijke gelegenheden met de technische mensen te spreken maar wil zodra het mogelijk is dit eens voorleggen aan Roco.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline whaasbroek

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 8
  • Waardering: 0
Re: Verkeerde unlockcode
« Reactie #10 Gepost op: 2019-02-12, 20:27:06 »
Daar heb je wel een punt Piet, de code kan dus maar eenmaal gebruikt worden in combinatie met het serienummer van de z21.
Ik wil je in iedergeval veel beterschap wensen.

Gr. William

Offline François

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 16
  • Waardering: 0
Re: Verkeerde unlockcode
« Reactie #11 Gepost op: 2021-01-29, 17:24:07 »
Ik heb al enige jaren een z21, die echter steeds raarder doet: adres 3 is onbruikbaar en bijv adres 38 werken alleen de eerste 5 functies.
Met alleen de Multimaus aansturing werken wel alle 20 functies. En bij sommige locs knipperen de leds....
Resetten van de z21 werkt niet (opstarten met ingedrukte knop), of maar even.
Een nieuwe z21 gekocht (echt nieuw), maar deze koppelen aan de nog wel functionerende Roco router
 werkt alleen volledig als je een unlock code invoert.
Met het proberen te genereren van die unlock code gaat het fout: de z21 code tool op Roco.cc meldt dat die " schon einmal benutzt wurde".
Nou heb ik een kapotte z21 en een nieuwe, en nog werkt het niet.
 (de z21 ziet wel wat de maus ingeeft, maar zelf actief commando's ingeven werkt niet met een telefoon en Ipad...).
Ik heb maar een briefje gemaild naar Roco of er toch een code te genereren was, want een nieuwe kopen is toch,
na zo'n defect, wel erg wreed!
Wordt vervolgd.

Na meer dan een maand wachten eindelijk melding van Roco-Helpdesk:
een nieuwe code! (Ik had de benodigde gegevens meteen meegestuurd). En: .. :D

François
« Laatst bewerkt op: 2021-03-02, 15:48:25 door François »