Auteur Topic: Tocn nog problemen met Z21 verbinding  (gelezen 5503 keer)

Offline zaag

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 23
  • Waardering: 1
Tocn nog problemen met Z21 verbinding
« Gepost op: 2019-02-23, 20:51:44 »
Hallo daar ben ik weer, ik dacht vanmorgen dat ik het probleem opgelost had maar dat is maar gedeeltelijk , alles werkt prima op mijn WLAN maus na (dit komt later) echter het gaat allemaal via mijn normale huis modem/router zolang ik de Z21 direct op kabel van mijn huis modem aansluit ziet de maintenance tool hem direct en kan alles via de Z21 app doen incl. loks aansturen en programmeren.
Zodra ik het via de TP-link router wil laten lopen wordt de Z21 niet herkend dus schijnbaar is mijn huis modem op een of andere wijze voor z21 geconfigureerd ik weet alleen niet hoe en ook niet hoe ik de router zo instel dat hij de de Z21 ziet.
De WLAN maus vind als ik hem aanzet perfect de TP-link router maar komt niet verder dan dat omdat er geen verbinding is met de Z21 , de WLAN ziet mijn huis wifi niet hij blijft zoeken als ik bv de wifi van de TP-link router uitschakel.
Dus zoals het er nu uit ziet krijg alleen verbinding met de Z21 via mijn huis modem , ik communiceer met mijn PC via de huis wifi  naar de Z21 die via een kabel is aangesloten op het huis netwerk.
Hoe kan ik de TP-link router laten doe waar hij voor bedoel is

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Tocn nog problemen met Z21 verbinding
« Reactie #1 Gepost op: 2019-02-23, 21:16:31 »
Zaag

Welke z (Z)21 gebruik je? De z22 (witte) of de Z22 (zwarte) Ik vraag dit omdat in het verhaal beide worden genoemd.
Er is een z21 (kleine letter z) en een met Z21 (hoofdletter Z) en daarin zit verschil.

In een ander draadje had ik het idee dat je de z21 gebruik maar nu twijfel ik

Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2019-02-23, 21:19:57 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline zaag

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 23
  • Waardering: 1
Re: Tocn nog problemen met Z21 verbinding
« Reactie #2 Gepost op: 2019-02-23, 21:19:52 »
Ik heb de witte

Offline zaag

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 23
  • Waardering: 1
Re: Tocn nog problemen met Z21 verbinding
« Reactie #3 Gepost op: 2019-02-23, 21:20:47 »
Dus de Z21

Offline zaag

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 23
  • Waardering: 1
Re: Tocn nog problemen met Z21 verbinding
« Reactie #4 Gepost op: 2019-02-23, 21:21:47 »
sorry maak ik toch weer de fout nu nogmaals maar dan goed  de witte z21

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Tocn nog problemen met Z21 verbinding
« Reactie #5 Gepost op: 2019-02-23, 21:41:59 »
Heb je al de filmpjes uit het andere draadje bekeken waarin wordt uitgelegd hoe je de z21 aansluit op de router die bij de z21 hoort (TPlink) of wil de absoluut je eigen huisrouter gebruiken. Dan moet je deze daarop instellen maar dat kan ik nu niet zo zeggen maar het kan wel aar dat moet ik ook even bekijken wat de juiste volgorde is van aanmelden.
Het makkelijkste is verbinden met de TPlink.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline zaag

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 23
  • Waardering: 1
Re: Tocn nog problemen met Z21 verbinding
« Reactie #6 Gepost op: 2019-02-23, 23:54:59 »
Nee ik wil juist de TP-link gebruiken maar op een of andere wijze ben ik er in mijn onkunde er in geslaagd om mijn huisrouter zo ver te krijgen dat hij nu alles doet ivp van de TP-link router, ik zal morgen de filmpjes bekijken

Offline zaag

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 23
  • Waardering: 1
Re: Tocn nog problemen met Z21 verbinding
« Reactie #7 Gepost op: 2019-02-24, 10:48:22 »
Begrijp er nu helemaal niets meer van, vanmorgen weer wat uit geprobeert , wifi van mijn laptop uitgeschakeld en de router via een kabel met de laptop verbonden daarna een kabel van de router op z21 aangesloten maintenance tool geopend en jawel hij maakte contact met de z21 heb zelfs eenlok via mijn WLAN maus kunnen bedienen en programmeren dus dacht heb het lek boven maar helaas, nadat ik een internet kabel van mijn huis netwerk aansloot op de z21 router was het feest over kan geen verbingding meer maken ook als ik het kunstje van vanmorgen herhaal, het lijkt wel of dat de z21 router een ander IP adres krijgt op het moment dat er een internet kabel op de WLAN ingang wordt aangesloten.
Het rare is dat als ik een IP scan draai hij wel het z21 ip adres (192.168.0.111) ziet maar niet z21 router
Wat deed ik in eerste instantie goed en wat deed ik daarna fout?.