Auteur Topic: ROCO WLAN MOUSE  (gelezen 6150 keer)

Offline Bierwagen

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 46
  • Waardering: 1
ROCO WLAN MOUSE
« Gepost op: 2019-02-24, 10:36:26 »
Hallo allemaal:
Kennelijk is mijn roep om hulp gisteren niet doorgekomen, want ik kan hem nergens terugvinden. Welnu:
Al lange tijd gebruik ik de zwarte draadloze muis i.c.m. de witte z21, complete uitvoering met originele router, tot volle tevredenheid.
Eergisteren gebeurde er ineens iets vreemds; plots verscheen er op het schermpje van de muis de melding "no resources" en daarna kon en kan ik er geen kant meer mee op. Nieuwe batterijen, aan / uit, shift /menu, 6 en 7 tegelijkertijd en even sterretje; hij reageert nergens meer op; alleen de mededeling. Ik heb kennelijk wel verbinding, want het antenne symbooltje is er met 2 of 3 streepjes signaalsterkte aanduiding. Wat is er gebeurd? Wie kan mij uit de brand helpen? Alvast hartelijk dank!
groet,
Marius

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: ROCO WLAN MOUSE
« Reactie #1 Gepost op: 2019-02-24, 19:30:11 »
Marius

De roep is wel doorgekomen en staat op het forum.
Alleen heb ik niet gereageerd omdat ik het probleem nog niet goed hebt bekeken en op dit moment ook nog geen oplossing hebt, jammer
Mogelijk iemand ander een idee?

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: ROCO WLAN MOUSE
« Reactie #2 Gepost op: 2019-02-24, 20:23:16 »
Marius,

Mogelijk kun je de maus terug zetten naar de fabrieks instelling.
 Maar dan ben je de bibliotheek ook kwijt en moet je die opnieuw instellen

Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2019-02-24, 20:25:15 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Bierwagen

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 46
  • Waardering: 1
Re: ROCO WLAN MOUSE
« Reactie #3 Gepost op: 2019-02-25, 11:50:04 »
Dank voor je reactie Piet. Terugzetten kan niet. De muis reageert simpelweg nergens meer op; dus geen enkele combinatie of wat dan ook. De bibliotheek zou voor mij nooit een probleem zijn, want ik heb nog enkele rode muizen en met zenden / ontvangen zet je zo alles weer terug. Bovendien staan alle gegevens in de tablet, en phones en die werken allemaal wel, dus mijn conclusie is dat de router en de z21 goed functioneren, maar die verd....zwarte muis..
dank en groet,
Marius

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: ROCO WLAN MOUSE
« Reactie #4 Gepost op: 2019-02-25, 12:01:48 »
Marius

Ook als de wlan maus nergens op reageerd kun je deze volgens mij nog terugzetten naar de fabrieks instelling.

Als volg.
De wlan maus moet uit staan (dus niet aan) druk op de menutoets en gelijktijdig op OK toets dan zal het display even oplichten en als het goed is dan is hij teruggezet, proberen

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Bierwagen

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 46
  • Waardering: 1
Re: ROCO WLAN MOUSE
« Reactie #5 Gepost op: 2019-02-25, 15:10:46 »
Beste Piet:
Dank je wel. Die laatste variant kende ik nog niet. Maar jammer genoeg helpt het niet. De melding "NO RESOURCES" blijft hardnekkig verschijnen.  Mij lijkt dat het draadloze ontvangstgedeelte van de muis spontaan de geest heeft gegeven. Begin april 2017 nieuw aangeschaft; hopelijk zit er twee jaar garantie op..........
vriendelijke groet,
Marius