Auteur Topic: Storing digitale Geoline wissel  (gelezen 4270 keer)

Offline Louis

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 19
  • Waardering: 0
Storing digitale Geoline wissel
« Gepost op: 2019-02-11, 19:39:51 »
Goedenavond,

Ik heb in mijn baan een aantal digitale Geoline wissels. Een daarvan geeft problemen. Na het instellen doet deze wissel het een paar keer, en daarna stopt hij er mee. Opnieuw instellen is geen probleem, maar na een paar wisselbewegingen stopt hij er weer mee.

Heeft iemand een idee wat hier aan de hand zou kunnen zijn ?

Groeten
Louis

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.247
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Storing digitale Geoline wissel
« Reactie #1 Gepost op: 2019-02-12, 09:58:46 »
Louis,

Dit is op afstand een beetje koffie dik kijken maar je kunt altijd wat proberen zoals,
Mogelijk is er een kortsluiten over overbelaste toestand waardoor de beveiliging in werking treed.
Haal het stekkertje van de hart polarisatie er uit en kijk of dat helpt, het komt nog al eens voor dat de rails verschuiven en het hartstuk tegen de andere spoorstaaf aankomt, met het blote oog niet te zien (meten) en daardoor een soort kortsluiting ontstaat.
Verwissel de decoder een met een ander wissel en kijk of het dan ook nog zo is.

Hoor wel of dit al helpt en anders verder denken.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Louis

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 19
  • Waardering: 0
Re: Storing digitale Geoline wissel
« Reactie #2 Gepost op: 2019-02-12, 21:32:03 »
Piet,

Ik heb het stekkertje van de polarisatie losgemaakt en .... hij doet het weer. Bedankt voor de hulp !

Vr groeten
Louis

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.247
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Storing digitale Geoline wissel
« Reactie #3 Gepost op: 2019-02-13, 09:17:48 »
Louis,

Uit eindelijk moet het stekkertje er weer in, dus kijk eens of deze in de juiste gaatjes zit en/of kije dan ook waar de eventuele kortsluiting zit.
Zoals ik al schreef, kijk of er kortsluiting wordt gemaakt tussen het hart stuk en de overige rails. Dit is bijna niet te zien.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders