Auteur Topic: Voorstellen  (gelezen 7257 keer)

Offline Edwin

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 6
  • Waardering: 0
Voorstellen
« Gepost op: 2019-05-05, 19:04:34 »
Hallo Allemaal,

Mijn naam is Edwin van Exel, woonachtig in Amersfoort na ruim 30 jaar wil ik de treinhobby weer opstarten. Ben gestopt met een analoge baan van Jouef. Gezien mijn werk in de automatisering is mijn keuze gevallen op een digitale startset van Roco met de z21 (de wiite dus). Deze wil ik gaan koppelen met een Digikeijs DR4088RB i.c.m. een DR4088. Op de PC wil ik dan iTrain gaan gebruiken. Heb al genoeg over deze combinatie gelezen op het forum, veel duidelijke verhalen. Waar ik vooral de problemen mee zal krijgen is om hoe alle terugmelders fysiek aan te sluiten op de rails. Zie daar niet veel voorbeelden van hoe dit op Roco-line rails aan te sluiten. Naast de trein wil ik ook met DC-cars gaan werken i.c.m. iTrain. Ben aan het kijken hoe dit te combineren met de Digikeijs terugmelders. Kortom veel uitzoek en probeerwerk. Ga eerst voor zowel de trein als auto's een proefovaal maken waarin ik alles test, om vervolgens de baan aan te kleden.

Groeten,
Edwin

Offline DelticPower

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 10
  • Waardering: 0
Re: Voorstellen
« Reactie #1 Gepost op: 2019-05-08, 12:21:03 »
Hallo Edwin, welkom hier, wens je veel genoegen met het realiseren van je plannen.

Groeten Jan.
Ook een wijze uil is als uilskuiken begonnen.

Offline Edwin

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 6
  • Waardering: 0
Re: Voorstellen
« Reactie #2 Gepost op: 2019-05-17, 21:25:07 »
Bedankt Jan voor je reactie.

Online ArievH

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 395
  • Waardering: 5
  • Geleidt door de Bovenleiding
Re: Voorstellen
« Reactie #3 Gepost op: 2019-05-20, 18:38:25 »
Dag Edwin,

Ook van mijn kant welkom op dit forum. Ik heb je vraag over de terugmelders gelezen. Ik heb ook terugmelders van Digikeijs maar dan de DR4088LN de loconet versi dus. Ik heb geen witte maar de zwarte Z21. Ik heb niet gereageerd omdat ik te veel verschillen zag. Het aansluiten is niet zo moeilijk als het lijkt. Voor mezelf heb ik een schetsje gemaakt en de bedrading ingetekend  om te controleren of ik het goed had begrepen. Vervolgens heb ik het aangesloten en het werkt. Nu nog een spookmelding eruit zien te krijgen bij het laatst aangesloten blok.  Als je meer wilt weten kan er misschien beter een nieuw draadje worden geopend omdat het onderwerp te ver van het voorstellen af staat. Veel plezier met deze mooie hobby.
Met vriendelijke groet,
Arie,

Roco Z21 (zwarte), (Rode) Multimaus, Fleischmann, TrainController Gold, Digitrax, Digikeijs,  baan in opbouw.

Offline Edwin

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 6
  • Waardering: 0
Re: Voorstellen
« Reactie #4 Gepost op: 2019-05-21, 12:41:26 »
Bedankt Arie,

Zal binnenkort een nieuw draadje starten.